دریافت تسهیلات نوسازی مسکن سه برابر شد

دریافت تسهیلات نوسازی مسکن سه برابر شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۱ | ۱۴۰۱/۱۰/۰۴

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از رشد 235 درصدی معرفی متقاضیان تسهیلات بانکی برای نوسازی واحدهای فرسوده طی یک سال اخیر در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان به نقل از روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، محمد آئینی معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که طی یک سال اخیر منتهی به آبان 1401 بالغ بر 38 هزار واحد به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات بانکی جهت نوسازی واحدهای فرسوده معرفی شده اند، گفت: این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که 11 هزار و 312 واحد بوده، از رشد 235 درصدی برخوردار شده است.

او افزود: این امر بیانگر استقبال سازنده ها از برنامه ها و حمایت های دولت و شهرداری ها در نوسازی بافت های فرسوده است.

آئینی با اشاره به این که روند صدور پروانه های نوسازی در بافت های فرسوده شهری کشور صعودی شده است، از رشد 57 درصدی صدور پروانه های ساختمانی در پاییز سال جاری نسبت به سال گذشته در شهر تهران خبر داد.

دبیر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار بر استفاده از ظرفیت قابل توجه بافت های فرسوده در تولید مسکن تاکید کرد و گفت: هنوز سهم نوسازی بافت های فرسوده از تسهیلات اشتغالزایی تبصره 18 ابلاغ نشده است که در صورت ابلاغ می تواند باعث جلب متقاضیان بیشتری شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد: ابلاغ تسهیلات بانکی ارزان قیمت از محل تسهیلات اشتغالزایی تبصره 18 قانون بودجه سال جاری و استفاده از ظرفیت مصوبه تشویقی شورای عالی معماری و شهرسازی ایران می تواند تحقق 100 درصدی نوسازی سالانه 150 هزار واحد مسکونی در بافت های فرسوده در برنامه جهش تولید مسکن را تضمین کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman