باریک ترین آسمانخراش جهان تکمیل شد

باریک ترین آسمانخراش جهان تکمیل شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۲ | ۱۴۰۱/۰۱/۲۰

باریک ترین آسمان خراش جهان با ارتفاع ۴۳۵ متر (۱۴۲۸ فوت) در نیویورک آمریکا سرانجام تکمیل شد که بلندترین آسمان خراش مسکونی در جهان غرب محسوب می شود.

به گزارش اخبار ساختمان، ساخت باریک ترین آسمان خراش جهان موسوم به "111 West 57th" که به "برج استاین وی"(Steinway Tower) نیز معروف است، به پایان رسید.

"برج استاین وی" با ارتفاع ۴۳۵ متر (۱۴۲۸ فوت) پس از برج "سنترال پارک" با ارتفاع ۴۷۲ متر(۱۵۵۰ فوت)، دومین آسمان خراش بلند نیم کره غربی زمین و بلندترین برج مسکونی دنیای غرب است. آسمان خراش هایی با ارتفاع بیش از ۳۰۰ متر(۹۸۴ فوت) به عنوان آسمان خراش های بسیار بلند تعریف می شوند.

برج استاین وی که دارای ۸۴ طبقه است و در مجموع ۶۰ واحد را در خود جای داده است، با الهام از " آسمان خراش عصر طلایی منهتن" ساخته شده است.

این ساختمان همچنین دارای یک استخر شنای ۲۵ متری (۸۲ فوتی) و سایر امکانات لوکس مانند باشگاه تناسب اندام با تراس و یک اتاق غذاخوری خصوصی است.

این آسمان خراش که در محله منهتن در شهر نیویورک واقع شده است، توسط شرکت معماری "SHoP Architects" طراحی شده است. برنامه ساخت این سازه در ابتدا در سال ۲۰۱۳ اعلام شد و ساخت و ساز آن از سال ۲۰۱۴ آغاز شد.

 

Steinway Tower

"گرگ پاسکوآرلی"(Gregg Pasquarelli)، مدیر معماران شرکت سازنده می‌گوید: ما به عنوان اهالی نیویورک، بسیار مفتخریم که نماد جدیدی را به خط افق این شهر اضافه کرده ایم.

گفتنی است که باریک ترین آسمان خراش دنیا، با نسبت ارتفاع به عرض ۲۴:۱ برای تحمل وزن باید با بالاترین مقاومت بتن در جهان ساخته می شد.

نمای این برج با نمایی شبیه به پر پرندگان ساخته شده است تا به شکل پلکانی دیده شود و مواد بکار گرفته شده در نمای آن از تراکوتا (نوعی سفال) است که وقتی در نورهای مختلف و از زوایای مختلف دیده می شود، رنگ و بافت آن به نظر تغییر می کند. نمای پشت آن، اما ساده است و به شکل یک مستطیل بلند و باریک نمایان شده است.

 

استاین تاور

"مایکل استرن" از دست اندرکاران این پروژه گفت: تکمیل روبنای برج استاین وی یک نقطه عطف در ساخت و ساز است. ما نسبت به طراحی و ساخت این ساختمان بسیار مفتخریم و از به اشتراک گذاشتن آن با نیویورکی ها در آغاز به ثمر نشستن کامل آن از جمله نصب قریب الوقوع تاج تزئینی آن هیجان زده ایم.

قیمت آپارتمان های این آسمان خراش اما به سادگی چهره آن نیست. قیمت هر واحد در این برج از ۷.۷۵ میلیون دلار برای یک سوئیت تا ۶۶ میلیون دلار برای پنت هاوس آن متغیر است.

ایسنا

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman