چگونه هوش مصنوعی قرار است ساخت و ساز را در سال 2022 و بعد از آن متحول کند؟

چگونه هوش مصنوعی قرار است ساخت و ساز را در سال 2022 و بعد از آن متحول کند؟
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۱۰ | ۱۴۰۱/۰۴/۰۴

هوش مصنوعی پتانسیل حمایت از اهداف صنعت مرتبط با پایداری، بهره وری و ایمنی را دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، سالی 1401 بدون چالش های ساخت و ساز نخواهد بود. قرار است یک سال بهبودی با یک سال انتظارات بالا همراه باشد و حاشیه کمی برای خطا باقی بگذارد.

 

فرصت های جدید هوش مصنوعی ساخت و ساز

 

توسعه و استفاده از فناوری‌های پیشرفته در ساخت‌وساز همچنان یکی از هیجان‌انگیزترین چیزهایی است که در بخش خود شاهد آن هستیم - به ویژه رشد هوش مصنوعی. کاربردهای بالقوه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی (ML) در ساخت و ساز بسیار زیاد است - همانطور که تاثیری که می توانند داشته باشند.

 

به گزارش از کلوپ معماری یک عامل کلیدی در تأثیر غیرقابل انکار هوش مصنوعی بر ساخت و ساز، توانایی بی نظیر آن در نفوذ به کوه های داده است. وقتی در مورد هوش مصنوعی صحبت می کنیم که توانایی کمک به ایجاد ارزش جدید در طول چرخه عمر پروژه را دارد. تا ما را قادر سازد در زمان واقعی تصمیمات بهتری بگیریم. برای بهبود فرآیندهای ساخت و ساز؛ و برای کاهش خطرات، نحوه باز کردن بینش های جدید از داده های ساختمان است.

 

 

هوش مصنوعی ساخت و ساز

 

با این حال، چیزی که به طور فزاینده ای آشکار می شود اهمیت کیفیت داده ها در این دوره جدید است – اگر داده هایی که از سایت دریافت می کنید کیفیت پایین یا ناقص باشد، خرید هوش مصنوعی یا ابزارهای یادگیری ماشین برای کار بر روی داده های شما اساساً یک سرمایه گذاری بیهوده است. یک توصیه: قبل از اینکه حتی به پیاده سازی هوش مصنوعی یا یادگیری ماشینی فکر کنید، ابتدا مطمئن شوید که یک پلت فرم مدیریت ساخت و ساز را برای تیم های خود فراهم کرده اید که سهولت استفاده و دیده شدن را برای همه ذینفعان در اولویت قرار می دهد. حالا برگردیم به هوش مصنوعی.

 

وقتی صحبت از ساخت و ساز و طراحی نما می شود، هوش مصنوعی چیزی نیست که بتوانیم روی آن بخوابیم. ضرب المثل قدیمی «اکنون کار کن، یا عقب بمان» قطعاً صدق می کند. اما دقیقاً کجا می توان انتظار داشت که بیشترین ارزش را از هوش مصنوعی دریافت کنید؟ بیایید سه حوزه در ساخت و ساز را بررسی کنیم که مزایای آن آشکارتر می شود.

 

پایداری

 

یکی از بزرگترین عوامل تغییر دهنده بازی در هوش مصنوعی توانایی آن در جمع آوری داده ها از گذشته و یادگیری از آن است. هوش مصنوعی تجسم مسئولیت پذیری است و نمی تواند پیامدها یا علل آن را پنهان کند - چیزی که در ساخت و ساز بسیار مورد نیاز است، به خصوص اگر بخواهیم بازی پایداری خود را در سال 1401 ارتقا دهیم.

 

تمایل شدیدی برای سبزتر شدن ساخت و ساز وجود دارد، با این حال آروپ خاطرنشان می کند که کمتر از 1 درصد از عمر پروژه های ساختمانی در حال حاضر به گونه ای ارزیابی می شود که منبع انتشار کربن را کمی و کمی ارزیابی می کند.

 

ورود هوش مصنوعی به ساخت و ساز به این معنی است که پیمانکاران می توانند به سرعت انتشار کربن پروژه ها را در مرحله برنامه ریزی پیش بینی کنند و از ML برای شناسایی مناطقی استفاده کنند که تعویض مواد می تواند بعداً منجر به صرفه جویی زیادی شود.

 

هوش مصنوعی یک بار دیگر می تواند با کاهش شانس دوباره کاری به کاهش انتشارات پرهزینه کمک کند. برنامه ریزی یک پروژه با هوش مصنوعی تقریباً تمرینی است برای اینکه پروژه چگونه ادامه خواهد داشت. می‌تواند به اولویت‌بندی همکاری در سرتاسر کمک کند و مطمئن شود که حوزه‌های بالقوه دوباره کاری شناسایی شده‌اند. این پروژه سودمند است، اما این تیم تنها یادگیری ماشینی در اینجا نیست.

 

از زمان ادغام BIM، پیمانکاران قادر به هماهنگی سریع و دقیق عناصر ساختمان قبل از شکستن زمین بوده اند.

 

هوش مصنوعی

 

بهره وری

 

سال 1400 گرفتار مشکلات زنجیره تامین بود. و در حالی که نشانه هایی از کاهش آن وجود دارد، مسائل زیادی نیز وجود دارد که می تواند بر توانایی ما برای حرکت به برنامه خود در سال 1401 تأثیر بگذارد.

 

پذیرش فناوری و نقشی که هوش مصنوعی باید در ساخت و ساز ایفا کند، آتش را یکی پس از دیگری مهار نمی کند، بلکه ما را برای مقابله با انواع طوفان ها از نقطه شروع قدرتمندتر آماده می کند.

 

این توانایی ML برای پیش بینی آینده است که می تواند در ساخت و ساز انقلابی باشد. با کار با داده های تاریخی، ابزارهای یادگیری ماشینی پیشرفته می توانند به شرکت های ساختمانی کمک کنند تا نتایج آینده را پیش بینی کنند و تصمیمات تجاری هوشمندانه تری بگیرند. هر بار که هوشمندتر می شود و بهره وری شما بهبود می یابد.

 

ابزارهای ML را می توان برای بررسی خود گرافیک ها و پیش بینی دقیق هزینه مواد مورد نیاز برای زنده کردن آنها استفاده کرد. استفاده از هوش مصنوعی مانند این به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ریسک تجاری خود را کاهش دهند، که توسط عوامل مخرب اخیر که خارج از کنترل ما هستند، بسیار بزرگ‌تر شده است.

 

تأثیر چنین نوآوری‌هایی بسیار زیاد است. BW: کارشناسان محل کار از Procore Analytics استفاده کرده اند تا فرهنگ مبتنی بر داده را به تجارت خود بیاورند و علل موانع و مشکلات را در مسیر ساخت با سرعت بیشتری کشف کنند. هنگامی که با هم گروه بندی می شوند، زمان صرفه جویی شده تأثیر قابل توجهی دارد. این امر بهره وری و ایمنی سلاح های بیولوژیکی را، هر چه که با آن روبرو هستند، حفظ می کند.

 

رابطه بین بهره وری و راه حل های ساخت و ساز مبتنی بر پلت فرم یکی از مواردی است که McKinsey قبلاً آن را برجسته کرده بود. آنها پیش‌بینی می‌کنند که «با یکپارچه‌سازی عمیق‌تر راه‌حل‌های فناوری، کارایی‌های بیشتری باز خواهد شد». به عبارت دیگر، هر چه بیشتر با هوش مصنوعی و فناوری ادغام شویم، بیشتر می توانیم از آن بهره مند شویم.

 

ایمنی

 

به طور گسترده ای پذیرفته شده است که خطای انسانی عامل اکثر حوادث ساختمانی است. برخی این را دلیل منصفانه ای برای هوش مصنوعی می دانند.

 

کنترل کارگاه های ساخت و ساز در سال های آینده با وسایل نقلیه کنترل از راه دور بدون راننده. فرض این است که اگر انسان ها را حذف کنید، خطای انسانی را نیز حذف خواهید کرد.

 

اما ما نمی توانیم مزیت خلاقانه ای را که ذهن انسان برای ساخت و ساز به ارمغان می آورد، از دست بدهیم. همانطور که گفته شد، همه چیز در مورد یکپارچه سازی است.

 

یکی از راه های رسیدن به این هدف این است که چگونه هوش مصنوعی از کارمندان شما محافظت می کند. پهپادهای نظارتی در حال حاضر در حال تغییر ساخت و ساز هستند و به شما منظره بی نظیری از موقعیت مکانی خود را در زمان واقعی ارائه می دهند و نقشه های پروژه شما را با کارهای در حال انجام همگام می کنند.

 


برچسب ها:

هوش مصنوعی ،ساخت و ساز 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman