شبکه سازی در حوزه تاسیسات مهم ترین ظرفیت در پروژه های ساختمانی است

شبکه سازی در حوزه تاسیسات مهم ترین ظرفیت در پروژه های ساختمانی است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۵۳ | ۱۴۰۲/۰۷/۱۶

مدیرعامل شرکت گنجینه تاسیسات گفت: گسترش تعامل با افراد مختلف نیازمند شبکه سازی با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و حرفه ای است، بحث استخدام در اینجا دارای اهمیت بسیار است که افراد قدرت حل مسئله را داشته باشند که این امر قطعا با آموزش مهارت کسب و کار همراه است.
به گزارش اخبار ساختمان به نقل از استودیو نمایشگاه تاسیسات، مجید رحیمی مدیرعامل شرکت گنجینه تاسیسات در پنل "بنای برتر و آموزش" با اشاره به کاربرد آموزش های دانشگاهی در حوزه کسب و کار به ویژه در حوزه صنعت ساختمان اظهار داشت: نقش دانشگاه در این زمینه آموزش علوم پایه است و به تنهایی در این زمینه کافی نیست؛ بلکه باید مهارت های لازم را نیز فراگرفت که مهمترین‌ آن مهارت های نرم همچون بحث مارکتینگ، فن بیان و غیره برای حل مساله است.

وی ادامه داد: برای نمونه سازنده باید ضمن آگاهی از شرایط جغرافیایی اجرای پروژه، از نحوه اجرا و نیاز بازار مناطق مختلف نیز اطلاعات کاملی داشته باشد؛ چرا که قطعا شرایط ساخت و ساز در شمال کشور با کلانشهری چون تهران متفاوت خواهد بود.

مدیرعامل شرکت گنجینه تاسیسات تصریح کرد: دانشگاه دید اولیه را می دهد، اما در شرایط تجربی و بعد از فارغ التحصیلی افراد باید به مهارت های تخصصی روی آورند. برای مثال فرض کنید انبار محصولی را در اختیار دارید، اگر ویترین خوب نداشته باشید بهترین جنس هم در انبار به فروش نمی رسد، بنابراین هرچقدر از تحصیلات دانشگاهی برخورده باشید باید مهارت های نرم را هم کسب کنید.

رحیمی با تاکید بر ضرورت شبکه سازی افزود: گسترش تعامل با افراد مختلف نیازمند شبکه سازی با بهره گیری از نیروی انسانی متخصص و حرفه ای است، بحث استخدام در اینجا دارای اهمیت بسیار است که افراد قدرت حل مسئله را داشته باشند که این امر قطعا با آموزش مهارت کسب و کار همراه است.

وی سپس با اشاره به چالش های آموزش در بخش تاسیسات گفت: چالش جدی در حوزه تاسیسات این است که افراد عافل از جزئیات هستند و صرفا به اطلاعات کلی بسنده می کنند، غافل از اینکه جزییات است که جایگاه افراد را تعیین می کند.

مدیرعامل شرکت گنجینه تاسیسات ادامه داد: بین شرایط آموزش دانشگاه و مهارت های بازار، یک خلایی وجود دارد، مهمترین مشکل ما در پروژه ها این است که متاسفانه مجریان ما فاقد دید اجرایی هستند و اینگونه است که نقشه زمانی وارد فاز اجرا می شود به ناچار تغییر می کند که این امر بسیار هزینه بر و زمانبر است، متاسفانه در کشور ما پروژه های طراحی نهایت ۲ ماه زمان میبرد اما فاز اجرا بیش از ۲ سال طول می کشد که این شرایط را سخت می کند.

رحیمی در پایان خاطرنشان کرد: در بحث آموزش در تاسیسات باید جایگاهی تعریف شود که تخصص افراد دخیل در یک حوزه تعریف شود و بتوان سعی و خطا رو کم کرده و آسیب راحله حداقل رساند.

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman