وام 800 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن ابلاغ شد

وام 800 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن ابلاغ شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۳۶ | ۱۴۰۳/۰۴/۱۳

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: در هجدهمین جلسه شورای عالی مسکن پرداخت وام 800 میلیون تومانی نهضت ملی مسکن به بانک مرکزی ابلاغ شد و مقرر شد که اقساط آن در دو سال ابتدایی پنج میلیون و 900 هزار تومان باشد.

به گزارش اخبار ساختمان، هادی عباسی‌اصل معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه درباره عملکرد دولت سیزدهم در حوزه بازار مسکن به تشریح جزئیات مصوبات هجدهمین جلسه شورایعالی مسکن پرداخت.

وی گفت: بر اساس ابلاغ سرپرست ریاست‌جمهوری، سقف تسهیلات ۸۰۰ میلیون تومانی طرح نهضت ملی مسکن ابلاغ شد و بر این اساس تصمیم گرفته شده در دو سال نخست، بازپرداخت این تسهیلات برای دریافت‌کنندگان ماهانه پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان باشد.

عباسی‌اصل ادامه داد: بر اساس قانون بانک ها می بایست سالانه ۲۰ درصد از منابع مالی تسهیلاتی خود را به بخش مسکن پرداخت کنند و در صورت عدم اجرا، بانک های متخلف مشمول جریمه خواهند شد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بر اساس ماده ۷ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، وزارت راه و شهرسازی مکلف به تعیین سقف اجاره بها شده است. بر همین اساس و بر پایه ابلاغ سرپرست ریاست جمهوری، حداکثر سقف اجاره بها در ۳۱ استان کشور تعیین شد که ۲۵ درصد است. بیشترین سقف اجاره بها در یزد با رقم ۲۵.۲ درصد افزایش است و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با ۲۲ درصد است که ابلاغ شده و لازم‌الاجراست.

 

سقف افزایش اجاره بها در مراکز استان ها
 

وی همچنین در پاسخ به پرسش خبرنگاران مبنی بر اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه های نهضت ملی مسکن چقدر است؟ گفت: از 2.6 میلیون واحد مسکونی در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن تاکنون بیش از 500 هزار واحد تکمیل و به بهره برداری رسیده است و پیشرفت فیزیکی این پروژه ها نیز از صفر تا 95 درصد متغیر است، اما در تلاش هستیم در تمام مراحل میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه ها 30 درصد بماند و تاکید داریم تا پروژه هایی که هم‌اکنون شروع شده است حداکثر باید در بازه زمانی 2 ساله به اتمام برسد.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman