قیمت مسکن در آمریکا به بالاترین میزان خود رسید

قیمت مسکن در آمریکا به بالاترین میزان خود رسید
Facebook Twitter LinkedIn

۰۹:۴۸ | ۱۴۰۳/۰۴/۰۳

انجمن ملی مشاوران املاک آمریکا اعلام کرد که بالاترین قیمت مسکن آمریکا تاکنون ثبت شد.

به گزارش اخبار ساختمان، متوسط قیمت یک خانه در ایالات‌متحده آمریکا برای یازدهمین ماه متوالی در ماه مه با ۵.۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته، به ۴۱۹ هزار و ۳۰۰ دلار رسید که بالاترین نرخی محسوب می شود که تاکنون ثبت شده است.

لارنس یون، اقتصاددان ارشد انجمن ملی مشاوران املاک در بیانیه ای اظهار کرد: قیمت های مسکن که به بالاترین میزان جدید خود رسیدند، شکاف گسترده تری بین صاحبان املاک و کسانی که می خواهند اولین خریدار باشند، ایجاد می کنند و خریدارانی که برای اولین بار در بازار حضور یافتند، مزایای بلندمدت مالکیت را درک کردند.

مقرون به صرفه بودن مسکن همچنان در اوضاع نامطلوبی است و علاوه بر قیمت های سرسام آور مسکن، نرخ های وام مسکن همچنان بالاتر از میزانی قرار دارند که در دهه قبل از سال ۲۰۲۲ دیده شده است. علیرغم برخی بهبودها طی ماه های اخیر، هنوز خانه های کافی در بازار وجود ندارند که بتوانند تقاضا را تامین کنند.

این وضعیت می تواند تا حدودی در سال جاری بهبود یابد، زمانی که انتظار می رود فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره از بالاترین سطح ۲۳ ساله کند اما مقامات فدرال رزرو برای امسال فقط یک کاهش نرخ را اعلام کرده اند و دوران نرخ بهره بسیار پایین مدت هاست گذشته است. اقتصاددانان انتظار ندارند میانگین نرخ وام مسکن در سال ۲۰۲۴ به زیر ۶ درصد برسد.

نتایج تحقیقات اخیر وب سایت زیلو نشان می دهد برای اینکه یک خانوار با درآمد متوسط ‌بتواند پرداخت ماهانه وام مسکن برای یک خانه معمولی ایالات متحده را داشته باشد، باید بیش از ۱۲۷ هزار دلار برای پیش پرداخت پس‌انداز کند که تقریبا ۲ برابر میانگین حقوق یک کارگر آمریکایی است.

بیزنس گزارش کرد، خریداران بالقوه در واقع با بازار سختی روبرو هستند، اما به نظر نمی رسد که این موارد برخی را از خرید مسکن منصرف کند. فروش خانه های دارای مالکیت قبلی در ایالات متحده افزایش یافته و از پایین ترین سطح دهه های گذشته صعود کرده است و فقط ۰.۷ درصد در ماه مه از نرخ سالانه ۴.۱۱ میلیون کاهش یافته و به تعدیل فصلی رسیده است.

ایسنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman