فرماندار دورود:

فاز 4 کارخانه سیمان دورود فعال است

فاز 4 کارخانه سیمان دورود فعال است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۹ | ۱۴۰۰/۰۴/۱۹

کارخانه سیمان دورود برای اینکه به فعالیت‌اش ادامه دهد، نیازمند نوسازی تجهیزات بوده و بر همین اساس پروژه فاز ۴ آن خرداد ۹۳ در سفر هیات دولت یازدهم به لرستان و با حضور علی ربیعی، وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلنگ‌زنی شد و قرار بود در مدت ۳۶ ماه این فاز به بهره‌برداری برسد.
به گزارش اخبار ساختمان، ربیعی در مراسم کلنگ‌زنی گفته بود: «زمان بهره‌برداری این فاز را طوری مشخص کنید که بنده وزیر باشم تا دوباره برای بهره‌برداری به اینجا سفر کنم و پیش‌بینی ما تکمیل این فاز در مدت سه سال است» ولی وی بعد از چند سال استیضاح شد و پروژه حتی آغاز به‌کار نکرد و اسفند ۹۷ این بار با حضور محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی این پروژه برای چندمین فقط روی کاغذ «پروژه» بود اما اسفند ۹۷ بهار امیدواری در دل مردم این شهرستان زنده شد تا به مطالبه دیرینه خودشان برای احداث فاز جدید کارخانه کهنسال برسند.

در فاز ۴ قرار است سیمان خاکستری با ظرفیت یک‌میلیون و ۷۳۲ هزار و ۵۰۰ تن در سال تولید ‌شود و مربوط به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی(شرکت شستا) و وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم کلنگ‌زنی دوباره این فاز گفته بود: شهر دورود با اسم سیمان همزاد است؛ مردم در این منطقه با وجود سختی‌ها و مشکلات زیست محیطی سیمان اما همچنان به این صنعت و کارخانه احساس خوبی دارند. در اجرای این فاز علاوه‌بر اهداف اقتصادی، اهداف اجتماعی نیز پیگیری می‌شود.

این صحبت‌ها در حالی مطرح شد که پس از آن مراسم نیز پروژه آنگونه که انتظار می‌رفت پیش نرفت و مجتبی بیرانوند فرماندار اسبق دورود مهر ماه ۹۹ گفته بود که بانک رفاه به تعهدات عمل نکرده و مشکل سهم مالکانه در این پروژه بین بانک و شستا مشکل‌ساز شده و در طرف مقابل شستا پای کار است و منابع مورد نیاز را تامین می‌کند.

پس از صحبت‌های فرماندار دورود و با پیگیری‌های استاندار لرستان و نماینده مردم این شهرستان در مجلس پروژه از رکود درآمد و پروژه دوباره فعالیت خودش را از سر گرفت.

خدانظر دریکوند، فرماندار دورود در خصوص آخرین وضعیت این پروژه گفت: خوشبختانه مشکلات فاز چهار کارخانه سیمان دورود حل و کار سازه از چند وقت پیش آغاز شده است.

وی ادامه داد: ساختمان اداری کارخانه نیز در حال احداث است و پروژه روند خوبی دارد.

دریکوند تاکید کرد: همه هدف ما این است که روند تکمیل پروژه طبق برنامه زمان‌بندی پیش برود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman