لزوم برندسازی در صنعت موزائیک رزن

لزوم برندسازی در صنعت موزائیک رزن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۴ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۲

رییس صنعت، معدن و تجارت رزن با تاکید بر ضرورت برندسازی موزائیک تولید شده در این منطقه گفت: برندسازی و شناسنامه دار شدن این صنعت موجب توسعه بازارهای فروش و ایجاد ارزش افزوده می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، محمد سهیلی اظهار داشت: رزن یکی از قطب‌های تولید موزائیک کشور محسوب می‌شود و فعالان این رشته دارای مهارت و تخصص ویژه ای هستند که نیاز به ساماندهی دارند.

وی تعداد واحدهای موزائیک سازی پروانه دار در این شهرستان را ۲۱۵ واحد اعلام کرد که زیر نظر شرکت تعاونی و اتحادیه مربوطه مشغول به تولید هستند و حدود ۲ هزار نفر در این زمینه به طور مستقیم و یا با واسطه مشغول به کار هستند.

سهیلی با بیان اینکه موزائیک سازی در حدود نیم قرن در این شهرستان سابقه دارد خاطرنشان کرد: روستای وَرقستان خاستگاه اصلی این صنعت است که ۹۵ واحد تولیدی را درخود جای داده و برای ۳۸۰ نفر از اهالی شغل ایجاد کرده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت رزن یادآوری کرد: این صنعت قابلیت اشتغال زایی، پویایی و رشد اقتصادی، صادرات و ارزآوری برای استان همدان را دارد، با این وجود بدون هیچ برندی به سراسر نقاط کشور عرضه می‌شود.

سهیلی گفت: توسعه بازارهای فروش داخلی و خارجی و فراهم کردن صادرات این محصول پیش از هر چیز نیازمند برندسازی و شناسنامه دار شدن است.

وی با اشاره به قیمت پایین موزائیک نسبت به سرامیک و سنگ افزود: این محصول به دلیل بهره مندی از چنین ویژگی‌هایی همچنان در بازارهای داخلی و خارجی مشتری‌های فراوانی دارد.

به گفته رئیس صنعت، معدن و تجارت رزن ماهانه به طور میانگین ۴۸۰ هزار متر مربع موزائیک در طرح و رنگ‌های متفاوت در رزن تولید و در ساختمان سازی و سنگ فرش محوطه‌ها مصرف می‌شود که تأثیر بسیاری در اقتصاد ساکنان این منطقه دارد.

ایرنا

برچسب ها:

موزائیک ،تولید ،صنعت ،صادرات 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman