اقدامی برای نوسازی بافت‌های فرسوده

اقدامی برای نوسازی بافت‌های فرسوده
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۲ | ۱۴۰۰/۱۰/۰۴

تعاونی‌های توسعه محلی به منظور ساماندهی ظرفیت‌های محله و مشارکت در احیا و بازآفرینی محلات نوسازی و ساخت مسکن در ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار کشور راه‌اندازی می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، بازسازی و نوسازی محله‌های ناکارآمد شهری از جمله برنامه‌های دولت رئیسی در قالب احداث چهار میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن است.

در هفته‌های گذشته مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تغییر کرده و محمد آیینی جایگزین مهدی عبوری شد.

به منظور تحقق برنامه‌های احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده، حاشیه شهرها و به طور کلی مناطق ناکارآمد، دولت در نظر دارد تا از ظرفیت تعاونی‌ها در این بخش استفاده کنند.

در این خصوص نشست مشترکی بین مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری و رئیس اتاق تعاون ایران با هدف همکاری برای ساماندهی متقاضیان مسکن به ویژه مستاجران در ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور در اتاق تعاون ایران برگزار شد.

محمد آئینی - معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران - با اشاره به اینکه اتاق‌های تعاون با توجه به در اختیار داشتن بانک اطلاعاتی تولیدکنندگان مصالح ساختمانی آمادگی خود را جهت حمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده و تامین مصالح ساختمانی با قیمت مناسب اعلام کرده است، اظهارکرد: در این نشست، مقرر شد تفاهم نامه مشترکی بین اتاق تعاون ایران، شرکت بازآفرینی شهری ایران و وزارت کشور جهت ساماندهی متقاضیان مسکن منعقد شود.

وی افزود: همچنین مقرر شد در کل ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور تعاونی‌های توسعه محلی جهت ساماندهی ظرفیت‌های محلی برای نوسازی ساخت مسکن و مشارکت در توسعه و بازآفرینی محلات راه‌اندازی شود.

بر اساس اعلام شرکت بازآفرینی شهری ایران، طبق مطالعات و بررسی‌های صورت گرفته در سطح کشور ۲۰۲۰ محله کم برخوردار شناسایی شده که طرح توسعه و تحول اجتماع محور محلات کم برخوردار با مشارکت کلیه دستگاه ها و سازمان های ذیربط و با کمک گرفتن از ظرفیت ساکنان محلات در حال انجام است.

بنابراین گزارش، وزارت راه و شهرسازی پیش‌بینی کرده که تحویل واحدهای نهضت ملی مسکن حداقل یک و نیم تا دو سال طول بکشد؛ همچنین به ساکنان شهر تهران که روش خودمالکی را انتخاب کنند وام ۴۵۰ میلیون تومانی ساخت در بافت فرسوده و شهرهای اطراف پرداخت می‌شود که از طریق گروهی یا مشارکت با سازندگان اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.

ایسنا

برچسب ها:

بافت فرسوده 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman