انواع شستی آسانسور از شستی تاچ لس تا دکمه‌ایی

انواع شستی آسانسور از شستی تاچ لس تا دکمه‌ایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۴۳ | ۱۴۰۳/۰۳/۱۷

شستی‌های آسانسور در طول سال‌ها به طور قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند. ابتدا، شستی‌های معمولی به کار گرفته می‌شدند که مانند هر شستی دیگری که می‌شناسید کار می‌کردند. با گذشت زمان، عملکرد این شستی‌ها بهبود یافت؛ آن‌ها نرم‌تر، بادوام‌تر و ظاهر جذاب‌تری پیدا کردند.

به گزارش اخبار ساختمان، شستی آسانسور، که اغلب به آن‌ها "دکمه‌های آسانسور" گفته می‌شود، مسافران و سیستم آسانسور را رابط قرار می‌دهند. شستی‌ آسانسور در اشکال، اندازه‌ها و طرح‌های مختلف هستند مانند شستی روکار و شستی توکار یا شستی های لمسی و دکمه ای، اما وظیفه اصلی آنها نشان دادن طبقه مورد نظر و شروع حرکت آسانسور است.

 

شستی آسانسور

 

تکامل شستی های آسانسور


شستی‌های آسانسور در طول سال‌ها به طور قابل توجهی پیشرفت کرده‌اند. ابتدا، شستی‌های معمولی به کار گرفته می‌شدند که مانند هر شستی دیگری که می‌شناسید کار می‌کردند. با گذشت زمان، عملکرد این شستی‌ها بهبود یافت؛ آن‌ها نرم‌تر، بادوام‌تر و ظاهر جذاب‌تری پیدا کردند.


اکثر آسانسورها همچنان شستی‌های سنتی را ترجیح می‌دهند، زیرا کار با آن‌ها ساده است، دوام بیشتری دارند و هزینه‌های معقولی دارند. شما حتی می‌توانید این شستی‌ها را بر اساس نیاز خود سفارشی کنید، مثلاً نمادها اضافه کنید یا فونت‌ها را تغییر دهید.


آسانسورهای مدرن از پنل‌های حساس به لمس استفاده می‌کنند که نیاز به شستی‌های سنتی را از بین می‌برد. برخی از سیستم‌های جدید، دارای کنترل‌های صوتی هستند که آسانسورها را کاملاً بدون لمس می‌کند. با این حال، این سیستم‌ها هزینه زیادی دارند و برای استفاده روزمره چندان کاربردی نیستند.


انواع شستی آسانسور


شما می‌توانید تعداد زیادی شستی آسانسور را در بازار پیدا کنید. با این حال، برای شما مهم است که مزایا و معایب هر نوع شستی را بشناسید تا بهترین مورد را مطابق با نیازهایتان انتخاب کنید.

در اینجا پرکاربردترین انواع شستی‌های آسانسوری که می‌توانید دریافت کنید آورده شده است که شامل ۲ نوع اصلی توکار و روکار است که خود به مجوعه‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر است:


شستی روکار


شستی‌های آسانسور روکار یکی از انواع شستی‌های آسانسور هستند که بدون نیاز به ایجاد حفره در دیوار، بر روی سطح آن نصب می‌شوند. این شستی‌ها به دلیل نصب آسان و کم‌هزینه، در پروژه‌های بازسازی و مکان‌هایی که نیاز به تغییرات ساختاری کم دارند، بسیار محبوب هستند. از ویژگی‌های بارز آن‌ها می‌توان به تنوع در طراحی، سهولت در تعویض و ارتقاء، و مناسب بودن برای فضاهای موقت اشاره کرد. به طور کلی، شستی‌های روکار به دلیل کاربری راحت و ظاهر زیبا، در ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی کاربرد گسترده‌ای دارند.


شستی توکار


شستی آسانسور توکار یکی از انواع شستی‌های آسانسور است که به دیوار یا ستون آسانسور نصب می‌شود. معمولاً این نوع شستی‌ها به صورت یک پایه یا براکت از جنس فولاد یا آلومینیوم بر روی دیوار یا ستون آسانسور نصب می‌شوند و دارای بخش‌هایی مانند دکمه‌های فشاری و تابلوی نمایشگر هستند. شستی آسانسور توکار به دلیل ظاهر زیبا و کاربردی، در انواع مختلف ساختمان‌ها از جمله ساختمان‌های مسکونی، تجاری و اداری استفاده می‌شود. این شستی‌ها از نظر نصب و نگهداری نسبتاً آسان بوده و به دلیل جذابیت ظاهری و عملکرد قابل اطمینان، مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

انواع شستی آسانسور

 

شستی دکمه‌ای


دکمه‌های استاندارد، پانل‌های مستطیلی هستند که در آسانسورها یافت می‌شوند. این دستگاه‌ها برای مسافران طراحی شده‌اند تا طبقه مورد نظر خود را انتخاب کنند. این دکمه‌ها معمولاً دارای اعداد و نشانگر روشن هستند، با فشار دادن، روشن می‌شوند و طبقه انتخابی را تأیید می‌کنند. کاربران می‌توانند با فشار دادن دکمه مربوطه برای مقصد خود در ساختمان حرکت کنند.


شستی خط بریل


دکمه‌های خط بریل به مسافران کم بینا کمک می‌کند تا شماره طبقه را حس کرده و شناسایی کنند. این دکمه‌ها دارای نقاط برجسته در الفبای بریل هستند که به کاربران اجازه می‌دهند شماره طبقه یا اطلاعات دیگر را احساس و شناسایی کنند.


شستی تاچ‌لس


دکمه های بدون لمس در شستی های تاچ لس روشی مدرن و تمیز برای استفاده از آسانسورها را ارائه می‌دهند. آن‌ها با حس کردن زمانی که دست شما یا چیزی به آنها نزدیک است کار می‌کنند؛ بنابراین نیازی به لمس فیزیکی آن‌ها ندارید. حسگرها به آن‌ها کمک می‌کنند بفهمند چه زمانی چیزی درنزدیکی آن‌ها قرار دارد.


کارت کلید یا شستی های RFID


در ساختمان‌ها یا هتل‌های امن، آسانسورها ممکن است به کارت‌های کلید یا دکمه‌های RFID (شناسایی فرکانس رادیویی) مجهز شوند. مسافران باید کارت کلید مجاز یا نشان RFID خود را بکشند تا به طبقات خاصی دسترسی پیدا کنند و یک لایه امنیتی اضافی اضافه کنند.


سیستم های کنترل مقصد (DCS)


برخی از آسانسورهای پیشرفته از فناوری DCS استفاده می‌کنند. مسافران طبقه مورد نظر خود را در یک صفحه کنترل متمرکز، خارج از آسانسور وارد می‌کنند و سیستم، آن‌ها را به کابین آسانسور اختصاص می‌دهد. این جریان، ترافیک را ساده می‌کند و زمان انتظار را به حداقل می‌رساند.


کدام نوع شستی آسانسور مناسب است؟


صرف زمان برای انتخاب بهترین دکمه‌های آسانسور ممکن است در ابتدا مهم به نظر نرسد، اما باید بدانید که این دکمه‌ها جزء حیاتی سیستم آسانسور هستند. از بین تمام گزینه‌های مختلف برای انتخاب، باید گزینه‌ای را پیدا کنید که برای ساختمان شما ایده آل است. انتخاب نام تجاری مناسب برای دریافت این شستی های آسانسور بسیار مهم است؛ بنابراین شما می‌توانید به سایت آسانسور متا مراجعه کنید و برای گرفتن مشاوره و دریافت خدمات تماس بگیرید و ببینید چه چیزی برای شما در نظر گرفته‌ایم!

 


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman