معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

تیس نقطه آغاز اجرای سکونتگاه های ساحلی ایران

تیس نقطه آغاز اجرای سکونتگاه های ساحلی ایران
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۰۲ | ۱۴۰۳/۰۳/۲۶

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه فعالیت های عمرانی شهر جدید تیس رونق گرفته از برنامه بهره برداری برخی پروژه های این شهر تا پایان تیر ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش اخبار ساختمان، سعید غفوری با بیان اینکه شهر جدید تیس نقطه آغازی بر اجرای سکونتگاه های ساحلی است، اظهار کرد: واحدهای مسکونی ویلایی در قطعات ۱۰۰۰ متری با ۲۷۰ متر زیربنا به تعداد هشت قطعه تجهیز و مبلمان شده است.

وی افزود: در وضعیت فعلی سه قطعه از این قطعات به صورت کامل تجهیز و مبلمان شده و طراحی آن با الگوی مدرن و در عین حال بومی و سازگار با اقلیم، نمونه ای جذاب از اولین ساختمان مسکونی در این شهر گردشگری ساحلی است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر با حضور ۱۰ پیمانکار و توسعه گر محلی فعال، ۵۰ واحد تجهیزات و ماشین آلات عمرانی سنگین و نیمه سنگین، فعالیت نیروهای متخصص در حوزه های مختلف به صورت مستقیم و تعداد بسیار بیشتری شاغلان غیر مستقیم، شهر جدید تیس به بزرگترین کارگاه عملیات عمرانی استان سیستان و بلوچستان تبدیل شده و به خوبی پرچمداری سکونتگاه های جدید ساحلی را عهده دار است.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید ایران یادآور شد: برنامه ریزی برای بهره برداری از این پروژه بزرگ و ریزپروژه های عملیاتی این شهر جدید ساحلی، شامل زیرساخت های انرژی، بلوارها و معابر شهری، دروازه ورودی، مبلمان و اثاثیه شهری، پوشش گیاهی، روشنایی مسیرها و مراکز تفریحی و ورزشی به گونه ای است، که تا نیمه اول مردادماه سال جاری بخش زیادی از آنها به بهره برداری خواهد رسید.

وی توضیح داد: در گام اول برگزاری رویدادها و فستیوال های ورزشی ساحلی شامل فوتبال و والیبال ساحلی، برگزاری دو ماراتن ساحلی و موج سواری در دستور کار قرار دارد که منطبق بر رژیم اقلیمی منطقه و سیستم تابستانی موسمی و روزهای نسبتاً خنک تر در مرداده ماه برگزار خواهد شد.

غفوری تصریح کرد: با تمرکز براین شهر جدید به عنوان یکی از شهرهای جدید ساحلی، پیشرفتی چشمگیر در عملیات اجرایی و همچنین اشتغال زایی و ایجاد مراکز رفاهی و تفریحی در منطقه چابهار حاصل شده است.

بازار


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman