بازدید معاونین عمرانی استانداری های کشور از توانمندی های آزمایشگاه فنی خاک

بازدید معاونین عمرانی استانداری های کشور از توانمندی های آزمایشگاه فنی خاک
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۵ | ۱۴۰۱/۰۴/۰۲

معاونین هماهنگی امور عمرانی استانداری های سراسر کشور از توانمندی های بخش های مختلف آزمایشگاهی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بازدید و از نزدیک با مراحل مختلف نحوه آزمایش بر روی مصالح ساختمانی، مطالعات ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، قیر، آسفالت، سیمان، بتن، سنگ و اسکن روسازی راه های کشور آشنا شدند.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در جمع معاونین هماهنگی امور عمرانی سراسر کشور گفت: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با هدف ارتقاء کیفیت و افزایش عمر مفید سازه ها و کاهش هزینه های عمرانی و نگهداری آمادگی دارد آزمایشگاه های تخصصی و فنی خود را در کمتر از 2 ساعت در سراسر کشور تجهیز و مستقر کند.

 

کیانپور اضافه کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در زمینه های حفاری، مطالعات مکانیک خاک و ژئوتکنیک، ژئوفیزیک، بتن، قیر و آسفالت، پایش روکش آسفالت بزرگراه ها و معابر درون شهری و برون شهری با استفاده از اسکنر لیزری حرف های زیادی برای گفتن دارد که با تحلیل دقیق آسفالت معابر با توجه به سطح رویه راه ها، برنامه نگهداری ارائه می شود که این تحلیل ها هزینه های نگهداری را تا 50 درصد کاهش می دهد.

 

وی با اشاره به مبادله تفاهم نامه های همکاری در آستانه دهه صنعت و در سال مزین به شعار تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی گفت: این آزمایشگاه با وزارتخانه های مختلفی چون راه و شهرسازی، نیرو، نفت و صمت در زمینه های مختلفی همکاری داشته و حتی در صدور خدمات فنی و مهندسی به کشورهای همسایه نیز فعال است.

 

کیانپور تصریح کرد: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک آمادگی دارد در تمام پروژه های ملی و استانی حضور یافته و خدمات منحصربفرد آزمایشگاهی را برای افزایش کیفیت و طول عمر مفید پروژه های عمرانی ارائه کرده و نقش بسزایی در ساختن ایرانی ایمن و آباد داشته باشد.

 

وی خاطر نشان کرد: موضوع کیفیت به عنوان یک مسئله بسیار مهم باید دغدغه همه مسئولان در کشور باشد که ضمن ارتقاء کیفی پروژه ها و افزایش طول عمر مفید همزمان با کاهش هزینه ها امنیت، آسایش و رفاه را برای مردم به ارمغان می آورد و از از حوادث ناگوار جلوگیری می کند.

 

کیانپور با اشاره به اینکه واگذاری شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک سال ها است که متوقف شده است خاطر نشان کرد: واگذاری کامل این شرکت یک اشتباه است و شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید به عنوان یک مرجع حاکمیتی ارتقا پیدا کند.

 

وی ادامه داد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک به عنوان یک مرجع نظارتی در تلاش است تا با همکاری و مساعدت سایر ارکان نظام فنی کشور و تصمیم گیران کلان در دولت و مجلس با ارتقاء جایگاه خود به عنوان یک سازمان حاکمیتی به عنوان بازوی امین دولت و دستگاه های اجرایی در سراسر کشور نقش آفرینی کرده و به مرور وظایف تصدی گری خود را کاهش داده و واگذار کند که همزمان علاوه بر ارائه خدمات حاکمیتی و نظارت عالیه بر فعالیت سایر آزمایشگاه های خصوصی این صنعت نیز نظارت و ممیزی داشته باشد.

 

وحید قربانی، مدیرکل دفتر فنی و برنامه ریزی عمرانی وزارت کشور در حاشیه این بازدید گفت: خدمات و اقدامات منحصربفرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در سراسر کشور سبب ارتقاء کیفی و همچنین خیر و برکت به همراه داشته و امضاء تفاهم نامه این شرکت با معاونت عمران و توسعه امور شهری و روستایی و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در راستای بهره برداری حداکثری از ظرفیت های موجود فنی و مهندسی کشور است تا خلاء‌های موجود را پر کند.

 

قربانی افزود: اجرای این تفاهم نامه در شهرها و استان های مختلف کیفیت پروژه های عمرانی را بیش از آن گذشته افزایش خواهد داد و مجریان و کارفرمایان با حساسیت بیشتری ساخت و ساز را به پیش می برند و نظارت دقیق تر و با کیفت بالاتری بر روی سازه ها انجام خواهند داد.

 


عکس های مرتبط
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman