تامین 41 هزار هکتار زمین شهری برای مسکن ملی

تامین 41 هزار هکتار زمین شهری برای مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۵۲ | ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از تامین ۴۱ هزار ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در نشست تخصصی مدیران کل راه و شهرسازی استان ها که صبح روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در مرکز همایش های سازمان صدا و سیما برگزار شد، به موضوعات مختلفی از جمله پروژه های آماده سازی زمین های طرح نهضت ملی مسکن، طرح شهرک سازی و انعقاد تفاهمنامه با مراکز صنعتی و ساخت مسکن کارکنان پرداخت.

مالکی در این نشست از مشاهده پیشرفت در تامین زمین خبر داد و گفت: استان های دارای کسری زمین، هرچه زودتر برنامه مورد نظر جهت رفع این کسری را اعلام کنند.

وی افزود: در طرح نهضت ملی مسکن بالغ بر ۶ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۴۰۰ نفر متقاضی وجود دارد که یک میلیون و ۷۳۶ هزار و ۱۴۹ نفر تأیید نهایی شده اند.

مدیرعامل سازمان ملی زمین مسکن در ادامه بیان کرد: از ابتدای دولت سیزدهم بالغ بر ۴۱ هزار و ۴۰۹ هکتار زمین شهری برای طرح نهضت ملی مسکن با واحد پذیری یک میلیون و ۸۳۷ هزار و ۳۱ واحد، تامین شده است.

مالکی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه شهرک سازی گفت: ۵۳ شهرک در کارگروه امور زیربنایی و ۴۷ شهرک در شورای برنامه ریزی استان ها به تصویب و به معاونت شهرسازی و معماری وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است که این معاونت ۲۰ شهرک را تعیین تکلیف و مصوبه در رابطه با آنها ابلاغ کرده است.


اجرای ۱۵۳۱ پروژه آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن در کشور


معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه بیان کرد: تاکنون یک هزار و ۵۳۱ پروژه آماده سازی طرح نهضت ملی مسکن در کشور آغاز شده که از این میزان ۲۳ هزار و ۲۰۰ هکتار در حال اجرا و ۱۷ هزار و ۷۰۰ هکتار در حال بررسی و طراحی است.

مالکی افزود: تاکنون بیش از ۴۱ هزار هکتار زمین برای طرح نهضت ملی زمین و مسکن تأمین شده که باید در مرحله اول آماده سازی شوند.

وی با اشاره به عملکرد آماده سازی زمین ها توسط ادارات کل استانی گفت: از نظر میزان پروژه های در حال اجرا استان های خراسان رضوی، هرمزگان، یزد، فارس و مازندران رتبه برتر در اجرای پروژه های آماده سازی را دارا هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه میزان عملکرد استان ها در اجرای طرح نهضت ملی مسکن را بی سابقه است، خاطرنشان کرد: در اجرای قانون جهش تولید مسکن پنج هزار و ۸۰۰ هکتار زمین مازاد دستگاه ها شناسایی و ۲۷ هزار هکتار زمین در حریم شهرها به محدوده شهری الحاق شده است.

مالکی با اشاره میزان اراضی وزارت جهاد کشاورزی تحویل شده با قابلیت ساخت مسکن گفت: تاکنون ۲۳۰ هزار هکتار از اراضی وزارت جهاد کشاورزی تحویل و تحول شده است.

گفتنی است؛ این نشست با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی در امر مسکن، معاون شهرسازی و معماری و معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، معاون وزیر و رئیس سازمان ملی زمین و مسکن، همچنین رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به همراه معاونان و مدیران استانی بنیاد، در حال برگزاری است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman