شرایط حضور سرمایه گذاران در پروژه های مسکن ملی تشهیل می شود

شرایط حضور سرمایه گذاران در پروژه های مسکن ملی تشهیل می شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۴۷ | ۱۴۰۲/۰۸/۰۲

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن گفت: بر اساس ظرفیت قانون بودجه در خصوص واگذاری اراضی در قالب مشارکت با سرمایه گذاران و ساخت و ساز توسط آنها در نهضت ملی مسکن، دفتر سرمایه گذاری و فناوری نوین سازمان ملی زمین و مسکن با ایجاد ارزش افزوده در اراضی، شرایط حضور سرمایه گذاران در استان ها را تسهیل می کند.

به گزارش اخبار ساختمان، محمدمهدی بلوردی عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن درباره کارگاه آموزشی سرمایه گذاری و مشارکت که در دومین روز نشست تخصصی نهضت ملی مسکن برگزار شد، توضیح داد: در این کارگاه به شرح وظایف دفتر سرمایه گذاری و فناوری نوین سازمان ملی زمین و مسکن پرداخته شد که سال گذشته با هدف ایجاد ارزش در اراضی حریم و داخل محدوده سازمان ایجاد شده بود.

بلوردی در خصوص هدف و مسئولیت اصلی دفتر سرمایه گذاری و فناوری نوین گفت: هدف این است که پهنه بندی کاربری ها برای اراضی ملی داخل حریم که متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن انجام شود و ارزش افزوده برای کاربری های مجاز در حریم فراهم کند.

وی ادامه داد: این کار مزیت هایی از جمله شناسایی اراضی واقع در حریم با ظرفیت و قابلیت بارگذاری مسکونی را به دنبال دارد.

عضو هیات مدیره سازمان ملی زمین و مسکن تاکید کرد: همچنین با تعیین کاربری های مجاز در حریم و حرائم خطوط نیرو مثل خطوط برق، آب و گاز و یا جاده های مواصلاتی، راه‌آهن و خطوط انرژی و همچنین پهنه های مربوط به محیط زیست و میراث فرهنگی، نقشه های آنها تدقیق می شود و به این ترتیب اگر اداره کلی بخواهد زمینی را به سرمایه گذاران واگذار کند، پس از انجام مطالعات دیگر نیاز به استعلام از دستگاه ها نیست.

بلوردی ادامه داد: با تدقیق این نقشه ها فرصت سرمایه گذاری در استان ها فراهم می شود و زمان رسیدن به انجام یک طرح کوتاه می شود، همچنین هزینه های سرمایه گذاری هم به دلیل آب و برق و گاز مشترک در آن پهنه ها کاهش می یابد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی در خصوص ایجاد ارزش افزوده در اراضی داخل محدوده که کاربری مسکونی دارند، گفت: بر اساس ظرفیت قانون بودجه در تبصره ۱۱ مبنی بر واگذاری اراضی در قالب مشارکت با سرمایه گذاران، ساخت و ساز توسط سرمایه گذاران انجام می شود و بخشی از این واحدها برای دهک های اول و دوم استفاده می شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman