بررسی بهترین برندهای دستگاه جوش در بازار

بررسی بهترین برندهای دستگاه جوش در بازار
Facebook Twitter LinkedIn

۰۸:۳۶ | ۱۴۰۳/۰۱/۱۹

یکی از کاربردیترین دستگاههایی که برای عملیات جوشکاری در صنایع مختلف استفاده میشود، دستگاه جوش اینورتر است. این دستگاه فرآیند جوشکاری با تبدیل ولتاژ کم به جریان AC با ولتاژ بالا را آسان میکند.

به گزارش اخبار ساختمان، یکی از کاربردیترین دستگاههایی که برای عملیات جوشکاری در صنایع مختلف استفاده میشود، دستگاه جوش اینورتر است. این دستگاه فرآیند جوشکاری با تبدیل ولتاژ کم به جریان AC با ولتاژ بالا را آسان میکند، مصرف انرژی کمی دارد، جمع و جور و قابل حمل است و تقریباً همه جا میتوان از آن استفاده کرد. اگر قصد خرید یک دستگاه جوش حرفهای با قیمت مناسب را دارید، پیشنهاد میکنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم بهترین دستگاههای جوش اینورتر بازار ایران را به شما معرفی کنیم.

 

دستگاه جوش یا اینورتر co2 دو کاره باس 250 آمپر مدل Mig/MMA-250


اولین دستگاهی که میخواهیم به شما معرفی، اینورتر دو کاره برند معروف BOSS است. ابعاد این دستگاه 45x23x47.5 سانتی متر و وزن آن 6 کیلوگرم است. جریان خروجی دستگاه جوش باس 20 الی 250 آمپر است و قابلیت جوش معمولی و جوش CO2 را دارد. قیمت دستگاه جوش دو کاره باس در فروشگاههای اینترنتی مختلف بین 6 تا 7 میلیون تومان است. ویژگی‌های این دستگاه شامل موارد زیر است:


*  قابلیت جوشکاری Co2 تا سایز الکترود ۱.۵
*  قابلیت جوشکاری الکترود معمولی سایز ۲.۵، ۳ و ۴
*  قابلیت جوشکاری با کپسول و بدون کپسول
*  قابلیتهای جوشکاری MIG و MMA


اینورتر جوشکاری دو کاره باس یکی از بهترین مدلهای دستگاه جوشکاری اینورتر است که در صنایع و کارگاههای صنعتی و برای ساعات طولانی میتوان از آن استفاده کرد. این دستگاه دارای سیستم خنک کننده داخلی است و طبق نظرسنجی­های شرکت باس نسبت به مدلهای مشابه خود تا 80 درصد عملکرد بهتری دارد. وزن سبک و سهولت در حمل و نقل جزو دیگر ویژگی‌های این مدل اینورتر BOSS است.


اقلام همراه دستگاه: تورچ Co2، سیم قرقره co2، کابل و انبر جوش، کابل و انبر اتصال، ماسک و فرچه

 

دستگاه جوش یا اینورتر co2 دو کاره باس 250 آمپر مدل Mig/MMA-250


دستگاه جوش اینورتر ادون 300 آمپر مدل MMA300S


دومین دستگاه، یکی از مدلهای پرفروش برند ادون (EDON) در سری دستگاههای جوش اینورتر است. ابعاد این دستگاه 40x15x30 سانتی متر و وزن آن 6.5 کیلوگرم است. جریان خروجی دستگاه جوش ادون 20 الی 300 آمپر است و قابلیت جوش دائم و جوش مقطعی را دارد. دستگاه جوش اینورتر ادون 300 آمپر مدل MMA300S در فروشگاههای اینترنتی مختلف بین 5.5 تا 6.5 میلیون تومان است. این دستگاه در رنج قیمتی خود بینظیر است. ویژگی‌های اینورتر ادون عبارتند از:


*  دارای سیستم قدرتمند 3 برد با 12 ماسفت و 6 خازن و سلف خروجی
*  قابلیت تعمیر و نگهداری با هزینه مناسب به دلیل ماسفت بودن
*  قابلیت جوش دائم تا الکترود 4 و جوش مقطعی تا الکترود 5
*  قابلیت تأمین ولتاژ ورودی ناپایدار تا 300 آمپر
*  قابلیت تنظیم دستی نیروی قوسی و شروع سریع قوس داخلی


اینورتر جوشکاری 300 آمپر ادون یکی از مدلهای خوش قیمت و حرفهای بازار ایران است که هم برای کارگاههای صنعتی مناسب است، هم برای مصارف و کارگاههای کوچک. از این دستگاه میتوانید برای ساعات طولانی استفاده کنید، چون مصرف برق کمی دارد، داغ نمیکند و تا 60 درصد چرخه جوشکاری دارد. صفحه نمایش دیجیتال، دو ولوم مجزا، آسیب پذیری کمتر و مقاومت بالا در برابر دمای زیاد از دیگر ویژگی‌های این مدل اینورتر EDON است.


اقلام همراه دستگاه: کابل و انبر جوش، کابل و انبر اتصال، ماسک و فرچه

 

دستگاه جوش اینورتر ادون 300 آمپر مدل MMA300S

 

دستگاه جوش یا اینورتر 300 آمپر ایران ترانس مدل IT 300 C


دستگاه بعدی یک اینورتر 300 آمپری از برند ایران ترانس است. این دستگاه جوش یا اینورتر قابلیت جوشکاری مواد فولاد آلیاژی، فولاد کربن پایین، متوسط و... را دارد. ابعاد دستگاه جوش یا اینورتر 300 آمپر ایران ترانس مدل IT 300 C حدوداً دستگاه 32x17x41 سانتی متر و وزن آن 11 کیلوگرم است. جریان خروجی این دستگاه 250 آمپر (تنظیم جریان تا 300 آمپر) است و قابلیت جوش MMA/TIG سلولزی را دارد. قیمت این دستگاه بین 11 تا 12 میلیون تومان است. ویژگی‌های اینورتر ایران ترانس عبارتند از:


قابلیت جوشکاری الکترود معمولی سایز ۲.۵، ۳ و ۴
قابلیت جوشکاری با کپسول و بدون کپسول
قابلیت نصب روی ژنراتور
قابلیت تعمیر و نگهداری با هزینه مناسب به دلیل تولید داخلی بودن
قابلیت تأمین ولتاژ ورودی ناپایدار تا 300 آمپر


ایران ترانس این دستگاه را طوری طراحی کره است که روی ژنراتور هم قابل نصب باشد. برخورداری از سیستم حفاظتی بسیار دقیق برای دفع نوسانات ولتاژ ژنراتور تا 32 درصد، مقاومت بالا در برابر حرارت و فشار کار بالا، مصرف برق کم و الکترود با قابلیت جوشکاری تیگ از مهمترین ویژگیهای این دستگاه است. این دستگاه قابلیت جوش تمامی فلزات و آلیاژهای مصرفی مانند آلومینیوم، مس، چدن، منیزیم، فولاد و آهن را دارد.


اقلام همراه دستگاه: کابل و انبر جوش، کابل و انبر اتصال، ماسک و فرچه

 

دستگاه جوش یا اینورتر 300 آمپر ایران ترانس مدل IT 300 C

 

دستگاه جوش (اینورتر) آرگون هوولد 315 آمپر سه فاز Tig-315p acdc


دستگاه بعدی متعلق به برند HUWELD است. این دستگاه جوش متناسب با نیاز کارگاههای صنعتی طراحی شده است و قدرت بالایی دارد. ابعاد این دستگاه 47x27x46 سانتی متر و وزن آن 32 کیلوگرم است. جریان خروجی دستگاه جوش هوولد 10 الی 350 آمپر است و قابلیت جوش معمولی و جوش آرگون را دارد. قیمت این دستگاه در فروشگاههای اینترنتی مختلف بین 55 تا 60 میلیون تومان است. ویژگی‌های دستگاه جوش اینورتر هوولد شامل موارد زیر است:


*  قدرت جوش الکترود معمولی از سایز 1.6 تا 5 به صورت مداوم
*  قابلیت جوش دائم تا الکترود 4 و جوش مقطعی تا الکترود 5
*  قابلیت تأمین ولتاژ ورودی ناپایدار تا 300 آمپر
*  دارای پنل لمسی تمام دیجیتال با دقت بالا
*  مقاومت قوس در مقابل ولتاژ بالا و حرارت بالا
*  دارای قابلیت ایجاد قوس بدون نیاز لمس تنگستن به قطعه کار
*  دارای سیستم حفاظت O.C&O برای استفاده طولانی مدت
*  دارای دو عدد فن قدرتمند جهت خنک کردن دستگاه
*  دارای تورچ جوشکاری آرگون آب خنک
*  دارای قابلیت اضافه کردن پدال برای سهولت در کار


دستگاه جوش اینورتر هوولد طوری طراحی شده است که قابلیت جوش تمامی فلزات و آلیاژهای اعم از آلومینیوم، مس، چدن، منیزیم، فولاد، استیل ضد زنگ، روی، برنج و... را داشته باشد. دستگاه با سیستم تنظیم حرکت از آمپر اصلی تا آمپر پایانی ساخته شده و مجهز به سیستم پیش گاز (PRE-FLOW) و پس گاز (POST-FLOW) است. قابلیت تنظیم آمپر اولیه، تنظیم زمان حرکت از آمپر اولیه تا آمپر اصلی، تنظیم نقطه جوش و سیستم ذخیره تنظیمات از دیگر ویژگیهای این دستگاه است.


اقلام همراه دستگاه: تورچ، کابل و انبر جوش، کابل و انبر اتصال، ماسک و فرچه


علاوه بر مدل‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم، دستگاه جوش اینورتر برندهای آروا، رونیکس و توسن هم گزینه‌های مناسب و ارزان قیمتی هستند که می‌توانید با بودجه‌ای در حدود 4 الی 5 میلیون تومان خریداری کنید. ولی اگر به دنبال یک دستگاه حرفه‌ای، باکیفیت و بادوام هستید، پیشنهاد ما دستگاه‌هایی هستند که به طور مفصل آنها را معرفی کردیم.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman