قفل ضدسرقت خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قفل ضدسرقت خوب چه ویژگی هایی دارد؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۸ | ۱۴۰۳/۰۱/۰۷

قفل ضد سرقت را می توان مهمترین جزء امنیتی درب های ضدسرقت دانست که انواع مختلفی از این قفل ها در بازار موجود است و هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند و شما می توانید با توجه به بودجه و نوع نیازتان آنها را انتخاب کنید.

به گزارش اخبار ساختمان، مهمترین قسمت امنیتی درب های ضد سرقت، قفل آنها است و مهمترین فاکتور برای تعیین کیفیت قفل درب ضدسرقت، امنیت و ساختار آن است، چون مقاومت بالا و نحوه عملکرد قفل باعث می شود تا سارقان و افراد بیگانه نتوانند به ساختمان وارد شوند.

 

قفل درب ضدسرقت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که لازم است در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشید تا چنانچه تصمیم به خرید آن گرفتید اطلاعات کافی درباره آن داشته باشید. با ما همراه باشید تا این طالاعات را در اختیار شما قرار دهیم.

 

قفل ضد سرقت

 

اهمیت قفل درب های ضد سرقت

 

قفل درب های ضد سرقت امروزه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. اگر با درب های ضد سرقت به خوبی آشنایی داشته باشید احتمالا می دانید که این درب ها دارای سطح ایمنی بسیار بالایی در میان انواع درب های ساختمانی هستند و تنها راهی که می توان آنها را باز کرد از طریق قفل آنها است.

 

در صورتی که شما بتوانید یک قفل مناسب را برای درب های ضد سرقت خود انتخاب کنید می توانید امنیت ساختمان و منزل خود را چند برابر کنید و به این شکل دیگر نیازی نیست که در زمان ترک ساختمان نگرانی خاصی در این خصوص داشته باشید.

 

به همین علت امروزه آشنایی با انواع قفل درب ضد سرقت و سطح ایمنی هر یک از آنها می تواند مزایای بسیار زیادی را برای شما داشته باشد چرا که شما با آشنایی با این قفل ها می توانید ویژگی های هر یک از آنها را شناسایی کرده و بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید.

 

قفل ضد سرقت هوشمند

 

انواع قفل درب ضد سرقت

 

قفل های درب ضدسرقت به دو دسته کلی قفل ضدسرقت مکانیکی (کلیدی) و قفل ضدسرقت دیجیتال (قفل هوشمند) تقسیم می شوند که در ادامه ویژگی های هریک توضیح داده می شود.

 

قفل درب ضد سرقت مکانیکی

 

قفل ضد سرقت مکانیکی اولین و ساده ترین قفل ها بوده و به دلیل داشتن قیمت کمتر نسبت به قفل های دیجیتال کاربرد بیشتری در بین عموم مردم داشته است. ساختار قفل مکانیکی درب ضدسرقت به طور عمده به سه قسمت تقسیم می شود: هسته قفل، بدنه قفل و دسته پنل.

 

مواد تشکیل دهنده قفل مکانیکی به طور کلی فولاد ضد زنگ ۳۰۴، مس خالص، آلیاژ روی و آلیاژ آلومینیوم هستند. ماده انتخاب شده برای سیلندر قفل، ترجیحاً مس خالص یا استیل ضد زنگ ۳۰۴ است. مس خالص دارای خواص مکانیکی خوب، مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر سایش است.

 

قفل ضد سرقت دیجیتال

 

قفل درب ضد سرقت دیجیتال

 

قفل دیجیتال درب ضدسرقت یک وسیله الکترونیکی و مکانیکی است. این قفل ها مدرن ترین قفل بوده و از ایمنی بسیار زیادی برخوردار هستند. با وجود قفل دیجیتال درب ضد سرقت دیگر هیچ نیازی به قفل کردن درب های شما با کلید نیست و این مهمترین ویژگی این قفل ها است.

 

این قفل ها در دو مدل در بازار موجود هستند : ۱- قفل های ضدسرقت هوشمند کارتی؛ ۲- قفل های ضدسرقت هوشمند اثر انگشتی

 

قفل ضد سرقت کارتی

 

این نوع از قفل های ضد سرقت دیجیتال اغلب برای محیط های کاری و ادارات مناسب هستند و یکی از ویژگی های قفل های کارتی این است که می تواند مشخص کند که چه فردی در چه تاریخ و ساعتی قفل را باز کرده است.

 

قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی

 

اگر فراموشکار هستید و بارها کلید خود را در منزل جا گذاشته اید، قفل ضد سرقت اثر انگشتی انتخاب مناسبی برای شماست. این نوع قفل ها که یکی از انواع قفل های دیجیتال هستند که در قسمت کنار لبه درب ضد سرقت نصب می شوند.

 

کارکرد این قفل بدین صورت است که اثر انگشت شما بر روی قفل ثبت می‌شود و بعد از آن شما می توانید تنها با قرار دادن انگشت خود بر روی قفل نسبت به باز کردن درب منزل اقدام کنید. نکته قابل توجه در مورد این قفل ها این است که امکان نصب آن ها بر روی درب های معمولی نیز وجود دارد.

 

این سیستم امنیت بسیار بالایی دارد و با توجه به این که به جریان خون در انگشت حساس است، اثر انگشت اصلی را از جعلی و بدون جان تشخیص می دهد.

 

معمولاً سیستم این قفل ها بدین صورت است که اگر چندین بار اثر انگشت اشتباه بر روی دستگاه قرار گیرد، قفل برای مدت کوتاهی غیرفعال خواهد شد. این مورد نیز در افزایش امنیت بی تأثیر نخواهد بود.

 

منبع تغذیه قفل درب ضد سرقت اثر انگشتی دو عدد باطری با اندازه AA است و نیاز به تمهیدات تأمین برق برای نصب آن نیست.

 

انواع قفل ضد سرقت

 

چرا باید از قفل هوشمند استفاده کنیم؟

 

دیگر نیازی به دسته کلید ندارید.

می توانید رفت و آمدها را کنترل و ثبت نمایید.

می توانید به مهمان ها دسترسی به قفل را صادر نمایید.

دارای ایمنی بالاتر نسبت به سایر مدل های قفل‌ ضد سرقت سنتی

ظاهر زیبا و شیک

راحتی نصب و استفاده

دسترسی به قفل در تمام نقاط دنیا با استفاده از وای فای

قفل کردن منزل خود به وسیله گوشی هوشمند

داشتن رمز یک بار مصرف

قفل خودکار درب در هنگام فراموشی بستن درب

 

قیمت قفل درب ضد سرقت

 

آنچه که باعث تفاوت قیمت قفل درب ضد سرقت می شود، ساختار قفل است که بر کیفیت آن اثرگذار است. در واقع هر چه قفل ساختار پیچیده تری داشته باشد، باکیفیت تر و در نتیجه گرانقیمت تر است. از طرفی برندهای مختلف نیز مانند قفل ضدسرقت کاله ترکیه، قفل ضدسرقت داف ترکیه، قفل هوشمند کاداس و ... نیز می تواند قیمت های مختلفی داشته باشند.

 

با توجه به کیفیت قفل ها و وارداتی بودن قیمت قفل های باکیفیت مانند قفل درب ضد سرقت کاله ترکیه چیزی بیش از 450 هزار تومان است که البته با توجه به قیمت دلار ممکن است تغییر کند.

 

البته که قفل های ارزان تر با قیمت های 40 هزار تومان هم در بازار موجود است. اما نباید انتظار داشت که این قفل ها بتوانند ایمنی لازم را برای منزل شما به ارمغان آورند. بنابراین اگر به دنبال یک قفل درب ضد سرقت باکیفیت هستید، لازم است هزینه ای متناسب با آن پرداخت کنید.

 

تعمیر مغزی قفل درب ضد سرقت

 

حتی اگر قفل مشکلی نداشته باشد برای تأمین امنیت بیشتر، بهتر است هر چند سال نسبت به تعویض مغزی قفل درب ضد سرقت اقدام کنید. چرا که به مرور سارقین نحوه باز کردن انواع قفل ها را پیدا می کنند و بنابراین لازم است از قفل های با تکنولوژی جدیدتر استفاده کنید تا امنیت خانه خود را تأمین کنید.

 

تعویض قفل درب ضد سرقت لازم است با مشورت افراد متخصصی که شناخت دقیقی از این نوع قفل ها دارند انجام شود چرا که مهم ترین بخش قفل ضدسرقت، مغزی آن است. در‌ب های ضدسرقت دارای دو قفل (اصلی و شب بند در بالای درب) و در نتیجه دو مغزی هستند.

 

در هنگام تعویض قفل درب باید توجه شود که آسیبی به بخش های مختلف درب وارد نشود. برای تعویض قفل در ابتدا لازم است قفل موجود را خارج کنید. برای تعویض مغزی، در ابتدا پیچ های قسمت شب بند را باز کنید و سپس پوکی همراه با کاسه رزت را خارج کنید. بعد از آن رزت را خارج کرده و به مغزی قفل می رسید. برای خارج کردن مغزی لازم است پیچ هایی که بر روی قفل است را باز کنید و بعد مغزی را بیرون بیاورید.

 

بعد از خارج کردن قفل لازم است با استفاده از پیچ بند، یراق را رگلاژ کنید و بعد از آن قفل جدید را قرار دهید. برای قرار دادن مغزی جدید در ابتدا کاسه رزت و پوکی را داخل قفل ضد سرقت بیاندازید. سپس پیچ ها را ببندید.

 

تعویض مغزی پایین و بالای درب ضد سرقت مشابه یکدیگر است. تنها تفاوت تعمیر و تعویض این دو مغزی در این است که در هنگام تعویض مغزی قفل بالا، کاسه و پوکی با هم بسته می شود، اما در مغزی پایین، کاسه به تنهایی و رزت با پوکی از پشت بسته می شود.

 

قفل درب ضد سرقت

 

قفل ضد سرقت درب چوبی

 

قفل ضد سرقت درب چوبی نیز یکی دیگر از مواردی است که برای بخش قابل توجهی از خریداران مهم و قابل توجه است اما اهمیت این موضوع برای خانه هایی که به دنبال افزایش امنیت هستند اما به دنبال خرید درب نیستند این گزینه بهترین انتخاب برای این افراد است.

 

آیا قفل ضد سرقت درب چوبی می تواند مانند درب های امنیتی مقاومت قابل قبولی را ایجاد کند؟ پاسخ این سوال به صورت کاملا نسبی است به صورتی که نمی توان گفت بهترین قفل موجود در بازار ایران بتواند برای یک درب چوبی قدیمی مقاومت ایجاد کند یا خیر. اما پیشنهاد ما به این دسته از خریداران محترم این است که با افزایش بودجه خود، اقدام به خرید درب ضد سرقت ارزان کنند تا کیفیت و مقاومت بهتری را نیز داشته باشند.

 

با وجود تمامی این موارد قفل ضد سرقت درب چوبی نیز می تواند تا حد نسبتا قابل قبولی مقاومتی را ایجاد کند تا در بدترین حالت مدت زمانی که برای سرقت وجود دارد را افزایش دهد.

سوالات متداول
  • قفل پستچی چیست و چه کاربردی دارد؟
    یکی از قفل های درب ضد سرقت که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است قفل پستچی است که مزایای زیادی را برای امنیت ساختمان دارد. قفل پستچی که امروزه برای درب های ضد سرقت مورد استفاده قرار می گیرد نسخه ایمن تری از زنجیرهای قدیمی است که امنیت درب شما را افزایش می دهد. این قفل درب ضد سرقت به صورت مستقیم در چارچوب درب قرار می گیرد و در نتیجه هیچ فشار و ضربه ای نمی تواند باعث باز شدن درب شود.
  • آیا نصب قفل درب ضد سرقت بر روی درب های معمولی فایده ای دارد؟
    نصب قفل درب ضد سرقت بر روی درب های معمولی باعث می شود که امکان ورود به داخل خانه با باز کردن قفل سخت تر شود. اما باید توجه داشت که قفل تنها راه نفوذ سارقین به منزل نیست. لولاها و خود ساختار درب نیز راه دیگری برای ورود سارقین هستند.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman