مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان:

خانه های سازمانی باید تخلیه شود

خانه های سازمانی باید تخلیه شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۴۶ | ۱۳۹۸/۰۵/۱۹

مدیرکل راه‌ و شهرسازی استان همدان با هیأت همراه به مناسبت هفته خبرنگار از دفتر روزنامه همدان‌پیام بازدید و از نزدیک به خبرنگاران و کارکنان آن تبریک گفت.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان، "حسن ربانی‌ارشد "در این دیدار درباره چند موضوع مهم شهری از جمله روند تخلیه خانه‌های سازمانی، مشکل کمبود و گرانی مسکن، ساخت زیرگذر شهرک صنعتی بهاران، تفکیک باغات و راه‌های جاده‌ای به سؤالات خبرنگار همدان‌پیام پاسخ داد.

وی درباره خانه‌های سازمانی همدان گفت: ۹۱ خانه سازمانی پشت بیمارستان بوعلی وجود دارد که تاکنون ۱۶ مورد تخلیه، پلمپ و برق آنها قطع شده و در حال حاضر کارمندان وزارت کشور نیز در حال تخلیه هستند و یک مورد هم در اختیار یکی از معاونان ادارات بوده که به خاطر انتقالی در حال تخلیه است.

ربانی‌ارشد ادامه داد: یکی از دستگاه‌های نظارتی نیز از۳ مورد استفاده اداری می‌کند و تعدادی خانه هم در اختیار چند دستگاه است که به‌عنوان مأمورسرا از آنها استفاده می‌کنند و تنها یک مورد در اختیار اداره راه است که به مأمورسرا تبدیل شده است.

وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اینکه چند خانه در اختیار قضات است و آنها چه زمانی تخلیه می‌کنند هم گفت: کمتر از ۱۰ مورد است و زمان تخلیه آنها را نمی‌دانم اما ما گفته‌ایم که باید تخلیه کنند.

ربانی‌ارشد در ادامه افزود: وظیفه این دستگاه مکاتبه است که به دستگاه‌های نظارتی رونوشت هم ارسال کرده‌ام، اما همه باید در این موضوع به ما کمک کنند.

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان گفت: تخلیه خانه‌های سازمانی چالش‌های زیادی داشته و خیلی‌ها را ناراحت کرده اما ما کوتاه نمی‌آییم.

وی ادامه داد: خانه‌های پشت بیمارستان بوعلی قابل فروش و واگذاری نیستند و بعد از تخلیه به مجتمع‌های تجاری- مسکونی تبدیل می‌شوند.ربانی‌ارشد توضیح داد: این مساکن بعد از تخلیه، برای ساخت مجمع‌ها و ایجاد ارزش افزوده برای دولت به مزایده گذاشته خواهند شد تا با مشارکت بخش خصوصی احداث شوند.

وی گفت: در شهرستان‌ها نیز تعدادی از خانه‌ها تخلیه و برای فروش گذاشته شده و تعدادی هم در حال تخلیه هستند.

مدیرکل راه‌ وشهرسازی استان همدان در پاسخ به سؤالی درباره راهکار استان برای اینکه در آینده با بحران مسکن روبرو نشویم، گفت: باید در طرح جامع وسعت همدان را اضافه و تراکم جمعیت را کم کنیم، همچنین مردم نیز باید نگرششان به سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را اصلاح کنند. چون همدانی‌ها به مسکن نگاه سرمایه‌ای دارند و آن را کالای مصرفی نمی‌دانند.

وی در ادامه افزود: افزایش تولید مسکن یکی دیگر از راه‌های حل مشکل مسکن است که دولت دو طرح برای افزایش ساخت‌وساز اجرا می‌کند؛ یکی از آنها در بافت فرسوده به‌عنوان طرح بازآفرینی شهری اجرا می‌شود که در این طرح مشوق‌هایی برای سازندگان قرار داده شده و تاکنون از ۳ هزار سهمیه استان هزار پروانه ساخت صادر شده است. در طرح دیگر قرار است شهرداری و دستگاه‌ها زمین دولتی را از طریق مزایده در اختیار سازندگان قرار بدهند و سپس دولت و بخش خصوصی پس از فروش سهم خود را بردارند، که با اجرای این طرح هم تولید مسکن رونق می‌گیرد و هم مشکل کمبود مسکن و افزایش قیمت آن تا حد زیادی حل می‌شود.

وی گفت: در طرح جدید اصلاً با باغات و فضای سبز دست نمی‌زنیم و باغات به‌طور کامل حفظ می‌شوند.

زیرگذر شهرک صنعتی بهاران بودجه استانی می‌خواهد

مدیرکل راه‌وشهرسازی استان همدان درباره روند ساخت کنارگذر شهرک صنعتی بهاران نیز گفت: این پروژه با مشکلاتی از جمله نداشتن ردیف بودجه‌ای مواجه است که موجب شده تا با کندی پیش برود.

وی افزود: بودجه استانی راه وشهرسازی ناچیز است و برای اجرای پروژه‌های عمرانی با کمک مسئولان و نمایندگان بودجه ملی جذب می‌کنیم ولی این کنارگذر بودجه ملی هم ندارد و مجبور هستیم از قسمت‌های مختلف بودجه‌هایی برای آن درنظر بگیریم و کار را پیش ببریم، که در حال حاضر همه مراحل آن انجام شده و فقط تملک بخشی از زمین‌های اطراف باقی مانده تا پروژه را به پایان برسانیم، اما برای این بخش نمی‌توانیم بودجه ملی اختصاص بدهیم و تنها از بودجه استانی می‌توانیم تملک‌ها را انجام بدهیم.

ربانی‌ارشد ادامه داد: برای اتمام این پروژه نیاز است تا استان یا شهرستان بهار بودجه تملک را در اختیار بگذارد.وی گفت: به تازگی با فرماندار بهار به این نتنیجه رسیده‌ایم که مجدداً با بررسی و استفاده از دوربین نقشه‌برداری و با درنظر گرفتن امنیت کامل کنارگذر، شاید بتوانیم زمین‌های کمتری تملک کنیم.

پایگاه خبری وزارت راه

برچسب ها:

مسکن ،خانه سازمانی ، 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman