اجاق گاز رومیزی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اجاق گاز رومیزی خوب چه ویژگی هایی دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۰۱ | ۱۴۰۲/۱۰/۱۶

اجاق گازها امروز بخش مهمی از زندگی ما را تشکیل داده اند و در خانه هرکسی لازم است. به همین دلیل نیز مدل ها و انواع گاز رومیزی موجود در بازار نیز گسترش پیدا کرده اند و می توانند هر سلیقه و نیازی را پاسخگو باشند.

به گزارش اخبار ساختمان، با پیشرفت تکنولوژی و تغییراتی که در وسایل زندگی امروز نسبت به گذشته به وجود آمده است شاهد اشکال مختلفی از انواع لوازم خانگی هستیم. اجاق گاز هم یکی از این لوازم ضروری است که در دنیای امروز با نمونه های مدرن آن مواجه می شویم.

 

یکی از مهم ترین انتخاب ها برای دکوراسیون منزل به بخش لوازم خانگی اختصاص پیدا می کند. به همین دلیل نیز بخش بزرگی از این اهمیت به دکوراسیون آشپزخانه راه پیدا کرده و به انتخاب لوازم خانگی مانند یخچال، اجاق گاز، ماشین ظرفشویی و... مختص می شود و اگر انتخاب ها هوشمندانه نباشد ممکن است اشتباهات دردسرسازی در دکوراسیون آشپزخانه شکل بگیرد و همچنین هزینه های سرباری را برای شما ایجاد کند.

 

قطعا برای انتخاب هر کدام از این وسایل باید زمان و حوصله زیادی به کار گرفت تا در نهایت بتوان با توجه به میزان استفاده از آن وسیله و بودجه در نظر گرفته شده دست به بهترین و هوشمندانه ترین انتخاب زد.

 

یکی از انواع اجاق گازهایی که در حال حاضر طرفداران بسیاری دارد اجاق گازهای صفحه ای هستند. اگر تصمیم به خرید اجاق گاز صفحه ای گرفته اید باید دقت بسیاری به کار بگیرید تا بتوانید درست ترین و مناسب ترین انتخاب را داشته باشید. در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با راهنمای خرید اجاق گاز با شما صحبت کنیم پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

 

انواع اجاق گازهای رومیزی

 

طراحی دکوراسیون آشپزخانه متاثر از انتخاب های متفاوت در گوشه و کنار آشپزخانه است برای مثال جواب دادن به این سوال که سینک ظرفشویی گرانیتی بهتر است یا استیل و یا اجاق گاز مبله بهتر است یا اجاق گاز صفحه ای، می تواند شما را برای انتخاب بهتر و دقیق و متناسب با ایده مدنظرتان کمک کند.

 

اجاق گازهای آشپزخانه به دو صورت کلی اجاق گازهای مبله و اجاق گازهای صفحه ای تقسیم بندی می شوند که هر کدام از این تقسیم بندی ها مدل های مختلفی دارند. به طور مثال اجاق گازهای صفحه ای شامل مدل های اجاق های برقی، اجاق گازی و یا اجاق گاز شیشه ای و استیل تقسیم بندی می شوند.

 

اجاق صفحه ای برقی: اجاق گازهای صفحه ای برقی برای تولید انرژی از برق استفاده می کنند و اکثرا به دو صورت گرانیتی و استیل در بازار موجود هستند. گرید مصرف انرژی این مدل از اجاق ها A است و اکثرا برای مناطقی در ایران که انرژی گاز وجود ندارد مثل سکوهای نفتی استفاده می شود.

 

اجاق صفحه ای گازی: این مدل از اجاق گازها در کشور ما طرافداران بیشتری دارد دلیل آن نیز این است که گازهای شهری هم ارزان است و هم در دسترس. این مدل اجاق های گازی به چند صورت استیل، استیل شیشه و تمام شیشه وجود دارد که بر حسب سلیقه شخصی می توانید انتخاب کنید.

 

انواع اجاق گاز صفحه ای به لحاظ جنس بدنه

 

به طور کلی انواع گاز رومیزی از نظر جنس به دو دسته کلی اجاق گاز رومیزی استیل و اجاق گاز رومیزی شیشه ای تقسیم می شوند که در ادامه به توضیح هریک خواهیم پرداخت.

 

اجاق گاز رومیزی استیل: اجاق گازهای رومیزی استیل معمولا نگهداری راحت تر و زیبایی بیشتری دارند این نوع از گازهای رومیزی دارای دو مدل آج دار و ساده هستند و هر کدام از آنها می تواند با توجه به نیاز شما مناسب باشند. نکته مهم در رابطه با نگهداری از اجاق گاز رومیزی استیل در تمیز کردن آن خلاصه می شود برای این کار باید نهایت دقت و حوصله را به کار برد تا خط و خراشی بر روی سطح اجاق گاز شما وارد نشود.

 

اجاق گاز رومیزی شیشه ای: نوع دیگر اجاق گازهای رومیزی نمونه شیشه ای آن است که معمولا دارای مقاومت بالایی هستند و حرارت شعله نیز آسیبی به آنها وارد نخواهد کرد. تمیز کردن این نوع از اجاق گاز رومیزی نیز ساده تر است و می توان آن را خیلی راحت برق انداخت. شما می توانید با توجه به دکوراسیون آشپزخانه خود و هم چنین سلیقه ای که دارید یکی از انواع اجاق گاز رومیزی را انتخاب نمایید.

 

چگونه خریدی هوشمندانه داشته باشیم؟

 

برای آن که بتوان انتخاب هوشمندانه ای در خرید اجاق گاز رومیزی داشت باید نکاتی را مدنظر قرار داد تا با کمک آنها بتوان به بهترین گزینه دست زد.

 

* تعداد شعله های گاز را مدنظر داشته باشد.

* ابعاد و اندازه اجاق گاز باید متناسب با فضایی که در اختیار دارید در نظر گرفته شود.

* داشتن آپشن ها و امکانات موجود بر روی اجاق گاز رومیزی مانند قفل کودک است.

* ضمانت پس از فروش از دیگر نکات مهمی که باید در ضمن خرید اجاق گاز رومیزی خود در نظر داشته باشید.

 

قیمت اجاق گاز صفحه ای در بازار چقدر است؟

 

اجاق گازهای رومیزی در بازار دارای انواع مختلفی هستند و با توجه به هر مدل از گازهای رومیزی که انتخاب می کنید قیمت آنها نیز متفاوت خواهد بود.

 

قیمت روز اجاق گاز رومیزی صفحه ای
عنوان محصول قیمت (تومان)
اجاق گاز صفحه ای اخوان مدل Gl-13 6.200.000
اجاق گاز صفحه ای آذرلوکس مدل جی یک ساده 4.940.000
اجاق گاز صفحه ای زرتوس مدل ZG550 3.850.000
اجاق گاز صفحه ای کن مدل ls9502 8.450.000
اجاق گاز صفحه ای استیل البرز مدل S-5960 6.000.000
اجاق برقی صفحه ای داتیس مدل DG531 7.699.000
اجاق گاز صفحه ای اخوان Z4 5.200.000

 

بهترین مدل اجاق گاز رومیزی چیست؟

 

تعداد شعله های گازهای توکار از یک شعله شروع می شود و به 6 شعله هم می رسد. بیشتر اجاق های توکار گازی هستند ولی چند برند داخلی و خارجی هم وجود دارند که اجاق های برقی با صفحه های لمسی نیز تولید می کنند.

 

رونق این گازها 2 دلیل دارد یکی جاگیر نبودن و جمع و جور بودن آنها نسبت به گازهای مبله برای آشپزخانه های کوچک و دیگری شیک و زیبا بودن این گازها است. از نظر کارایی و قدرت نیز این گازها با گازهای بزرگ مبله فرقی نداشته و تنها تفاوت آنها این است که فر ندارند.

 

پرفروش ترین مدل اجاق های توکار 4 و 5 شعله هستند. اجاق گازهای تولید شده در داخل کشور از نظر کیفیت و تنوع به راحتی با برندهای خارجی رقابت می کنند و همچنین به خاطر خدمات پس از فروش و سرویس کاری قطعات توسط شرکت های تولید کننده داخلی دارای اعتبار بیشتری در نزد مصرف کنندگان هستند.

 

شرکت های اخوان، استیل البرز، کن، بیمکث، داتیس، تابان، سینجر و اسنوا تنها چند نمونه از برندهای ایرانی سازنده اجاق گازهای توکار هستند. و برندهای لتو، سامسونگ، میکث، ولکر، بوش و... از جمله شرکت های خارجی هستند توانسته اند در بازار ایران نفوذ کنند که این محصولات در کشورهای اسپانیا، آلمان، ایتالیا، ترکیه و چین تولید می شوند.

 

البته بودجه، فضا و ترجیحات شخصی شما تا حد زیادی در انتخابتان تاثیرگذار خواهد بود؛ با این حال بهتر است کاتالوگ های مربوط به این گونه وسایل را مطالعه و مدل های مختلف اجاق، امکانات و فناوری های موجود بکار رفته در ساخت آنها را بررسی و مقایسه کنید.

 

مهمترین شاخص در اجاق گازها اجباری بودن استاندارد در آنهاست و توصیه مهم ما برای شما این است که علاوه بر توجه به نشان استاندارد به اعتبار مارک تجاری و خدمات پس از فروش این اجاق گازها نیز حتما توجه کنید.

 

سعی کنید در کل از برندهای معتبر و باکیفیت و آنهایی که خدمات پس از فروش دارند خریداری کنید چون اجاق گاز از وسایل پرمصرف خانه است و اگر جنس آن مرغوب نباشد دائماً باید هزینه تعمیرات را تحمل کنید. نصب و راه اندازی اجاق را هم به شرکت خودشان بسپارید تا از گارانتی خارج نشود.

سوالات متداول
  • چرا اجاق گاز باید ضد ضربه و ضد لک باشد؟
    از آنجا که صفحه روی اجاق گاز معمولا به‌دلیل انواع برخورد با ظروف و حرارت های متفاوت در معرض آسیب قرار می گیرد باید به صورتی باشند که در برابر حرارت و ضربه مقاوم و ضد لک باشند.
  • چه نوع گاز رومیزی بهتر است؟
    گاز های صفحه ای از نظر جنس به دو گروه شیشه ای و استیل دسته بندی می شوند. اجاق گازهای استیل ماندگاری بالاتری نسبت به مدل شیشه ای دارند اما با این وجود مدل های شیشه ای نیز طرفداران خاص خود را دارند و به مراتب زیباتر هستند و تمیز کردن آن ها آسان تر است.
  • ترموکوپل چیست؟
    برخی از گازهای صفحه‌ای ترموکوپل دارند که باعث می‌شود تا در صورت خاموش شدن شعله اجاق گاز، گاز متصل به آن نیز قطع شود و با این توجه به این موضوع ایمنی اجاق گاز تا حد زیادی بالا می رود.

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman