تلاش مجموعه میهن آلومینیوم غدیر برای رقابت با شرکت های اروپایی

تلاش مجموعه میهن آلومینیوم غدیر برای رقابت با شرکت های اروپایی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۲۲ | ۱۴۰۳/۰۳/۲۱

مدیر دیجیتال مارکتینگ مجموعه میهن آلومینیوم غدیر گفت: کیفیت محصولات ما قابلیت رقابت با بسیاری از کشورها را دارد اما با توجه به طرح های توسعه موجود و همچنین واردات تجهیزات به روز و تعلیم افراد با علم روز دنیا می توانیم امیدوار باشیم که در آینده ای نزدیک کیفیت محصولات ایرانی قابل رقابت با شرکت های اروپایی خواهد بود.

صالح تاتلاری مدیر دیجیتال مارکتینگ مجموعه میهن آلومینیوم غدیر در گفتگو با خبرنگار اخبار ساختمان گفت: مجموعه میهن آلومینیوم غدیر امسال چهلمین سال فعالیت خود را تجربه می کند که کار خود را در سال 1364 با ساخت قالب های اکستروژن آغاز کرد و بعدها با کسب تجربیات بیشتر در این حوزه، محدوده فعالیت خود در حوزه قالب سازی گسترش داد و وارد حوزه تولید پروفیل های آلومینیومی شد و در سال 1375 اولین کارخانه تولید پروفیل خود را راه اندازی کردند و سال 1392 نیز دومین کارخانه این مجموعه نیز در شهرک صنعتی شمس آباد افتتاح شد، در ادامه این روند نیز در جدیدترین طرح توسعه مجموعه میهن آلومینیوم غدیر نیز ساخت سومین کارخانه مجموعه نیز در دست اقدام است که در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: ما در مجموعه میهن آلومینیوم غدیر سازنده قالب های اکستروژن و تولیدکننده پروفیل های آلومینیوم هستیم و در یکی از اقدامات جدید مجموعه تلاش کرده ایم تا سیستم های درب و پنجره را تکمیل کنیم تا مشتریان ما اعم از سازندگان درب و پنجره، طراحان، معماران و ... در بخش فرآورده های آلومینیومی از صفر تا صد پروسه تولید بتوانند خدمات بسیار کاملی در حوزه قالب سازی تا تحویل را از مجموعه ما دریافت کنند.

تاتلاری درباره اهداف مجموعه میهن آلومینیوم غدیر از احداث کارخانه سوم این مجموعه گفت: ما در مجموعه میهن آلومینیوم غدیر با تولید محصولات با کیفیت مطابق با استانداردهاى جهانى قصد داریم تا با پررنگتر كردن حضور موثر خود در عرصه بازارهاى خارجى، علاوه بر جذب مشتریان بالقوه بازارهاى داخل كشور، تولیدى گسترده و متناسب با نیاز مصرف كنندكان و مشتریان در تمامى صنایع داشته باشیم.

مدیر دیجیتال مارکتینگ ادامه داد: در حال حاضر نیز ما سهم قابل توجهی از بازار داخلی را در اختیار داریم و در بخش صادرات محصول نیز با حضور در بازار کشورهایی مانند عراق، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان و کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عمان، امارات و قطر توانسته ایم نقش پررنگی در بازارهای بین المللی داشته باشیم، اما نگاه و چشم انداز ما این است که بتوانیم در بازار کشورهای اروپایی و دیگر کشورها نیز وارد شویم چراکه به واسطه در اختیار داشتن مزیت های رقابتی مانند ارزان بودن انرژی و دسترسی راحت تر به آلومینیوم، قادر هستیم تا با قیمت و کیفیت مناسب تری در مقایسه با سایر کشورها در بازارهای هدف حاضر شویم و سهم بیشتری را از این بازارها در اختیار بگیریم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه آیا به لحاظ کیفیت محصولات ایرانی توان رقابت با محصولات سایر کشورها را دارند یا خیر؟ گفت: در حال حاضر با توجه به توان موجود در کشور می توان گفت که کیفیت محصولات ما قابلیت رقابت با بسیاری از کشورها را دارد اما با توجه به طرح های توسعه موجود و همچنین واردات تجهیزات به روز و تعلیم افراد با علم روز دنیا می توانیم امیدوار باشیم که در آینده ای نزدیک کیفیت محصولات مجموعه میهن آلومینیوم غدیر قابل رقابت با شرکت های اروپایی خواهد بود.

تاتلاری درباره نحوه اخذ استانداردهای تولید در صنعت پروفیل نیز گفت: با توجه به اینکه پروفیل های آلومینیومی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد و تنوع کیفی مختلفی برای این محصول وجود دارد، بر این اساس تاکنون استاندارد خاصی برای تولید این محصول تعریف نشده است و صنایع مختلف بر اساس میزان کیفیت موردنیاز خود اقدام به تهیه محصول (مواد اولیه) با سطح کیفی مورد نظر خود از طریق شرکت های تولیدی می کنند.

مدیر دیجیتال مارکتینگ مجموعه میهن آلومینیوم غدیر با بیان اینکه به وفور شاهد فعالیت واحدهای زیرپله ای در صنعت پروفیل هستیم، گفت: با توجه به اینکه شاهد هستیم تعداد زیادی از واحدهای به اصطلاح زیرپله ای در این صنعت فعال هستند اما نمی توان صرفا فعالیت این واحدها را به عنوان مشکلی بزرگ برای این صنعت تلقی کرد، چراکه همانطور که اشاره شد صنایع مختلف با توجه به کیفیت و متریال مورد استفاده خود اقدام به تهیه پروفیل آلومینیوم مورد نظر خود می کنند. بنابراین فعالیت این واحدها چندان خللی برای واحدهای تولیدی بزرگتر نخواهد داشت، هرچند که معتقد هستیم می بایست نظارت جدی تری بر فعالیت این واحدها وجود داشته باشد تا بتوانند به واسطه این نظارت ها سطح کیفی محصولات تولیدی خود را افزایش دهند.

وی در پاسخ به اینکه آیا درب و پنجره های آلومینیومی توانسته است جایگاه مناسبی در صنعت ساختمان در مقایسه با درب و پنجره های upvc کسب کند؟ گفت: در حال حاضر این دو محصول از نظر عامه مردم رقیب محسوب می شوند، اما با یک نگاه دقیق تر متوجه خواهیم شد که هر یک از این محصولات با توجه به مزیت هایی که دارند برای جایگاهی مناسب خواهند بود، برای مثال در پروژه های کوچک محصولات upvc به واسطه قیمت مناسب تر می تواند انتخاب بهتری باشد، اما در پروژه های بزرگتر که نیاز به پرستیژ و کیفیت بیشتری دارند مطمئنا از محصولات آلومینیومی استفاده خواهند کرد.

صالح تاتلاری ادامه داد: به طور کلی از مزیت هایی که پروفیل آلومینیومی نسبت به پروفیل های upvc دارد می توان به ظاهر جذاب تر محصولات آلومینیومی نسبت به پروفیل های upvc اشاره کرد، همچنین میزان امنیت در محصولات آلومینیومی به نسبت بالاتر است و به همین خاطر در برج های بزرگ به هیچ عنوان اجازه استفاده از محصولات غیر آلومنیومی را ندارند چرا که در برابر فشارهای جانبی و حرارتی استقامت بیشتری دارد.

مدیر دیجیتال مارکتینگ مجموعه میهن آلومینیوم غدیر در پایان درباره کلاس بندی کیفی محصولات و تاثیر کلی آن بر صنعت پروفیل نیز گفت: قطعا کلاس بندی کیفی محصولات یکی از موضوعاتی است که موردنیاز تمامی صنایع است اما متاسفانه شاهد هستیم که این موضوع به صورت استاندارد و سازمانی وجود ندارد، علارغم اینکه اگر این موضوع توسط سازمان های مربوطه پیگیری شود و نمره کیفی به شرکت ها داده شود به طور قطع می تواند بر سطح کیفی محصولات تولیدی و افزایش کیفیت محصولات سایر شرکت ها اثرگذار باشد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman