گرانی پوکه معدنی رکورد زد!

گرانی پوکه معدنی رکورد زد!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۶ | ۱۴۰۱/۰۹/۰۸

پوکه معدنی در بازه ی زمانی کمتر از 30 روز، رکورد تاریخی افزایش قیمت خود را زد و 50 درصد گرانتر شد.

به گزارش اخبار ساختمان، گرانی پوکه معدنی رکورد زد! گران شد و گران شد، این بار پوکه معدنی بی سابقه ترن رکورد گرانی خود را در آذر 1401 به ثبت رساند...

 

گرانی پوکه ی معدنی رکورد زد

پوکه معدنی یا پومیس یکی از مصالح طبیعی ساختمانی است که از دل کوه های آتشفشانی استخراج می شود و بعد از الک کردن در انواع مختلف بادامی، عدسی، عدسی-بادامی فراوری و به فروش می رسد.

 

بیشتر از 90درصد معادن پومیس کشور در استان آذربایجان شرقی قرار گرفته اند و این استان صادرکننده اول و آخر پوکه معدنی به همه جای ایران و کشورهای منطقه می باشد. البته در شهرهای دیگری چون همدان نیز پوکه یافت می شود، اما این پوکه کجا، پوکه تبریز کجا...

 

پوکه همدان یا پوکه قروه، سیاه است. سنگ پا را که همه میشناسیم و دیدیم و حتی اسمش را در برخی کنایه های خود به افراد پررو به کار بسته ایم، سنگ پا، همان دانه ی درشت پوکه قروه است که سیاه و با منفذهای بزرگ استخراج شده و به کار بسته می شود. اما پوکه معدنی تبریز سفید رنگ یا خاکستری رنگ با منفذهای کوچک و در انواع سایز های مختلف هست، یعنی انواع پوکه از لحاظ سایز که بادامی هست یا عدسی و... متفاوت هستند و الا جنس همان است.

 

نا گفته نماند که هر پوکه ی تبریز نیز مرغوب نیست بلکه کیفیت به معدنی که پوکه از آن استخراج شده است بستگی دارد، پوکه ی برخی معادن باکیفیت و برخی نیز گل آلود و بد کیفیت است. اینجاست که افراد نا آشنا در تشخیص کیفیت، دچار خطا می شوند و پوکه نامرغوب نصیب آن ها می شود.

 

پومیس تبریز مصارف زیادی در صنعت ساختمان سازی دارد، مهمترین مشتریان آن، تولید کنندگان بلوک سبک ساختمانی هستند، بلوک هایی که از ترکیب پوکه سفید با پومیس ساخته می شوند و بیشتر از 90 درصد دیوارچینی ساختمان های امروزی با این بلوک ها انجام می شود، پس تولید کنندگان بلوک سبک در هر جای ایران ناچار به خرید پومیس از تبریز می باشند با افزایش قیمت پوکه، اولین مصالحی که گران می شود قیمت بلوک سیمانی دیواری سبک است.

 

از دیگر موارد استفاده از پومیس، استفاده آن در شیب بندی و عایق کاری ساختمان ها است، کلی کاربرد دیگر نیز می توان برای این ماده طبیعی و مهم برشمرد که تقاضا را برای خرید آن بیشتر و قیمت را در نوسان بیشتر قرار می دهد.

 

افزایش قیمت پوکه معدنی

و اما به اصل مطلب بپردازیم! پوکه تبریز از قیمت 1 میلیون 500 هزار تومان برای هر تریلی در ماه قبل، اکنون که در آذرماه هستیم به قیمت حداقل 2 میلیون و 200 هزار تومان رسده است، یعنی شاهد بالای 50 درصد افزایش قیمت پوکه فقط در عرض یک ماه شده ایم، حالا بماند که کرایه حمل آن چقدر گران شده است. 50 درصد افزایش قیمت برای یک ماه رکورد تازه افزایش قیمت پوکه نیست پس چیست؟!

 

حواستان جمع تر از قبل باشد که قبل از خرید پوکه معدنی مانند هر خرید دیگری کمی تحقیق کنید و اطلاعات کافی را در مورد آن بدست آورید و یا حتی از مشاوره، مشاورانی چون بتن آلوکا که سالهاست با این حوزه درگیر هستند به‌طور رایگان جهت اطلاع از قیمت پوکه معدنی تبریز و خرید آن بهره بگیرید.

 

با دانستن چیزی از دست نمی دهید که هیچ، بلکه جلوی ضرر را پیشاپیش خواهید گرفت و با این قیمت های عجیب، حداقل اینست که گل نمی گیرید و پوکه مرغوب نصیبتان خواهد شد که این امر خیلی مهم است.

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman