امضای تفاهمنامه سازمان ملی زمین و مسکن با هفت شرکت پیشران

امضای تفاهمنامه سازمان ملی زمین و مسکن با هفت شرکت پیشران
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۱۳ | ۱۴۰۱/۱۲/۲۲

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن از واگذاری ۲ هزار و ۶۱۸.۲ هکتار زمین به شرکت های صنعتی و معدنی پیشران استان ها برای تامین مسکن کارکنان خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، ارسلان مالکی سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن در مراسم امضای تفاهمنامه با هفت شرکت پیشران صنعتی و معدنی که صبح امروز در محل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار کرد: دولت سیزدهم از ابتدای آغاز به کار خود تامین مسکن را اولویت برنامه ها قرار داد و هم افزایی میان دولت و مجلس منجر به تصویب قانون جهش تولید مسکن شد که در طرح نهضت ملی مسکن تبلور یافت.

مالکی خاطر نشان کرد: با وجود عقب ماندگی های انباشت شده از قبل، دولت و مجلس اراده کرد تا مسکن افراد را تامین کند.

وی با اشاره به تامین ۲۸ هزار هکتار زمین پس از تصویب قانون جهش تولید مسکن گفت: این در در شرایطی بود که تا قبل از شروع دولت حتی برای تامین زمین ۱۰۰ هزار واحد مشکل وجود داشت.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: تامین ۲۲ هزار هکتار زمین دیگر نیز در مراحل بررسی و الحاق و یا تصویب شهرک وجود که در مجموع ۵۰ هزار هکتار از اراضی وزارت راه و شهرسازی در اختیار طرح قرار گرفته و روزانه به آن اضافه می شود.

مالکی تاکید کرد: برای مقایسه بزرگی رقم تامین زمین انجام شده در مدت اخیر، لازم است اشاره شود که تمام مسکن مهری که در اراضی سازمان ملی زمین و مسکن ساخته شده یا در حال ساخت است، ۵۹۰ هزار واحد است اما در حال حاضر ۲۸ هزار هکتار زمین برای حدود ۶۰۰ هزار متقاضی در یک سال گذشته تامین شده است.

وی با بیان اینکه استفاده از همه ظرفیت های قانونی برای تامین زمین در یک سال اخیر بی نظیر بوده است، افزود: برای همه مخاطبین از دهک های اول، دوم و سوم برنامه ریزی شده و وزیر راه و شهرسازی از ابتدای ورود به وزارتخانه توجه به شرکت های بزرگ صنعتی و تامین مسکن برای کارکنان و کارگران این شرکت ها را مورد توجه قرار داده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن خاطر نشان کرد: تفاهمنامه ای که امروز امضا می شود شامل همه روش های تامین زمین از جمله الحاق، ساخت شهرک، تغییر کاربری و... خواهد شد و هرگاه نیاز به تسهیلات باشد، اقدامات لازم برای پرداخت انجام می شود.

مالکی در پایان بر حمایت و کمک مدیران شرکت ها در بخش ساخت و همچنین تامین مالی کارکنان و متقاضیان برای آورده اولیه تاکید کرد.


کارمندان و کارگران شرکت های پیشران خانه دار می شوند


گفتنی است، طبق تفاهمنامه ای که امروز میان سازمان ملی زمین و مسکن با شرکت های پیشران استان های یزد، آذربایجان شرقی، کرمان و قزوین منعقد شد، بیش از ۲ هزار و ۶۱۸ هکتار زمین با ظرفیت ساخت ۸۴ هزار واحد مسکونی برای کارکنان این شرکت ها واگذار می شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman