رئیس سازمان مدیریت بحران تاکید کرد:

نظارت بر ساخت و سازها باید تشدید شود

نظارت بر ساخت و سازها باید تشدید شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۴ | ۱۴۰۰/۱۰/۰۵

رئیس سازمان مدیریت بحران با اشاره به وجود ۲.۵ میلیون واحد مسکونی غیرمقاوم روستایی در کشور گفت: مقاوم سازی این واحدها باید سریع‌تر انجام شود.
به گزارش اخبار ساختمان، اسماعیل نجار در همایش پیامدهای اجتماعی زلزله بم با اشاره به اینکه باید از چنین رخدادهایی درس بگیریم، ادامه داد: اگر اصول ایمنی و قوانین مهندسی در ساخت و سازها رعایت شود دیگر شاهد تلفات حتی در زمین لرزه‌های بزرگ هم نخواهیم بود.

نجار افزود: باید از زمین لرزه تلخ بم درس عبرت بگیریم اما متأسفانه این کار را نکرده ایم حتی این تجربیات را به صورت مکتوب جمع آوری نکرده ایم و آمار دقیق جانباختگان بم را نداریم.

وی خواستار تشدید نظارت بر ساخت و سازها از سوی نظام مهندسی شد و افزود: شهرداری‌ها هم باید با حساسیت بالا مساله ایمنی ساخت و سازها را دنبال کنند.

نجار با اشاره به اجباری شدن بیمه منازل مسکونی دارای فیش آب و برق از ابتدای امسال گفت: بر این اساس تمامی مالکان واحدهای ساختمانی مکلف به بیمه ملک‌هایشان هستند.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه طبق ابلاغ دولت از سال ۸۷ سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی نوسازی شده است، افزود: ۲.۵ میلیون واحد مسکونی روستایی غیرمقاوم باقی مانده که باید سریع‌تر در این زمینه نیز اقدام شود.

مهر

برچسب ها:

ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman