استاندار قزوین تاکید کرد:

بافت سنتی در روستاها باید حفظ شود

بافت سنتی در روستاها باید حفظ شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۲ | ۱۳۹۸/۰۶/۳۱

استاندار قزوین گفت: بنیاد مسکن به عنوان یک دستگاه تخصصی در اجرای طرح‌های مقاوم سازی و ساخت منازل روستایی باید بافت و اصالت معماری سنتی را حفظ کند.
به گزارش اخبار ساختمان، هدایت الله جمالی پور، استاندار قزوین در دیدار با مدیرکل و معاونان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان که در استانداری برگزار شد اظهار کرد: ازآنجاکه استان قزوین درروی خط گسل قرار دارد و گسل‌های مخاطره‌آمیز بزرگی در این منطقه وجود دارند باید مقاوم‌سازی خانه‌های شهری و روستایی با جدیت دنبال شود.

استاندار قزوین تصریح کرد: بنیاد مسکن به‌عنوان یک‌نهاد تخصصی و باتجربه باید در حوزه پیشگیری جدی‌تر باشد و مقاوم‌سازی منازل روستایی به‌ویژه واحدهایی که در مسیر زلزله قرار دارند را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهد.

جمالی پور یادآور شد: در حال حاضر ۵۰ درصد منازل روستایی استان مقاوم‌سازی شده و انتظار داریم با همکاری بانک‌ها، استانداری و دهیاری‌ها اعتبار لازم را برای اجرای طرح‌های مقاوم‌سازی تأمین کرده و اجرای این طرح‌ها با سرعت عملیاتی شود.

وی بیان کرد: از روستاییان هم انتظار داریم در گرفتن وام‌های بازسازی و مقاوم‌سازی مشارکت بیشتری داشته باشند و قبل از این‌که حوادث غیرمترقبه به آن‌ها آسیب برساند برای پیشگیری اقدام کنند.

استاندار قزوین یادآور شد: بنیاد مسکن یک نهاد تخصصی در حوزه فعالیت‌های عمرانی و ساخت مسکن شهری و روستایی است و انتظار داریم در ساخت‌وسازها به حفظ بافت روستایی و هویت فرهنگی و معماری مناطق توجه کند.

وی بیان کرد: اجرای طرح‌های ساخت مسکن روستایی و مقاوم‌سازی آن‌ها باید با حفظ اصالت‌های معماری روستایی و نیز نگاه مدرن صورت گیرد تا روستاها شبیه شهر نشده و بتواند نیازهای ساکنان را فراهم کند.

استاندار قزوین در پایان گفت: خیرین هم ظرفیت ارزشمندی هستند که می‌تواند مورد استفاده بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های عمرانی روستایی قرار گیرد و در این میان بهتر است دولت فقط هدایت‌گر و ناظر باشد و کارها به خود مردم سپرده شود.

ایسنا

نظرات کاربران
security code
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman