دردسر کرونا برای اجاره نشینان آمریکایی

دردسر کرونا برای اجاره نشینان آمریکایی
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۵۶ | ۱۳۹۹/۰۴/۲۸

بر اساس گزارش وزارت کار آمریکا‏، با گسترش کرونا ده‌ها میلیون نفر در آمریکا شغل خود را از دست دادند.
به گزارش اخبار ساختمان، بر اساس داده‌های دفتر سرشماری آمریکا نزدیک به یک ششم مردم این کشور در ماه ژوئن به علت همه گیری کووید-۱۹ اجاره خانه‌های خود را پرداخت نکرده اند و یک سوم نیز از سر رسید ماه ژوئیه نگران هستند.

بر اساس تحقیقی که از ۷۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مردم آمریکا بین دوم تا هفتم ژوئیه به عمل آمده است، اندکی بیش از ۱۶ درصد پرسش شوندگان اعلام کرده اند نتوانسته اند در ماه ژوئن اجاره خانه خود را پرداخت کنند و سی و شش دهم (۳۰.۶) درصد نیز می‌گویند به توانایی خود برای پرداخت اجاره خانه ماه ژوئیه اطمینان اندکی دارند یا اطمینان ندارند.

بر اساس داده‌های دفتر سرشماری، نزدیک به نیمی از آمریکایی‌ها از زمان اجرایی شدن تدابیر گسترده قرنطینه در آمریکا در اواسط ماه مارس، با کاهش دستمزد مواجه شده اند. این تحقیق که از پایان ماه مارس هر هفته انجام می‌شود، قرار است ”نحوه‌ای را که زندگی مردم تحت تاثیر همه گیری کووید-۱۹ قرار گرفته است، اندازه گیری کند“.

برخی ارقام از طریق پرسشنامه‌هایی که برای برخی افراد فرستاده شده، به دست آمده است و برخی از ارقام نیز با گردآوری داده‌هایی که آژانس‌های فدرال مختلف جمع آوری کرده اند، به دست آمده است.

بر اساس ارقامی که روز پنجشنبه وزارت کار منتشر کرده است، همه گیری باعث شده است ده‌ها میلیون نفر از آمریکایی‌ها شغل خود را از دست بدهند و ۳۲ میلیون نفر در پایان ماه ژوئن در آمار بیکاری ثبت نام کرده اند. در حالی که پیش از آن یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده بودند. جمعیت آمریکا اندکی بیش از ۳۲۸ میلیون نفر است.
از یک ماه پیش موارد ابتلاء به کووید-۱۹ در آمریکا به ویژه در فلوریدا دوباره به شدت افزایش یافته است.

صدا و سیما

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman