مصالح ساختمانی با شوک قیمتی مواجه نخواهد شد

مصالح ساختمانی با شوک قیمتی مواجه نخواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۴ | ۱۴۰۰/۱۱/۰۷

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با عنوان این مطلب که قیمت مصالح ساختمانی افزایش نخواهد یافت، گفت: قابلیت و توانمندی شرکت های فولاد و سیمان کشور به مراتب بالاتر از مصالح مورد نیاز طرح جهش تولید مسکن است.
به گزارش اخبار ساختمان، عبدالجلال ایری اظهار کرد: توان و ظرفیت تولید در شرکت های فولاد و سیمان کشور به مراتب بالاتر از مصالح مورد نیاز طرح جهش مسکن است و هیچ شوک قیمتی در مصالح مورد نیاز ساختمان سازی با اجرای این طرح ایجاد نمی شود.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: ‌در این طرح مقرر شده تا مصالح به قیمت کارخانه به سرمایه گذاران واگذار شود.

ایری بیان کرد: زمین ارزان قیمت و رایگان، پرداخت تسهیلات با سود کم، تامین مصالح ساختمانی، تسهیل فرآیند اخذ پروانه ساخت و پایان کار به همراه تخفیف هزینه‌های خدمات شهرداری و فنی مهندسی از جمله حمایت های پیش بینی شده برای این طرح است.

وی افزود: باید به جز وزارت مسکن سایر نهادها مانند بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت صنعت، معدن و تجارت همکاری بیشتری را برای به سرانجام رسیدن این طرح انجام دهند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در این طرح و بر اساس برآوردها رقمی در حدود ۴۵۰ میلیون ریال به عنوان تسهیلات برای متقاضیان پیش‌بینی شده که می‌تواند بخشی از قیمت تمام شده را در بر بگیرد.

زنهار نیوز
سوالات متداول
  • قیمت سیمان در بورس کالا چقدر است؟
    قیمت یک تن سیمان پاکتی در بورس کالا 480 هزار تومان است که قیمت هر پاکت سیمان را در محدوده زیر 25 هزار تومان قرار داده است.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman