در جلسه شورای شهر مطرح شد؛

رشد چشمگیر ساخت‌وساز غیرمجاز در کرج

رشد چشمگیر ساخت‌وساز غیرمجاز در کرج
Facebook Twitter LinkedIn

۱۷:۳۵ | ۱۳۹۸/۰۶/۲۴

افزایش چشمگیر ساخت و سازهای غیرمجاز در کلان‌شهر کرج و انتخاب معاون خدمات شهری مناطق با رابطه، موضوعاتی بود که در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد.
به گزارش اخبار ساختمان، عباس زارع در صدوشصت و یکمین جلسه شورای شهر در نطق پیش از دستور خود از فعالیت نیروهای شهرداری به ویژه پاکبان ها در دهه اول محرم قدردانی کرد.

وی در بخش دیگری با اشاره به اهمیت جذب بودجه تهاتری، گفت: خوشبختانه میزان جذب بودجه تهاتری در سال جاری نسبت به سال گذشته مطلوب بوده است.

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه باید فرایند جذب بودجه تهاتری به دقت رسیدگی شود، گفت: توجه به بندهای ذکر شده در آئین نامه های تهاتر شهرداری ضروری است، طلبکاران باید لیست تهاتر را ببینند و عادلانه فرصت انتخاب داشته باشند در حالی که چنین نیست و این اصل مهم رعایت نمی شود، این یک فرآیند ناعادلانه در حق پیمانکارانی است که با فضای کرج آشنایی ندارند.

زارع در بخش دیگری با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در کرج رو به افزایش چشم گیری است، گفت: این روند جسورانه در حال افزایش است به طوری که پس از شناسایی و اعلام این‌ موارد متخلفان واکنشی نشان نمی دهند.

وی با اشاره به اینکه اواخر سال گذشته در چهار راه کیانمهر، کارواشی به صورت غیرمجاز ایجاد شد و فعالیت می کرد، افزود: امسال نیز یک کارواش دیگر ایجاد شده است، اگر فکری به حال این مهم نشود در چشم برهم زدنی خواهیم دید تجاری سازی در جاده ماهدشت تا فرودگاه برسد.

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه گزارش مفصل از ساخت و سازهای غیرمجاز در چند منطقه شهری کرج داریم، اشاره کرد: این نشان می دهد که اراده ای برای توقف این ساخت و سازها وجود ندارد، باید علت مسئله ریشه یابی شود.

زارع با این توضیح که نازل ترین نیروها برای پلیس ساختمان انتخاب می شوند، گفت: حتی معاونان خدمات شهری مناطق نیز با رابطه انتخاب می شوند، خانه در بهترین منطقه و ماشین آنچنانی نصیبشان می شود، دستگاه نظارتی شهرداری چرا نظارت ندارد؟ اینجا بحث مبارزه با رانت و فساد مطرح است.

وی عنوان کرد: در شهرداری کرج افراد تحصیلکرده زیادی با مدرک ارشد و دکترا و با ۳۰ سال سابقه کار فعالیت دارند اما ابتدایی ترین چیزها را در زندگی ندارند اما پلیس های ساختمان ... البته انسان های شریفی هم در این سمت فعالیت دارند.

عضو شورای شهر کرج گفت: متاسفانه عده ای قلیل به نام مدیران‌ بالادستی حتی به نام شهردار و اعضای شورای شهر پول می گیرند و آبروی انسان های شریف که در شهرداری کار می کنند را می برند.

زارع با تاکید بر اینکه حوزه فعالیت معاونان حوزه خدمات شهری، معاونان حوزه شهرسازی و پلیس ساختمان شوخی بردار نیست، گفت: باید پاکدست ترین، سالم ترین، شرافتمندترین و با دانش ترین افراد برای این سمت ها انتخاب شوند، اینجاست که باید گزینش های سخت صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه قرار بود برون سپاری ها در این حوزه سال قبل از منطقه پنج آغاز شود، افزود: این مهم عملیاتی نشد، توسعه ساخت و سازهای غیرمجاز زنگ خطری برای کلان‌شهر کرج است، این مهم را پیگیری می کنیم و اجازه نمی دهیم که پلیس های ساختمانی که فعالیت ناسالم دارند بگویند از سمت ما یا دیگر مدیران شهرداری حمایت می شوند.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman