یک نماینده مجلس مطرح کرد:

ضرورت توجه دولت آینده به حوزه مسکن

ضرورت توجه دولت آینده به حوزه مسکن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۲۴ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۷

نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: دولت سیزدهم در نخستین گام خود باید به تولید مسکن بپردازد و با توجه به این حوزه به بخش‌های دیگر اقتصاد رونق بخشیده و ایجاد اشتغال کند.
به گزارش اخبار ساختمان، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش اجاره بهای خانه، اظهار داشت: در حال حاضر بسیاری از اجاره نشین‌ها به واسطه هزینه معیشتی دچار مشکل هستند که لازم است دولت آینده با برنامه‌هایی که در زمینه مسکن دارد مشکل تولید و به تبع آن مشکلات مستاجران را حل کند.

وی با بیان اینکه تولید هر واحد مسکونی حدودا باعث ایجاد 220 شغل می‌شود، افزود: به همین دلیل دولت سیزدهم در نخستین گام خود باید به تولید مسکن بپردازد و با توجه به این حوزه به بخش‌های دیگر اقتصاد رونق بخشیده و ایجاد اشتغال کند.

نماینده نجف‌آباد در مجلس تصریح کرد: موضوع قابل توجه این است که عمده تجهیزات ساخت مسکن در داخل قابل تأمین است و چندان تحت تاثیر تحریم‌ها نیست لذا می‌توان برنامه‌ریزی مناسبی در این زمینه داشت که لازم است دولت بعدی به این بخش از اقتصاد توجه ویژه کند.

ابوترابی با تاکید بر اینکه با ساخت مسکن به میزان کافی و مورد نیاز جامعه می‌توان مشکلات اقشار مستجر را برطرف کرد، ادامه داد: با تولید مسکن به میزان کافی می‌توان عرضه و تقاضا در بازار مسکن ایجاد کرد تا از این طریق در قیمت و همچنین اجاره بهای آن تعادل ایجاد شود.

وی با بیان اینکه مسکن‌سازی بهترین شروع برای تحول اقتصادی است، اظهار کرد: مجلس ظرفیت‌های قانونی تولید مسکن را در بودجه سالیانه و در طرح جهش تولید و تامین مسکن مدنظر قرار داده است که لازم است دولت آقای رئیسی به درستی این طرح‌ها را اجرایی کند تا بخش عمده‌ای از مشکلات در این حوزه کاهش یابد.

نماینده نجف‌آباد در مجلس خاطرنشان کرد: دولت آقای روحانی باید سالانه بیش از یک میلیون مسکن می‌ساخت، اما به مصوبه مجلس عمل نکرد. پس دولت آینده مسیر سختی در حوزه مسکن پیش روی خود دارد و برای حل مشکل بخش مسکن باید از تمام توان خود استفاده کند.

عضو کمیسیون شوراهای مجلس در پایان بیان کرد: مسکن یک بخش پیشران در اقتصاد است و می‌تواند مشکلات عمده جامعه در زمینه اشتغال و همچنین ازدواج جوانان را برطرف کند.

تسنیم

برچسب ها:

تولید مسکن 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman