راهنمای کامل خرید ساندویچ پانل سردخانه ای

راهنمای کامل خرید ساندویچ پانل سردخانه ای
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۰۴ | ۱۴۰۱/۰۹/۲۲

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای ساختاری چند لایه و سبک داشته که معمولاً هر دو طرف آن را با لایه‌های فلزی پوشانده‌اند. در بین این لایه‌های فلزی از فوم‌های عایقی به نام پلی اوریتال استفاده شده و همین مسأله تأثیر زیادی روی پایین آمدن وزن این محصولات داشته است.

به گزارش اخبار ساختمان، به طور كل سردخانه به فضای بسته‌ای گفته می‌شود كه لازم است دمای آن از مثبت 5 درجه سانتیگراد به پایین باشد. سردخانه‌ها به دو دسته بالای صفر و زیر صفر تقسیم می‌شوند و لازم است دما و میزان رطوبت آن‌ها به طور مداوم كنترل ‌شود. از سردخانه‌ها معمولا برای نگهداری انواع مواد غذایی، گوشت، مرغ و ماهی، انواع لبنیات، میوه و صیفیجات و همچنین تجهیزات پزشكی، دارویی و شیمیایی استفاده می‌شود. به جهت جلوگیری از هدر رفتن انرژی، تمامی اتاق‌های سردخانه، دیوارها، سقف و كف باید عایق باشند به همین دلیل لازم است در ساخت سردخانه‌ها از مصالح عایق استفاده شود تا از ورود و خروج هوا به داخل سردخانه جلوگیری شود.

 

ساندویچ پانل سردخانه‌ای

 

پانل‌های سردخانه‌ای ضخامت ۸ تا ۲۰ سانتی متر بنا به کاربری آن تولید می‌گردد و پلی اورتان مورد استفاده در آن ماده ای است کاملا سخت و شکننده, به همین دلیل به تنهایی چندان قابل استفاده نیست. اما با ساندویچ کردن این ماده بین دو لایه ورق فلزی با مقاومت کششی بالا به محصولی دست پیدا می‌کنیم که دارای خواص مکانیکی بسیار مناسبی است.

 

ساندویچ پنل سردخانه ای


نحوه ساخت ساندویچ پانل سردخانه‌ای

 

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای ساختاری چند لایه و سبک داشته که معمولاً هر دو طرف آن را با لایه‌های فلزی پوشانده‌اند. در بین این لایه‌های فلزی از فوم‌های عایقی به نام پلی اوریتال استفاده شده و همین مسأله تأثیر زیادی روی پایین آمدن وزن این محصولات داشته است.

 

به طور کلی به کار گرفتن ساندویچ پانل سردخانه‌ای در ایجاد سرد خانه‌ها هزینه‌های مصرفی مربوط به برق را به شدت کاهش داده و این یکی از مزایای مورد توجه آن‌ها است. با توجه به نوع کاربرد سردخانه معمولاً این محصولات را از متریال‌های مختلفی مانند آلوزینک، آلومینیوم، گالوانیزه، pvc، گالوانیزه، استنلس استیل، فایبر گلاس می‌سازند. این متریال‌ها برای لایه روی ساندویچ پانل استفاده شده و لایه‌هایی از فوم پلی اوریتال برای افزایش مقاومت این محصولات و دوام آن‌ها در برابر حرارت و آتش سوزی بر طبق استاندارد dIN۴۱۰۲ با فشردگی ۴۰kg/ m³ بین این لایه‌ها تزریق می‌شود.

 

انواع مختلف ساندویچ پانل سردخانه‌ای

 

ساندویچ پانل‌های سرد خانه‌ای با توجه به عایقی که در لایه میانیان‌ها استفاده می‌شود به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

 

·ساندویچ پانل‌های پلی یورتان

 

این مدل از ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای وزن پایینی داشته اما در مقابل حرارت و صوت عایق‌های بسیار خوبی به شمار ‌می‌روند. در ساخت این ساندویچ پانل‌ها از روش‌های PUR و PIR و همچنین گاز B۱۴۱ کمک می‌گیرند.

 

·ساندویچ پانل پشم سنگ

 

بازالت متریال اولیه پشم سنگ بوده و نوعی سنگ آذرین به شمار می‌رود. یکی از دلایل محبوبیت این نوع ساندویچ پانل‌ها ضد حریق بودن آن‌ها است. الیاف سنگ پشم در این نوع از ساندویچ پانل‌ها مقاومت فوق‌العاده‌ای در برابر حرارت و حریق داشته؛ از همین رو برای ساخت سردخانه‌های مختلف بسیار مناسب است.


ویژگی‌های مختلف ساندویچ پانل سردخانه‌ای

 

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای از ویژگی‌های بسیاری برخودار بوده اما مهم‌ترین آنان که باعث محبوبیتشان شده شامل موارد زیر می‌شود:

 

*  این دیوار‌های آماده با فوم‌های عایق پلی اورتان و یا پشم سنگ در سایز‌های مختلف ساخته می‌شوند.
*  عایق‌های پلی اورتان با فشردگی ۴۰kg/ m³ به این دیوار‌های عایق تزریق می‌گردند.
*  پوشش‌هایی که برای ساخت این محصولات استفاده می‌شود مانند آلوزینک، ورق‌های رنگی، گالوانیزه و... عمر زیادی داشته و دوام آن‌ها را افزایش می‌دهد. سرهم‌بندی و باز کردن آن‌ها از هم بسیار ساده و راحت بوده و به عبارتی می‌توان گفت نصب سریعی دارند.
*  ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای به منظور حفظ دمای سرد کارایی دارند.
*  رعایت بهداشت از ویژگی‌های مورد توجه و محبوب پانل‌های ساندویچی است.
*  این پانل‌ها در برابر عوامل مانند پوسیدگی و رطوبت بسیار مقاوم‌اند.
*  امکان سرهم کردن این پانل‌ها در مکان‌هایی که شاسی و دیوار ندارند، وجود دارد.
*  سازه‌هایی محکم برای استفاده در فضای‌های باز به شمار ‌می‌روند.

 

ساندویچ پانل سردخانه‌ای ماموت

 

ساندویچ پانل‌های سردخانه‌ای تولیدی شرکت ماموت بصورت فاق و زبانه دوبل به هم متصل می‌شوند و به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از چفت شدن در کنار هم به صورت یک دیوار یکپارچه عمل می‌کنند. همچنین درزگیری و چفت شدن هرچه بیشتر پانل‌ها، از قفل‌های پانلی استفاده می‌نماید.

 

این قفل‌ها در دل ساندویچ پانل‌ها به صورت نر و ماده قرار داده شده و در هنگام نصب به هم چفت می‌شوند که این سیستم امکان عبور هوا را به حداقل ممکن می‌رساند. همچنین از ویژگی‌های این پانل‌ها سرعت در مونتاژ و امکان جدا سازی و نصب مجدد در صورت نیاز به افزایش فضا است.

 

نصب ساندویچ پانل سردخانه‌ای

 

دنیای ماموت در صورت نیاز، جهت نصب ساندویچ پانل‌ها تیم‌های آموزش دیده را معرفی می‌نماید. لازم به ذکر است ساندویچ پانل به صورت پیچ بر روی سازه‌ها نصب می‌گردد.

 

دنیای ماموت  https://mammutworld.com/ مفتخر است كه مبتنی بر نیازهای دقیق مشتریان با مشاوره‌های تخصصی و در صورت نیاز بازدید از محل پروژه، به مشتریان خود كمك نماید تا انتخابی صحیح داشته باشند.

 

برای مشاوره تخصصی و سفارش ساندویچ پانل با کارشناسان دنیای ماموت در ارتباط باشید.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman