انواع هود آشپزخانه

انواع هود آشپزخانه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۲۱ | ۱۴۰۲/۱۰/۲۹

از آن جایی که هود آشپزخانه در حال حاضر طرفدارهای زیادی دارد و توسط برندهای متعددی به بازار عرضه می‌شود، زمانی که مصرف کننده برای خرید این محصول به بازار مراجعه می‌کند دچار سردگمی می‌شود و به راحتی نمی‌تواند انتخاب کند.

به گزارش اخبار ساختمان، تجهیزات آشپزخانه یکی از مهم‌ترین وسایل زندگی امروزی‌اند که با گذر زمان دچار تغییرات چشمگیری شده‌اند و در مدل‌های متنوعی ساخته می‌شوند. از آن جایی که این وسایل نقش بسیار مهمی در زندگی انسان بازی می‌کنند ما قصد داریم در ادامه به صورت اختصاصی در مورد یکی از جدیدترین و کاربردی‌ترین انواع این وسایل صحبت کنیم و نمونه‌های آن را به شما معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا با نمونه‌های مختلف این وسیله آشنا شوید و بتوانید از قابلیت‌های آن‌ها به بهترین نحو ممکن استفاده کنید.

 

انواع هود آشپزخانه

 

معرفی هود آشپزخانه

 

هود یک دستگاه هواکش است که از طریق مکیدن هوای آلوده آشپزخانه رایحه نامطبوع آشپزخانه را تعدیل می‌کند و جوی دلپذیر به آشپزخانه شما می‌بخشد. این دستگاه که امروزه در مدل‌های متفاوتی تولید می‌شود یکی از پر کاربردترین تجهیزات آشپزخانه محسوب می‌گردد و طرفدارهای زیادی دارد. البته این دستگاه در حال حاضر در انواع مختلفی به بازار عرضه می‌شود و میان آن‌ها از لحاظ کارایی، تفاوت قابل ملاحظه‌ای وجود دارد. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، در ادامه حتماً به آن می‌پردازیم.


چند نمونه از انواع هود آشپزخانه


همانگونه که می‌دانید هودهای آشپزخانه در طرح‌های مختلفی تولید و روانه بازار می‌شوند. این محصولات با داشتن کاربردهای متفاوت در موقعیت‌های گوناگونی نیز به‌کار می‌روند. ما در این بخش به معرفی چند مورد از پرکاربردترین هود‌های آشپزخانه می‌پردازیم.


هود مخفی


یکی از پرکاربردترین و جدیدترین انواع هود آشپزخانه، هودهای مخفی است که یک مدل با کیفیت از هودهای آشپزخانه محسوب می‌شوند. این نوع هودها، به طرزی حرفه‌ای طراحی شده‌اند و زمانی که در در آشپزخانه نصب می‌شوند به طور کامل با سایر لوازم آن مچ می‌شوند. بدون شک با انتخاب این مدل هودها زیبایی کابییت بندی و دیزاین آشپزخانه شما دو چندان می‌شود و فضای دلچسب‌تری در آن به وجود می‌آید.


هود شومینه‌ای


مدل دیگری از هودها نیز در بازار وجود دارد که به آن هود شومینه‌ای گفته می‌شود. این مدل هود‌ها از لحاظ ظاهری شبیه قیف معکوس طراحی شده‌اند و روی دیوار نصب می‌شوند. نکته بسیار مهمی که در مورد این مدل هودها وجود دارد این است که از طریق ترکیب شیشه و استیل ساخته می‌شوند و از لحاظ ظاهری جلوه منحصر به فردی دارند.


هودهای کشویی


نسل دیگری از هودهای آشپزخانه در بازار موجود است که هودهای کشویی نامیده می‌شوند.  این مدل هودها در نوع خود بی‌نظیراند و از لحاظ ظاهری واقعاً فوق‌العاده‌اند. از این رو در سبک طراحی نوین جایگاه ویژه‌ای دارند و بسیار محبوب‌اند.


هود مورب


نمونه دیگری از هودها نیز به بازار عرضه شده است که به آن هود مورب می‌گویند. این مدل هودها در چهار سایز 60، 80، 85، 90 ساخته می‌شوند و طراحی زیبایی دارند. به همین دلیل نیز از زمانی که به بازار عرضه شده‌اند به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند و توجه افراد زیادی را به سمت خود معطوف کرده‌اند.


هود جزیره‌ای


یک نوع دیگر از هودهای موجود در بازار، هودهای جزیره‌ای هستند. این مدل هود‌ها از سقف آویزان هستند و برای آشپزخانه‌هایی که بدون دیوار و کابینت هستند، طراحی شده‌اند. این مدل هود‌ها جزء لوکس‌ترین و جدیدترین انواع هود آشپزخانه به شمار می‌آیند. البته به یاد داشته باشید که این مدل هودها قدرت مکش چندانی ندارند و برای آشپزخانه‌هایی که پخت و پز زیادی دارند، به هیچ وجه مناسب نیستند. 


هود دیواری


آخرین نوع از هودی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، هودهای دیواری هستند. این مدل هودها به صورت ذوزنقه‌ای و مکعبی به بازار عرضه می‌شوند. هودهای دیواری که طرفداری زیادی دارند اغلب ضد زنگ هستند و کارایی خیلی خوبی دارند.


قیمت هود آشپزخانه


مقدار قیمت هود آشپزخانه بر اساس مؤلفه‌های مختلفی تعیین می‌شود و از آن جایی که این مؤلفه‌ها در اکثر اوقات ثبات ندارند و دچار تزلزل می‌شوند قیمت این محصول ثابت نیست و در بازه‌های زمانی مختلف، با قیمت‌های متفاوتی به بازار عرضه می‌شود. اما این در حالی است که مسائل مالی همیشه در اولویت هستند و نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت. از این رو ما در این قسمت به صورت اختصاصی در مورد این موضوع صحبت می‌کنیم و نکاتی که بر قیمت این محصول تأثیر می‌گذارند را به اطلاع شما می‌رسانیم.


برند


یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین نکاتی که در پروسه تعیین قیمت هود آشپزخانه مورد توجه قرار می‌گیرد، برند است که هر چه معتبرتر باشد قیمت بالاتری برای محصولات خود در نظر می‌گیرد.


مدل


از دیگر مؤلفاتی که در حین تعیین قیمت هود آشپزخانه لحاظ می‌شود، مدل آن است. هر چه مدل این دستگاه بالاتر باشد و آپشن‌های بیشتری داشته باشد با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌شود و گران‌تر خواهد بود.


گارانتی و ضمانت‌نامه‌ها


سومین موضوعی که بر میزان قیمت هود آشپزخانه تأثیر می‌گذارد، نوع خدمات گارانتی و ضمانت‌نامه‌های آن است. آن دسته از محصولاتی که ضمانت‌نامه‌های معتبر دارند و برای مدت طولانی‌تر گارانتی شده‌اند در قیاس با محصولات معمولی با قیمت بالاتری به بازار عرضه می‌شوند.

 

راهنمای خرید هود آشپزخانه

 

راهنمای خرید هود آشپزخانه


از آن جایی که هود آشپزخانه در حال حاضر طرفدارهای زیادی دارد و توسط برندهای متعددی به بازار عرضه می‌شود، زمانی که مصرف کننده برای خرید این محصول به بازار مراجعه می‌کند دچار سردگمی می‌شود و به راحتی نمی‌تواند انتخاب کند. این در حالی است که کیفیت معقوله مهمی است و نمی‌توان به آن بی‌توجه بود. اینک ما برای این که به خریداران این محصول کمکی کرده باشیم مهم‌ترین نکاتی که در حین انتخاب این محصول باید مورد توجه قرار بگیرند را به اطلاع شما می‌رسانیم.

 
سرعت فن


زمانی که برای خرید هود آشپزخانه به بازار مراجعه می‌کنید حتماً به نوع فن این دستگاه و سرعت آن دقت ویژه‌ای داشته باشید. این قطعه باید قدرتی مناسب داشته باشد و بتوان آن را طبق شرایط محیط تنظیم کرد.

 
میزان سر و صدا


یکی دیگر از خصوصیاتی که در حین خرید هود آشپزخانه باید مورد توجه قرار بگیرد، میزان سر و صدای این وسیله است. قاعدتاً شما هر چه قدر هم بازار را زیر و رو کنید نمی‌توانید هودی که کاملاً بدون سر و صدا باشد را پیدا کنید، اما برخی برندها هستند که با استفاده از فناوری‌های جدید موفق به طراحی و ساخت هودهای شده‌اند که در حین کار کردن صدای خیلی کمی تولید می‌کنند  و آرام‌تر کار می‌کنند.


سخن پایانی


ما امروز در مورد انواع هود آشپزخانه صحبت کردیم و کاربردی ترین مدل‌های آن را به شما معرفی نمودیم که ازجمله آن‌ها می‌توان به هود دیواری، جزیره‌ای، مورب، کشویی، شومینه‌ای و مخفی اشاره نمود. هریک از محصولات ذکر شده کاربردهای متفاوتی داشته و در موقعیت‌های مختلفی مورد استفاده قرار می‌گیرند.


 کاربران بهتر است قبل از خرید نیازات خود را مکتوب کرده و سپس با توجه به نیاز خود، محصول مناسبی خریداری نمایند. همچنین ناگفته نماند که فروشگاه نیلتک یکی از معتبرترین مراجع برای خرید انواع هود آشپزخانه است. در آخر نیز امیدواریم مطالب عنوان شده در این بحث مفید بوده باشد و در خرید و انتخاب این محصول به مصرف کننده‌ها کمک کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman