بازار خرید و فروش آهن آلات در اواخر سال 1401

بازار خرید و فروش آهن آلات در اواخر سال 1401
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۰۵ | ۱۴۰۲/۰۱/۰۷

در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱، بازار خرید و فروش آهن‌آلات رونق فراوانی گرفت و علت این تغییرات، عرضه دلار و ارز توسط دولت به وسیله ساختمان کنترل قیمت ارز، سکه و طلا است که به دستور بانک مرکزی فعالیت خود را در اوایل اسفند ماه این سال آغاز کرد. در صورت تمایل به اطلاع از وضعیت بازار خرید و فروش آهن‌آلات در اواخر سال ۱۴۰۱ با ما همراه باشید.

به گزارش اخبار ساختمان،در روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱، بازار خرید و فروش آهن‌آلات رونق فراوانی گرفت و علت این تغییرات، عرضه دلار و ارز توسط دولت به وسیله ساختمان کنترل قیمت ارز، سکه و طلا است که به دستور بانک مرکزی فعالیت خود را در اوایل اسفند ماه این سال آغاز کرد. در صورت تمایل به اطلاع از وضعیت بازار خرید و فروش آهن‌آلات در اواخر سال ۱۴۰۱ با ما همراه باشید.

تولیدات و خرید مقاطع در پایان سال رونق یافت

بر اساس آخرین گزارشات بازار، نرخ خرید و فروش محصولات فولادی اعم از انواع میلگرد ساختمانی و صنعتی مانند میلگرد سمانته و استنلس استیل، در ابعاد مختلفی رونق یافت که این تغییرات در پی کاهش قیمت ارز از جمله دلار در این ایام می‌باشد.

در واقع با کاهش ارز دلار ، مردم قدرت خرید بیشتری پیدا کردند و این امر سبب شد تا بازار به حیات خود ادامه دهد. از طرفی امضای قرار داد میان ایران و عربستان سعودی، موج جدیدی از تغییرات اقتصادی سیاسی را به همراه داشت که از محلات به شمار می‌رفت.

این تغییرات بر نظام اقتصادی تجاری کشورمان بی تاثیر نبوده و عامل مهمی در رفع تحریم‌ها و صادرات امن‌تر و در نتیجه کاهش قیمت روز دلار منجر می‌شوند که در ادامه این تغییر به نفع مردم عزیز کشورمان خواهد بود و همچنین نرخ تورم را در ابعاد مختلف تورم داخلی تحت تاثیر قرار می‌دهند.

قیمت روز طلا و ارز کاهشی شد!

قیمت روزانه دلار در روز‌های گذشته نوسانی در محدوده ۴۴ هزار تومان تا ۴۷ هزار تومان داشته است و این ثبات کمک فراوانی به متقاضیان بازار داخلی کرد تا با اطمینان و توانایی بیشتری به خرید عیدانه سال آینده خود بپردازند و این امنیت را مدیون دولت جناب اقای رئیسی هستیم.

بر اساس آخرین گزارشات بازار طلا، قیمت گرمی طلای ۱۸ عیار در محدوده ۲،۲۰۰،۰۰۰ تومان تا ۲،۸۰۰،۰۰۰ تومان تغییر داشت که در روز ۲۲ اسفند ماه ۱۴۰۱، این نوسان رکورد شکست و به ۲،۱۶۰،۰۰۰ هم رسید.

قیمت طلای ۲۴ عیار نیز در روز ۲۲ اسفند به ۲،۸۰۰،۰۰ تومان کاهش یافت که این تغییرات می‌توانند تاثیر بسزایی در رونق و خرید و فروش بازار راکد کشورمان ایجاد کنند.

قیمت روز میلگرد نیز یکی از دغدغه‌های فعالان بازار ساخت و ساز و مسکن به شمار می‌آید که قیمت روز میلگرد و خرید از آرسینکو را به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم.

تغییرات ساخت و سازی در راه است!

بر اساس تدابیر دولت برای سال آینده، حجم عظیمی از ساخت و ساز در راستای همه گیری مسکن ملی برای جوانان و خانواده‌های ایرانی مستاجر در دستور کار قرار گرفته و قرار است که نرخ ساخت و ساز نسبت به سال‌های گذشته با تدبیر و جهش پیشی بگیرد.

تقریبا ۹۰ درصد از مواد اولیه ساخت و ساز مصالح ساختمانی مورد نیاز داخلی، عملا در داخل کشور تولید می‌شوند که علت اصلی کاهش نرخ ساخت و ساز در سال‌های اخیر، افزایش ارزش ارز خارجه و کاهش ارزش پول ملی در پی تحریم‌های متعدد دولت‌های غربی در نظر گرفته می‌شود.

از طرفی تجار و کارخانه‌داران در پی صادرات و وارد کردن ارز خارجه بودند و قیمت در بازار داخلی تحت تاثیر این عوامل بود است.

خوشبختانه با تغییراتی که دولت در نظام تجاری و همچنین قرارداد‌های خود با دولت‌های همسایه و طرف قرارداد در نظر گرفته، حجم مثبت و تاثیر گذاری از تغییرات اقتصادی در سال آینده پیش‌بینی می‌شوند که فرصت مناسبی جهت تجارت و مبادله کالا و منابع انرژی، صنعتی با جهان تلقی می‌شود.

در صورت نیاز به سرمایه‌گذاری در احداث کارخانجات، بورس و یا ساخت و ساز، حال حاضر فرصت متاسبی است، چرا که سازمان کنترل ارز، طلا و سکه در حال تثبیت قیمت عوامل موثر بر بازار هستند تا شما عزیزان با امنیت خاطر بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و به پیشرفت خود و کشور عزیزمان کمک کنید.

هر کارخانه‌ای که احداث می‌شود چه کوچک چه بزرگ، بالای ۵۰ نفر جوان بیکار اشتغال پیدا می‌کنند و علاوه بر سود و ارزش سرمایه‌گذاری اشخاص، دولت نیز در زمینه‌های اقتصاد جهانی محتاج به واردات و رفع تحریم‌ها نمی‌باشد و این بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی برای ملت ایران است که متاسفانه در سال‌های اخیر نظام اقتصادی کشورمان را ضعیف کرده بود.

 

بازار بازار سرمایه‌گذاری است!

در این ایام که اتفاقات متعددی در ساسر جهان در حال وقوع است، از جمله زلزله‌ای که کشور‌های دوست ترمیه، سوریه و بعضی دیگر از کشور‌های حومه را در بر گرفت، بالای ۵۰۰ هزار ساختمان تخرید شد و بالای ۵۰هزار نفر کشته شدند.

در سال آینده این مردم نیاز به ساخت خانه‌های ویران شده خود دارند و ما همسایه آن‌ها هستیم، بهتر است ما مواد و مصالح ساختمانی مورد نیازشان را تامین کنیم تا دولت‌های غربی که در پی منافع شخصی خود هزار هزار خانه را ویران می‌کنند تا تعداد اندکی خانه را به ظاهر ترمیم کنند.

همچنین در سال‌های اخیر، نیاز به منابع انرژی با وقوع جنگ‌ها از جمله جنگ کشور‌های روسیه و اوکراین، که از بزرگ‌ترین کشور‌های تامین کننده منابع انرژی در جهان شناخته می‌شوند، بیشتر از قبل احساس شده و فرصت مناسبی جهت انعقاد قرارداد‌هایی است که تحریم‌های کشور را دور زده و علوم مورد نیاز تولیدات کالاهایی که در گذشته باید وارد می‌کردیم را بیاموزیم.

همه این تغییرات در راستای بهبود تورم جهانی هستند و مسلما تاثیر بسزایی بر مردم ملت عزیز ما خواهند گذاشت.

اما از عوامل موثر بر قیمت آهن‌آلات در این ایام، می‌توان به افزایش نرخ تقاضای بازار و عرضه آن توجه کرد که تقریبا تمام شرکت‌های خرید و فروش آهن‌آلات، در راستای جلوگیری از ریسک ورشکستگی، محصولات خود را انبار کرده بودند و انبار‌ها در اوایل اسفند ماه پر شده بود.

فرصت مناسبی است هم برای شرکت‌های فعال بازار آهن‌آلات و هم برای مصرف‌کنندگان عزیز که در پایان سال ۱۴۰۱، با رضایت دوطرفه به خواسته‌های خود دست‌یابند.

طی هفته گذشته، نرخ خرید و فروش محصولات و مقاطع فولادی ۱۸ درصد افزایش یافته که با کاهش بیشتر قیمت ارز و طلا در روز‌های آینده، این نرخ معاملات افزایش می‌یابد و بازار مناسبی برای تولیدکنندگان نیز فراهم می‌شود تا از رکود بازار داخلی، خود را نجات دهند و تجار فعال در بازار‌های جهانی نیز توجه ویژه‌ای به بازار داخلی پیدا کنند.

به طور کلی خرید را در این ایام پیشنهاد می‌کنیم، چرا که کسی از فردای خود اطمینان خاطر ندارد، اما در مجموع این ماهش قیمت‌ها فرصت مناسبی را برای خریداران و متقاضیان بازار فراهم کرده که در صورت توجه می‌توان سود مناسبی را به دست آورد.

با تشکر از همراهی شما عزیزان، لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید. در صورت تمایل به سرمایه‌گذاری و یا خرید مقاطع ساختمانی و صنعتی فولادی در انواع آلیاژ و استاندارد‌های مختلف جهانی، به شرکت آرسینکو مراجعه نمایید.

نشانی دفتر شرکت: تهران ، بازار آهن شادآباد ، نبش بلوک یک ، مجتمع تجاری 110 طبقه اول پلاک 57

تلفن تماس با کارشناسان:

021-66674420

021-66671990

021-66674519

نشانی ایمیل شرکت: info@rsin.co.ir

نشانی اینترنتی وب‌سایت رسمی شرکت آرسینکو: https://rsin.co.ir


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman