بهترین چسب برای نصب سرامیک پرسلان

بهترین چسب برای نصب سرامیک پرسلان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۶:۲۶ | ۱۴۰۳/۰۳/۰۷

نصب سرامیک پرسلان با چسب یکی از روش های مرسوم و پر رونق است که به واسطه دلایلی از قبیل عدم ریزش ملات از پشت سرامیک، مقاومت بیشتر، ماندگاری بالاتر، نصب سریعتر، بیشتر از سایر روشها نظیر نصب با ملات و روش اسکوپ مورد استفاده قرار می گیرد.

به گزارش اخبار ساختمان، سرامیک های پرسلان در بازار حضور چشمگیری پیدا کرده اند و تقاضا برای خرید آنها هر روز در حال افزایش است. از این رو بهتر است یک تعریف جامع از سرامیک پرسلان داشته باشیم.


سرامیک پرسلان نوعی از سرامیک است که با متریال خاک رس و گرانیت و سایر افزودنی های طبیعی با پخت یکنواخت و متراکم در درجه بالای حرارت تولید می شود. این نوع کاشی و سرامیک ها به دلیل مقاومت بالا و عدم نفوذش قابل استفاده در بیرون ساختمان نیز می باشند.


از مزایای مهم کاشی پرسلانی می توان به مواردی از قبیل جذب آب کم، تنوع در مدل ها، ضد حرارت و آتش، ظاهری جذاب تر و مقاوم در برابر لک پذیری و کثیفی است.


اما یکی از مهمترین چالش ها برای خریداران هنگام خرید این نوع محصول طریقه نصب و روش نصب آنهاست. سرامیک های پرسلانی را به دو روش چسبی و دوغابی می توان نصب کرد که در ادامه به بهترین روش و سریعترین روش نصب که همان نصب با چسب می باشد می پردازیم.


نصب سرامیک پرسلان با چسب یکی از روش های مرسوم و پر رونق است که به واسطه دلایلی از قبیل عدم ریزش ملات از پشت سرامیک، مقاومت بیشتر، ماندگاری بالاتر، نصب سریعتر، بیشتر از سایر روشها نظیر نصب با ملات و روش اسکوپ مورد استفاده قرار می گیرد.


انواع چسب پرسلان


چسب پودری: چسب های پودری برای نصب کاشی پرسلان یکی از بهترین گزینه ها تلقی شده که بر پایه مواد معدنی همچون سیمان و مواد غلظت دهنده دیگر است. این نوع چسب ها با میکسر مناسب در مرحله اول 5 دقیقه مخلوط و سپس با 5 دقیقه مکث مجددا در دو دقیقه مخلوط تا همگن و ترکیب به صورت کلی انجام پذیرد.


از مزایای چسب پودری می توان به انعطاف بالا، چسبندگی قوی، ساخت ملات آسان، لغزش کم، مقاومت در برابر شرایط محیطی اشاره کرد. یکی از بهترین چسب های پودری در بازار چسب پودری BK2F شیمی ساختمان است که از خواص ارتجاعی بالایی برخوردار است. همچنین سایر چسب های پودری مناسب برای نصب کاشی پرسلان شامل موارد زیر می باشند.

چسب پودری BK1 شیمی ساختمان
چسب پودری BK2 شیمی ساختمان


چسب خمیری: استفاده از چسب های خمیری عمدتا برای نصب کاشی های دیوار بوده و به عنوان یک چسب تخصصی برای کاشی محسوب می شود اما برای نصب سرامیک های پرسلانی نیز یک نوع ملات قابل اعتماد می باشدو چسب های خمیری که ترکیبی از پلیمرهای مصنوعی بر پایه سیمان بوده خاصیت چسبندگی بالایی داشته و مزایایی از قبیل نصب آسان، انعطاف بالا و چسبندگی بالا را به همراه دارد.


یکی از معروف ترین برندهای چسب خمیری در بازار شیمی ساختمان است و دو محصول زیر به عنوان محبوب ترین ها می باشند.


*  چسب AK5 شیمی ساختمان
*  چسب AKFAR شیمی ساختمان


بهترین برند چسب کاشی و سرامیک در بازار چیست

 

بهترین برند چسب کاشی و سرامیک در بازار چیست؟


برندهای زیادی در حوزه چسب ساختمانی اقدام به تولید و فروش در بازار کرده اند، و حتی در کنار آنها می توان به برخی برندهای وارداتی ترک و چینی نیز اشاره کرد.


مهمترین فاکتورها در انتخاب چسب کاشی مناسب مواردی از قبیل کیفیت، میزان تخلل، مواد افزودنی، قیمت و برند و خدمات پس از فروش محصول و البته نصاب و طریقه نصب است.


از برندهای مطرح چسب کاشی و سرامیک میتوان به موارد زیر اشاره کرد.


1.  چسب شیمی ساختمان
2.  چسب ساروچ
3.  چسب غفاری
4.  چسب NSG


خرید چسب کاشی و سرامیک از نمایندگی های مجاز و معتبر


برندهای معتبر چسب کاشی و سرامیک را در اکثر مصالح فروشی ها و حتی ابزارفروش های و سایر فروشگاه های تجهیزات ساختمان می توان یافت و خریداری کرد اما نکته قابل تامل در مورد خرید این گونه چسب ها اطمینان از اصالت و کیفیت محصول می باشد.


متاسفانه به دلایل مختلف سودجویان با پرکردن متریال بی کیفیت در بسته بندی های چسب های برند مطرح اقدام به فروش آنها می کنند که بارها این مورد توسط کارخانه و تولید کنندگان اعلام و مورد پیگیری قرار گرفته است. از این رو خرید این نوع فرکوتایل ها می بایست از فروشگاه ها و نمایندگی های مجاز و معتبر صورت پذیرد.

 

منبع: سبک نو


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman