سیتا بورس سیمان را جذاب‌تر می‌کند

سیتا بورس سیمان را جذاب‌تر می‌کند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۳۷ | ۱۳۹۹/۰۴/۰۸

مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سیمان فارس و خوزستان با حضور مقصود پورابولی، تحلیلگر و پیشکسوت بازار سرمایه و اصحاب رسانه در محل شرکت سیمان فارس و خوزستان برگزار شد.
به گزارش اخبار ساختمان، هوشیاری در آغاز این نشست مطبوعاتی با اشاره به عرضه اولیه سیمان تامین با نماد سیتا گفت: عرضه اولیه شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین که با نماد سیتا وارد بازار سرمایه خواهد شد تاثیرات بسیاری بر بازار سیمان خواهد گذاشت و باعث شفاف سازی پرتفوی می شود.

تخمین زده می شود با عرضه ۱۵درصد سیتا حدود سه میلیون نفر سهامدار خواهند شد و باعث بالارفتن جذابیت در این بازار می شود.همچنین در ماه های آینده فرآیند بورسی شدن سیمان آبیک انجام و این اتفاق باعث خواهد شد ارزش افزوده سیمان فارس خوزستان و سیمان تامین بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان درباره صادرات کلینکر گفت: خیلی از کشورهای تولید کننده سیمان در جهان از واردات کلینکر استقبال و کوره های خود را خاموش کردند و برایشان به صرفه تر است تا از صادرات کلینکر بهره ببرند. صادرات کلینکر ما به کشورهایی همچون افغانستان،چین، آفریقا و کشورهای جنوب خلیج فارس به صورت فله و کیسه ای انجام می شود. در انجمن سیمان بحث هایی در خصوص تعدیل قیمت سیمان صورت گرفته است.

هوشیاری گفت: شرکت سیمان فارس و خوزستان با بیش از شش دهه فعالیت، یکی از قدیمی ترین و بزرگترین گروه تولیدکننده سیمان در کشور و منطقه است که با دارا بودن ۳۳ شرکت فرعی زیر مجموعه در صنعت سیمان و صنایع وابسته به سیمان در حال فعالیت است.

هوشیاری به رتبه بندی های شرکت سیمان فارس و خوزستان اشاره کرد و اظهار داشت: ایران هفتمین شرکت تولید کننده دنیا است. شرکت سیمان تامین هم در زمینه تولید سیمان دارای رنکینگ جهانی چهاردهم و شرکت سیمان فارس و خوزستان هم رتبه پانزدهم جهانی را دارا است.

مدیرعامل شرکت سیمان فارس و خوزستان همچنین درباره بهره مندی از استارت آپ ها در هلدینگ اظهار کرد: در هلدینگ شرکت دانش بنیان تحقیق و توسعه صنعت سیمان وجود دارد که فعالیتی از جنس دانش بنیان است و برای فعالیت های تحقیقاتی و مارکتینگ و تجارت الکترونیک از آن استفاده می کنیم. همچنین پروژه شمس که به تازگی عملیاتی شده است و اپلیکیشنی برای فروش آنلاین سیمان است.

روابط عمومی شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman