ارائه زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند

ارائه زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۴۰ | ۱۴۰۲/۰۳/۰۴

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: خانواده هایی که فرزند سوم آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۱ متولد شده باشد ۲۰۰ متر زمین رایگان واگذار خواهد شد.
به گزارش اخبار ساختمان، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی روز سوم خرداد در نشست خبری از ارائه زمین رایگان به خانواده های دارای سه فرزند خبر داد.

عباسی‌اصل در این نشست خبری به موضوع جوانی جمعیت و جزئیات آن پرداخت و گفت: قانون جوانی جمعیت مهرماه ۱۴۰۱ ابلاغ شد که با توجه به ابهاماتی که در اجرا داشت دستورالعمل اجرایی آن تدوین و با امضای وزیر راه و شهرسازی به تمامی ادارات کل راه و شهرسازی و شهرهای جدید ابلاغ شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: بر اساس این دستورالعمل و قانون افرادی که فرزند سوم آنها بعد از ۲۴ آبان ۱۴۰۱ متولد شده باشد حائز دریافت ۲۰۰ مترمربع زمین در شهرهای زیر ۵۰۰ هزار نفر جمعیت هستند.

وی ادامه داد: در شهرهایی که بیش از ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، متقاضیان می توانند در شهرها و شهرک های اطراف این شهرها زمین دریافت کنند برای مثال در تهران متقاضیان این طرح می توانند در شهر جدید ایوان کی از این طرح بهره مند شوند.

به گفته عباسی اصل، تاکنون ۸۰ هزار نفر در سامانه ثمن برای دریافت زمین برای اجرای قانون جوانی جمعیت ثبت نام کرده اند و با بررسی های انجام شده سه هزار نفر زمین را دریافت کرده اند و این روند در حال سرعت گرفتن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هزینه آماده سازی زمین های این طرح حدود ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است که متقاضیان می بایست آن را پرداخت نمایند البته این هزینه به صورت قسطی با دو سال تنفس و طی شش سال دریافت خواهد شد.

معاون مسکن و ساختمان ادامه داد: طبق این قانون خانوارهایی که فرم ج آنها قرمز باشد و قبلا از تسهیلات یارانه ای دولت نیز استفاده کرده باشند در صورت داشتن سه فرزند و بیشتر امکان بهره مندی از این ظرفیت را دارند.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman