پارتیشن شیشه ای باعث شد نتونیم سانسورش کنیم...

پارتیشن شیشه ای باعث شد نتونیم سانسورش کنیم...
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۵۹ | ۱۴۰۲/۱۲/۲۶

پارتیشن شیشه ای تنها یک جداکننده و تقسیم‌کننده فضا نیست بلکه هدیه کننده مدرنیسم، انعطاف‌پذیر کننده محیط و تولید خلاقیت است. پارتیشن اداری شیشه ای با سبک‌ها و انواع مختلف بسته به نوع کاربرد مورد نیاز و نیز مناسب برای همه سلایق دسته بندی می‌شوند.

به گزارش اخبار ساختمان، ایجاد مرزهایی نامرئی، فضایی غرق در نور و روشنایی، وسعتی بالاتر از حد انتظار، ارتباط دیداری کامل و بدون سانسور، ایجاد فضایی پویا و مدرن همگی از محاسنی هستند که پارتیشن شیشه ای در اختیار مان قرار خواهد داد. و در محیط کاری چه چیزی بیش‌تر از این نیاز دارید؟ هم نور به راه باشد، هم فضا مدرنیته باشد، هم تمام پرسنل بدون نیاز به تغییر موقعیت در ارتباط دیداری کاملی باهم باشند.


اما یک تجربه به‌یادماندنی از پارتیشن شیشه ای که برای این نویسنده رخ داده را با هم مرور کنیم! یکی از قابلیت‌های پارتیشن شیشه ای، موضوع وضوح و شفافیت است تا جایی که یک روز در محیط کاری ما که با پارتیشن شیشه ای بخش‌بندی شده است، بنا به دلایلی در ساعت 11 صبح مشغول خوردن صبحانه بودیم که مدیریت وارد شرکت شدند و به دلیل شفافیت دیوارها بلافاصله این صحنه را دیدند که به دلیل وجود پارتیشن شیشه ای نتوانستیم این کار را سانسور کنیم...!!! البته در انتها با کمی توبیخ و تذکر موضوع ختم به خیر شد...


با هم سفری به دنیای جذاب پارتیشن شیشه ای خواهیم داشت. انتخابی که حقیقتاً سبک محیط کاری را دگرگون کرده و به شدت به زیبایی و پویایی آن خواهد افزود و پرسنل و مخاطبان آن محیط کاری را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.


انواع پارتیشن شیشه ای


پارتیشن شیشه ای تنها یک جداکننده و تقسیم‌کننده فضا نیست بلکه هدیه کننده مدرنیسم، انعطاف‌پذیر کننده محیط و تولید خلاقیت است. پارتیشن اداری شیشه ای با سبک‌ها و انواع مختلف بسته به نوع کاربرد مورد نیاز و نیز مناسب برای همه سلایق دسته بندی می‌شوند. هرکدام از انواع آن‌ها در جای خود و الزامات کارفرما، کاربرد به خصوصی دارند که به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.


*  پارتیشن شیشه ای فریم لس: از مدرن‌ترین پارتیشن‌های شیشه ای که با حداقل چهارچوب و قاب تولید و نصب می‌شود. این پارتیشن‌ها از لحاظ زیبایی حالتی مینیمالیستی و امروزی‌تری نسبت به سایر مدل‌ها دارند و بیشتر از هر فضایی، برای فضاهای کوچک مناسب هستند زیرا نبود فریم‌ها موجب بزرگتر دیده شدن فضا می‌شود.

*  پارتیشن شیشه ای فریم دار: در مدل فریم دار، پلن‌های شیشه ای با فریم‌ها به یکدیگر متصل می‌شوند. این فریم‌ها می‌توانند هم به‌صورت عمودی باشند و هم به‌صورت افقی و شبکه ای که با توجه به سلیقه کارفرما قابل اجرا هستند. پارتیشن‌های فریم داراز لحاظ مقاومت، ساختار مطلوب و مستحکمی دارند.

 

انواع پارتیشن شیشه ای

 

*  پارتیشن شیشه ای تک جداره: اگر ذخیره هوای گرم و سرد و عایق شدن صدا برای شما اهمیت نداشته باشد، گزینه تک جداره بهترین خواهد بود. زیرا هم قیمت مناسب خواهد شد و هم پارتیشن ظریف‌تر و چشم‌نوازتر به‌نظر خواهد رسید.

*  پارتیشن شیشه ای دوجداره: مواقعی که به ذخیره انرژی و هوای سرد و گرم در اتاقک‌ها نیاز باشد و عایق شدن صدا اولویت کارفرماست، پارتیشن شیشه ای دوجداره بسیار بکار خواهد آمد.

*  پارتیشن شیشه ای رنگی: در دکوراسیون داخلی گاهی نیاز به هماهنگی در طرح و رنگ باعث بوجود آمدن فضایی که به موضوع برندینگ کمک می‌کند خواهد شد. در محیط‌های مختلف استفاده ازشیشه‌های رنگی بصورت مکملی در کنار شیشه‌های شفاف موجب خلاقیت و تولید نمایی چشم‌نواز شده است.

*  پارتیشن شیشه ای طرح دار: برای مواردی که نیاز به ایجاد لوگو و همچنین طراحی حاشیه و پترن‌هایی جهت همسان‌سازی محیط داخلی با موضوع برندینگ احساس شود، می‌توان با روش‌های مختلفی پارتیشن شیشه ای طرح دار را تولید کرد.

*  پارتیشن شیشه ای هوشمند: این پارتیشن‌ها در دو حالت عملکرد قابل کنترل دارند. در مواقع نیاز به محیطی که حریم خصوصی را حفظ کند و در مواقعی که نیاز است تا همان محیط با شفافیت تمام قابل رویت باشد، پارتیشن شیشه ای هوشمند تولید و اجرا می‌گردد.

*  پارتیشن شیشه ای ریلی: در بسیاری از محیط‌های داخلی با توجه به الزامات کارفرما و نوع قرارگیری پلن‌های شیشه ای نیاز است تا درب‌های پارتیشنی درصورت باز شدن کمترین فضا را اشغال نمایند. در این شرایط بهترین گزینه، استفاده از درب با حالت ریلی است.

*  پارتیشن شیشه ای مات: گاهی نیاز است که تمام با بخشی از پنل‌های شیشه ای مات و غیرقابل دیدن باشند. این نیاز در مواقعی که باید حریم خصوصی حفظ گردد بیش از پیش مورد توجه خواهد بود. یکی از راه‌های مات شدن، سندبلاست کردن شیشه است با این حال نور و روشنایی در محیط به حرکت در خواهد آمد اما شفافیت و وضوح شیشه جای خود را به مات شدگی تغییر می‌دهد.

 

استفاده از پارتیشن شیشه ای چه مزایایی دارد؟


همانطور که قبل‌تر در متن همین مقاله عنوان شد، هدف از پارتیشن‌بندی محیط با پنل‌های شیشه ای ایجاد شفافیت و بخش‌بندی فضای داخلی با هدف قرار دادن موضوع مدرنیته است. در ادامه مهمترین مزیت‌های پارتیشن را بررسی خواهیم کرد.


استفاده هوشمندانه از فضا: در محیط‌های مختلف چه کاری و یا مسکونی، می‌توان با پنل‌های شیشه ای و حالت‌های مختلف، از فضای داخلی بهترین بهره را برد. در‌عین‌حال که روشنایی یکنواختی در تمام فضای داخلی برقرار خواهد شد، بلکه از فضاهایی که بصورت پرت و غیرقابل استفاده بودند نیز می‌توان بهترین بهره را برد.


عایق صدا بودن: هر نوع پارتیشن شیشه ای خواه تک جداره باشد یا دوجداره، فرقی نمی‌کند. در هر صورت صدا تا درصد بالایی عایق می‌شود. هرچند عایق شدن صدا در درصدهای بالا، نیازمند دوجداره بودن پارتیشن است. اما تک جداره‌ها نیز تا حد مطلوبی صدا را عایق می‌کنند و از پحش صدا در تمام محیط جلوگیری خواهند کرد.


شفافیت و گردش نور بیشتر: بدیهی است که شیشه به دلیل شفافیت ذاتی که در خود دارد، می‌تواند منجر به گردش نور بیشتر و بهتر در محیط شده و محیطی شفاف و دلباز را به شما هدیه کند.

مدرن و بروز: بدون شک یکی از مهمترین اهداف هر کارفرمایی برای ایجاد پارتیشن شیشه ای، موضوع مدرنیته کردن فضای داخلی است. همین بروز بودن و مدرن کردن فضاست که در حالات روحی افراد تاثیر بسیار مطلوبی خواهد گذاشت و راندمان عملکرد نیروی انسانی را بهینه خواهد کرد.

 

کاربردهای پارتیشن شیشه ای از لحاظ موقعیت

 

کاربردهای پارتیشن شیشه ای از لحاظ موقعیت:
 

پارتیشن شیشه ای منزل: در بخش‌بندی قسمتهایی از منزل که نیاز به جداسازی دارد مثلاً در سرویس‌های بهداشتی و ایجاد یک اتاقک حمام شیشه ای

پارتیشن شیشه ای فروشگاه: ایجاد اتاقک‌ها و غرفه‌هایی که فعالیت فروشگاه را بخش‌بندی می‌کند. به‌عنوان مثال اتاقک پرو لباس با پارتیشن هوشمند که با یک کلید کنترلی قابلیت مات و شفاف کردن در لحظه را دارد.

پارتیشن اداری شیشه ای: بخش پرکاربرد و پرسفارش، پارتیشن‌بندی محیط کاری است که در حالت‌ها و سبک‌های مختلفی امکان تولید انواع پارتیشن شیشه ای وجود دارد.


مهمترین نکات جهت انتخاب پارتیشن شیشه ای:


1.  محیط اجرای پارتیشن: فضایی که می‌خواهید آن را پارتیشن‌بندی کنید در نوع پارتیشن انتخابی شما تاثیر مستقیم دارد.
2.  نوع پارتیشن: با توجه به الزامات و سلیقه کارفرما و همچنین مشاوره تیم فنی، بهترین نوع را انتخاب کنید.
3.  ضخامت و سبک پنل شیشه: ابعاد و ضخامت شیشه و همچنین ساده، سکوریت و لمینت بودن آن را تعیین کنید.
4.  طرح و رنگ موردنظر: طرح و رنگ موردنظرتان را تعیین کنید.
5.  قیمت تولید و اجرا: از قیمت تولید و اجرای مدل پارتیشن شیشه ای انتخابی شما آگاه شوید.

 

مهم ترین نکات جهت خرید پارتیشن شیشه ای

 

برای کسب اطلاعات بیشتر، مشاوره قبل از خرید و استعلام قیمت می‌توانید با شماره‌های زیر تماس بگیرید:

تلفن دفتر: 02126216122

تلفن همراه: 09193107685

آدرس: تهران، زعفرانیه، باغستان ششم، پلاک 1264، واحد 18


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman