برای اجاره آپارتمان در لواسان و فرحزاد توجه به چه نکاتی ضروری است؟

برای اجاره آپارتمان در لواسان و فرحزاد توجه به چه نکاتی ضروری است؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۵۴ | ۱۴۰۰/۰۶/۳۰

این روزها با افزایش قیمت مسکن، اجاره‌نشینی در تهران و سایر شهرستان‌ها افزایش چشمگیری داشته است. مستاجران با توجه به سبک زندگی و شرایط مالی خود به دنبال مناسب‌ترین ملک و منطقه برای اجاره هستند.

به گزارش اخبار ساختمان، موقعیت مکانی، دسترسی به مناطق مختلف تهران، آب‌وهوای مناسب، امکانات رفاهی و فرهنگ ساکنان محله از جمله پارامترهای مهم برای انتخاب خانه به شمار می رود. محلهٔ لواسان با آب‌وهوا و طبیعت منحصر به فردش در کنار نزدیکی به تهران، متقاضیان فراوانی برای اجارهٔ خانه دارد. محلهٔ فرحزاد نیز به دلیل امتیازات ویژه ای که دارد متقاضیان خاص خود را هم دارد. اگر علاقمند به اجاره آپارتمان در لواسان و اجاره آپارتمان در فرحزاد هستید، حتما به سایت دیوار سری بزنید و آگهی های متنوع آن را بررسی کنید.

محله لواسان

لواسان یکی از بخش‌های شهرستان شمیرانات تهران در ۱۱ کیلومتری شمال شرق پایتخت واقع شده و نزدیک‌ترین قسمت ییلاقی نزدیک به تهران است. لواسان بزرگ و لواسان کوچک از بخش‌های این شهرستان محسوب می‌شوند. دره لواسان چشم‌انداز زیبایی به رودخانه جاجرود و دریاچه سد لتیان دارد. آب‌وهوای خوب و نزدیکی به مناطق شمال شهر تهران سبب شده این منطقه به یکی از پرطرفدارترین و گران‌قیمت‌ترین مناطق اطراف تهران جهت سکونت افراد سرشناس و متمول تبدیل شود. لواسان دارای طبیعتی سرسبز است که از دامنه‌های شمالی این شهر آغاز شده و تا ساحل دریاچهٔ سد لتیان ادامه دارد. فاصلهٔ آن با تهران از اتوبان بابایی، حدود ۷ کیلومتر است که در کمتر از ۱۵ دقیقه می‌توان به آن دسترسی داشت. شهر لواسان دارای قدمت تاریخی بوده و از دوره پیش از اسلام تا دوره پهلوی آثار تاریخی گوناگونی را در دل آن می‌توان دید.

بررسی امکانات محله

محلهٔ لواسان منطقه‌ای ییلاقی و توریستی محسوب می‌شود. به همین جهت امکانات مناسبی برای سکونت در آن فراهم شده و این امکانات حتی در مناطق ارزان قیمت لواسان هم به چشم می‌خورد. شهر لواسان در کنار برج‌ها و مغازه‌های لوکس و پارک‌های مختلف، آثار باستانی متنوع و مراکز تفریحی برای ساکنان شهر فراهم آورده است. از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی لواسان می‌توان به سد لتیان، مهرچال، غارموزه وزیری، تپه سرخه، گردنه قوچک و ... اشاره کرد. سه امامزاده به نام‌های امامزاده عبدالله و امامزاده فضلعلی و امامزاده پیرعطا به ترتیب در محله‌های جائیج (جاج)، ناران و سبو بزرگ شهر مدفون هستند، که جزء مکان‌های مذهبی لواسان به شمار می‌آیند. مراکز درمانی لواسان نیز مناسب بوده و بیمارستان مهرآیین در بلوار امام خمینی شهر وجود دارد. همچنین مرکز مخابرات و اردوگاه فرهنگی ورزشی امام خمینی (ره) در بلوار امام خمینی و در مجاورت رودخانه زیبای این شهر، یعنی رودخانه جاجرود قرار گرفته است.

بررسی دسترسی‌های محله

لواسان در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ است. برای افرادی که در لواسان زندگی می‌کنند یا افرادی که اوقات فراغت خود را در لواسان می‌گذرانند، بهتر است بدانند در ایام تعطیلات ترافیک سنگینی در این محله حکم‌فرما است. بلوار امام خمینی، خیابان شهید اسدیان و خیابان معلم از مسیرهای پرترافیک محله لواسان تهران هستند. برای دسترسی به لواسان، می‌توان در ایستگاه سرسبز واقع در خط ۲ مترو تهران و تاکسی‌های خطی به لواسان رسید. شهر لواسان ایستگاه متروی شخصی ندارد. به منظور تردد به تهران و رسیدن به خطوط مترو می‌توانید از ایستگاه تاکسی مترو دردشت واقع در بلوار امام خمینی و در نزدیکی میدان گلندوک استفاده کنید. همچنین می‌توانید از طریق ایستگاه تاکسی دردشت خودتان را به خط شماره ۳ سامانه اتوبوس‌های تندرو برسانید. در ایستگاه میدان آیت، مسیرتان را به سمت مرکز تهران عوض کنید. برای رفتن به سمت این شهر ییلاقی می‌توان از تاکسی نیز استفاده کرد و از آزادراه شهید بابایی یا بزرگراه شهید زین‌الدین به لواسان رسید.

بررسی مزایا و معایب منطقه برای زندگی

اگر با نظری منصفانه به مزایای زندگی در لواسان بپردازیم، می توان به امنیت بالا در این شهر اشاره کرد. تمام چهارراه‌ها و معابر دوربین مداربسته دارند؛ آن‌قدر که هیچ دزدی جرأت نمی‌کند پایش را در منطقه بگذارد. افراد بسیاری لواسان را به دلیل طبیعت زیبا و آب‌‌وهوای سالم و مطلوبش برای سکونت انتخاب می‌کنند. شهر لواسان به دلیل دور بودن از شلوغی‌های روزمره زندگی در تهران گزینه‌ٔ مناسبی برای حاشیه‌نشینی و سرمایه‌گذاری است. لواسان منطقه‌ای سوپر لاکچری با آرامشی مطلق است. با توجه به جمعیت سال‌های اخیر در این منطقه، همه نوع امکاناتی اعم از مراکز خرید، مراکز تفریحی و گردشگری، مراکز درمانی و ....در آن یافت می‌شود.

از معایب این منطقه لوکس‌نشین می توان به موارد زیر اشاره کرد:
قیمت ویلاهایی که سر به فلک می‌کشد. قیمت زمین هم در لواسان بسیار بالا است. متراژ زمین در این منطقه معمولاً زیاد بوده و قیمت تمام ‌شدهٔ آن نیز بالطبع افزایش پیدا می‌کند.

محله فرحزاد

فرحزاد را می‌توان بهشت زیبای موجود در تهران معرفی کرد. اینجا یکی از قدیمی‌ترین مناطق شمیران به شمار می‌رود. این محله در شمال تهران و در منطقه دو شهرداری واقع شده و تا چند دهه پیش به عنوان مسیر پیاده‌روی تا امامزاده داوود مورد توجه قرار می‌گرفت. اما بیش از ۱۰ سال است که به یکی از تفرج‌گاه‌های مهم تهران تبدیل شده است. استقبال از باغچه رستوران‌های فرحزاد به حدی است که شب‌ها به زحمت می‌توان در این محله جای پارک خالی برای اتومبیل پیدا کرد. فرحزاد از ۳ محله تشکیل شده که شامل محله فرحزاد بالا (شمال اتوبان یادگار امام)، فرحزاد پایین (جنوب اتوبان یادگار امام) و محله امامزاده می‌شود. ضلع شمالی محله فرحزاد به دامنه‌های ارتفاعات رشته کوه البرز منتهی می‌شود. ضلع غربی آن به دره و رودخانه فرحزاد محدود می‌شود که از دامنه‌های البرز آغاز شده و تا بزرگراه یادگار امام محدودهٔ محله را تعیین می کند. از سمت شرق نیز به خیابان گلپاد و جاده قدیم امامزاده داوود منتهی می‌شود. همچنین مرز بین شهرک‌های مسکونی و تپه‌های مشرف به منطقهٔ فرحزاد به عنوان مرز شرقی محله شناخته می‌شوند.

بررسی امکانات محله

منطقه فرحزاد از قسمت غربی به دره فرحزاد و رودخانه ختم می‌شود که علاقه‌مندان زیادی را به خودش جذب کرده است. دره‌ٔ فرحزاد یکی از نقاطی است که کوهنوردان و دوست‌داران طبیعت هم از آن برای کوه‌نوردی و هم برای طبیعت‌گردی بسیار استفاده می‌کنند. وجود باغ‌ها، رستوران‌ها، سفره‌خانه‌ها و آب و هوای مطلوب و خنک در این منطقه توجه اکثریت پایتخت‌نشین‌ها را به خود جلب کرده است. در چند دههٔ اخیر امکانات و شرایط سکونت در فرحزاد بهبود یافته و هر روز به رشد آن افزوده می‌شود. توسعهٔ شهری در منطقهٔ فرحزاد، سبب غنی شدن این منطقه از امکانات رفاهی و تفریحی بیشماری شده است. از مراکز خرید این محله می‌توان به مرکز خرید میلاد نور واقع در بلوار فرحزادی، مرکز خرید آرن، مرکز خرید اپال در بلوار کوهستان و... اشاره کرد. بوستان دریا، توتستان فرحزاد، بوستان نهج البلاغه، رستوران‌ها و سفره‌خانه‌های سنتی نیز از امکانات رفاهی این منطقه به شمار می‌آید.

بررسی دسترسی‌های محله

اهالی محله فرحزاد به روش‌های مختلفی به وسایل حمل و نقل عمومی دسترسی دارند. ساکنان محله می‌توانند با اتوبوس و تاکسی خود را به ایستگاه متروی میدان صنعت رسانده و سپس با مترو به گوشه گوشه شهر سفر کنند. نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس به محله فرحزاد، در سه‌راه فرحزاد (واقع در بزرگراه یادگار امام) واقع شده است. در عین حال از ایستگاه‌های اتوبوس واقع در محلات مجاور از جمله سعادت‌آباد و شهرک‌غرب نیز می‌توان به‌ فرحزاد دسترسی پیدا کرد. ایستگاه متروی میدان صنعت نیز نزدیک‌ترین ایستگاه به بلوار فرحزادی است که می‌توانید به‌وسیله‌ٔ تاکسی به محله فرحزاد برسید. این محله هیچ نوع طرح زوج و فرد و طرح اصلی ندارد.

بررسی مزایا و معایب منطقه برای زندگی

مجاورت این محله با سعادت آباد و شهرک غرب تهران از پارامترهای مهمش به حساب می‌آید. بافت‌های فرسوده فرحزاد در حال ساخت هستند. این موضوع به نوبه خود از مزایای مثبت به حساب می‌آید. همین امر باعث شده که توجه افراد زیادی را به خود جلب کند. این محله نیز با توجه به همجواری با دو محلهٔ گران‌قیمت و مهم تهران از قیمت نسبتاً خوبی برخوردار است. این محله نیز مانند محله‌های دیگر تهران دارای معایبی است. از مهم‌ترین آن می‌توان به ناامنی در این منطقه اشاره کرد. کوچه پس کوچه‌های فرحزاد پر از سگ‌های ولگرد است. اغلب خانه‌های محله فرحزاد غالبا یک شبه متولد شده‌اند. خانواده‌های مهاجر با ضایعات مصالحی نصفه و نیمه دیواری کشیده‌اند و سقفی علم کرده‌اند. همین امر سبب شده که محله پرشده از خانه‌هایی کج و معوج، که نمای زشتی به این محله داده است. بسیاری از خانه‌ها برق ندارند. اما عمده‌ترین مسئله این محله، معضل خلأ سیستم آموزشی است.

برای اجاره آپارتمان در لواسان و فرحزاد توجه به چه نکاتی ضروری است؟

اجاره آپارتمان در لواسان


اجارهٔ خانه در محلهٔ لواسان تهران با توجه به نوع خانه آپارتمان یا ویلایی بودن آن، رویکرد متفاوتی را می‌طلبد. اجاره خانه در لواسان به دلیل نزدیکی به تهران و آب‌وهوای مطبوع همانند مناطق لوکس‌نشین بالا شهر تهران است. لازم به ذکر است اجاره خانه در مناطق خوب لواسان بسیار بالا است. این محله با توجه به دسترسی مناسب به اتوبان‌های شهید بابایی و فاصله چند دقیقه‌ای به تهران، محل مناسبی برای سکونت و اجاره خانه است.

 



اجاره آپارتمان در منطقه فرحزاد

در سال‌های اخیر، تدریجا از میزان باغ‌های منطقه کاسته شده و به تعداد ساختمان‌های محله فرحزاد اضافه شده است. وجود درختان فراوان در این منطقه و جاری بودن رودخانه و واقع شدن در دامنه کوه‌های البرز، محله فرحزاد را تبدیل به محله‌ای خوش آب‌و‌هوا کرده است. دسترسی به این محله بسیار آسان است. از هر جای تهران که باشید با وارد شدن به اتوبان یادگار امام به راحتی وارد این محله می‌شوید. همچنین عبور و مرور از شهرک غرب و سعادت آباد به این منطقه برای اهالی کار را راحت‌تر کرده است. اگر قصد شما سکونت و زندگی در محله فرحزاد تهران است، بهتر است بدانید قیمت اجاره خانه در محله فرحزاد متوسط رو به بالا است.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman