مدیرکل استاندارد استان البرز اعلام کرد:

بازار مصالح ساختمانی زیر ذره بین استاندارد

بازار مصالح ساختمانی زیر ذره بین استاندارد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۵ | ۱۳۹۹/۰۵/۲۱

مدیرکل استاندارد استان البرز اعلام کرد: روند تولید و مصرف برخی مصالح ساختمانی با هدف کیفی سازی ساخت وسازها، زیر ذره بین ناظران استاندارد و سازمان نظام مهندسی ساختمان البرز قرار گرفته است.
به گزارش اخبار ساختمان، فتانه شکرالهی گفت: بر اساس انعقاد تفاهمنامه همکاری بین اداره کل استاندارد و سازمان نظام مهندسی البرز مقرر شده تا با همکاری و هماهنگی این ۲ نهاد، ساماندهی تولید و مصرف مصالح، فرآورده ها و تجهیزات ساختمانی مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان داشت: در این تفاهمنامه به موضوع تدوین، استانداردسازی و آموزش پرداخته شده است تا بر اساس نظر و مشارکت متخصصان در این عرصه بتوانیم فرایند مناسبی را در نظارت بر استفاده از مصالح استاندارد در صنعت ساختمان سازی را دنبال کنیم.

براین اساس برای استحکام بخشی بناها و سازه ها در برابر حوادث، توجه به کیفیت مصالح ساختمانی و رعایت الزامات ایمنی ضروری است.

مدیر کل استاندارد استان البرز بیان داشت: رعایت استانداردهایی که مقاومت ساختمان را در مقابل زلزله بیشتر می کند مورد تاکید است.

وی، اهم اقدامات نظارتی اداره کل استاندارد البرز را بازرسی از مراکز عرضه فرآوده های ساختمانی، شناسایی و کنترل مراکز تولید فرآورده های ساختمانی، خرید فرآورده های ساختمانی مشمول استاندارد اجباری از مراکز عرضه و ارسال به آزمایشگاه های همکار برای آزمون، بازدید های مشترک با سایر دستگاه های نظارتی از مراکز عرضه فرآورده های ساختمانی مشمول استاندارد اجباری ذکر کرد.

ایرنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman