همه چیز درباره فلاشینگ نما که باید بدانید!

همه چیز درباره فلاشینگ نما که باید بدانید!
Facebook Twitter LinkedIn

۱۱:۴۴ | ۱۴۰۳/۰۶/۰۷

امروزه یکی از متریال‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی فلاشینگ ساختمان است که علاوه بر زیبایی، نقش محافظت از بخش‌های مختلف سازه را نیز برعهده دارد. انواع فلاشینگ ساختمان در ابعاد و مدل‌های مختلف تولید شده و هرکدام کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند.

به گزارش اخبار ساختمان، در صنعت ساختمان‌سازی، طراحی نمای ظاهری نیز اهمیت زیادی دارد و استفاده از فلاشینگ نما یکی از روش‌های اجرای نمای خارجی ساختمان است. با استفاده از فلاشینگ ساختمان برای نما می‌توان علاوه بر زیبایی جلوه ظاهری ساختمان از آن در برابر عوامل محیطی و تغییرات آب‌وهوایی و اقلیمی محافظت کرد.


فلاشینگ فلزی که از ورقه‌های فلزی تولید می‌شود در بخش‌های مختلف سازه مانند بام، دیوار و نما به‌کار می‎‌رود. استفاده از فلاشینگ‌های فلزی باکیفیت نقش مهمی در افزایش دوام و حفظ سلامت ساختمان دارند. به دلیل مقاومت بالای این نوع متریال ساختمانی در برابر تغییرات محیطی، باد، باران، برف و... می‌توان آن را یکی از انتخاب‌های برتر در صنعت ساختمان‌سازی نامید.


فلاشینگ و انواع آن


امروزه یکی از متریال‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی فلاشینگ ساختمان است که علاوه بر زیبایی، نقش محافظت از بخش‌های مختلف سازه را نیز برعهده دارد. انواع فلاشینگ ساختمان در ابعاد و مدل‌های مختلف تولید شده و هرکدام کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند.


استفاده از فلاشینگ نما در شیروانی موجب استتار خرپای شیروانی و ایجاد زیبایی بصری در زیر سقف شیروانی شده و با ممانعت از ورود باد از خراب‌شدن شیروانی جلوگیری می‌کند. علاوه بر این با استفاده از فلاشینگ فلزی نما بخش‌های مستعد رطوبت عایق‌بندی شده و با آب‌بندی سقف و لبه پنجره مانع ورود آب به داخل ساختمان می‌شود. درنتیجه نمای خارجی و داخلی ساختمان از آسیب‌های ناشی از آب و رطوبت حفظ می‌شود. به‌طورکلی انواع فلاشینگ ساختمان ازنظر شکل ظاهری عبارت‌اند از:


*  فلاشینگ نبشی (L شکل)
*  فلاشینگ سه پله (Z شکل)
*  فلاشینگ یو شکل (U)
*  فلاشینگ مدل تاج (مدل تیزه)


همچنین ازنظر کاربرد و محل استفاده از فلاشینگ نما می‌توان آن‌ها را به گروه‌های زیر دسته‌بندی کرد:


*  فلاشینگ فلزی روی دیوار
*  فلاشینگ در و پنجره
فلاشینگ ‌بام
*  فلاشینگ لبه بالکن
*  فلاشینگ سقف شیروانی
*  فلاشینگ پیشانی ساختمان


گروه صنعت ساختمانی دالفا یکی از برترین فعالان حوزه متریال‌های ساختمانی و نما ازطریق همکاری با فعالان و متخصصان داخلی و خارجی این حوزه برترین متریال‌های ساختمان‌سازی را ارائه می‌دهد.


فلاشینگ نما و مزایای آن


همانند تمام بخش‌های ساختمان، نمای هر سازه نیز اهمیت زیادی دارد و دلیل این اهمیت تنها مربوط به زیبایی سازه نیست. استفاده از انواع نما علاوه بر افزایش جلوه بصری و ارزش ساختمان نقش مؤثری در عایق‌بندی و افزایش استحکام سازه دارد. یکی از متریال‌های پرکاربرد و محبوب فلاشینگ نما است که معمولاً بر روی سقف، دیوار اطراف درها و پنجره‌ها اجرا می‌شود.


تغییرات آب‌وهوایی، شرایط جوی متغیر و آب و رطوبت از عوامل مؤثر در استهلاک ساختمان هستند و استفاده از فلاشینگ ساختمان می‌تواند موجب عایق‌بندی و حفظ استحکام بنا شود. نکته مهم اینکه فلاشینگ ساختمان به صورتی طراحی می‌شود که علاوه بر عایق‌بندی ساختمان بر زیبایی ظاهری آن نیز تأثیر مثبت داشته باشد.


انواع ورق فلاشینگ با سطح مقطع‌های خاصی تولید می‌شوند تا بعد از عملیات نصب و اجرا همچون سدی محکم از ساختمان در برابر رطوبت محافظت کنند. ازآنجایی‌که فلاشینگ نما ساختمان دائماً در معرض هوای آزاد، برف، باران و... قرار دارد باید در برابر زنگ‌زدن و خوردگی مقاوم باشد. به همین دلیل در تولید آن‌ها از فلزات مقاوم مانند آهن گالوانیزه، آلومینیوم، مس و سرب استفاده می‌شود. مهم‌ترین مزایای استفاده از فلاشینگ نما ساختمان عبارت‌اند از:


*  زیبایی بصری نمای ساختمان
*  عایق‌بندی ساختمان و افزایش بهره‌وری انرژی
*  ممانعت از آسیب‌دیدن ساختمان در برابر جریان هوا
*  محافظت از ساختمان در برابر عوامل جوی مانند باران، برف و...
*  جلوگیری از ورود جریان هوا به داخل ساختمان ازطریق منافذ در و پنجره


شرکت دالفا همگام با توسعه جهانی در حوزه تکنولوژی‌های ساختمانی حرکت کرده و همواره تلاش می‌کند متریال‌هایی با بهترین کیفیت طراحی و تولید کند.

 

مراحل تولید فلاشینگ ساختمان

 

مراحل تولید فلاشینگ ساختمان


در تولید فلاشینگ فلزی ابتدا بر اساس نوع کاربری و نظر کارفرما نوع و ضخامت ورق فلاشینگ نما مشخص می‌شود. بعد از آن مراحل زیر به ترتیب اجرا می‌شود:


*  برش‌کاری: بر اساس سفارش کارفرما انواع ورق فلاشینگ با استفاده از دستگاه‌های اتوماتیک بریده می‌شوند.
*  خم‌کاری: با کمک دستگاه‌های خم‌کن انواع فلاشینگ ساختمان به شکل کمان یا نیم‌دایره خم می‌شوند.
*  نصب: با استفاده از عملیات جوشکاری، مراحل نصب و پرچ فلاشینگ نما ساختمان انجام می‌شود.


درباره قیمت فلاشینگ نما، هزینه تمام شده به نوع ورق، ضخامت، متراژ، نوع کاربری، طول ورق‌ها، نوع برند و حتی نوسانات بازار بستگی دارد. در ادامه انواع فلاشینگ‌های ساختمانی که در نمای خارجی به‌کار می‌روند را معرفی می‌کنیم که عبارت‌اند از:


*  فلاشینگ لبه
*  فلاشینگ کنج
*  فلاشینگ آبرو
*  فلاشینگ قاب
*  فلاشینگ بغل
*  فلاشینگ تاج

 

مراحل نصب و اجرای فلاشینگ نما


باوجوداینکه فرایند نصب فلاشینگ نسبتاً ساده است؛ ولی توسط متخصصان و افراد ماهر انجام می‌شود تا بیشترین کارایی را از نظر حفظ ساختمان و زیبایی ظاهری داشته باشد. در اجرا و نصب فلاشینگ نما بعد از مشخص نمودن محل کاربرد، نوع فلاشینگ فلزی متناسب با محل موردنظر انتخاب می‌شود. برای اقلیم‌های بارانی و برای حفاظت از ساختمان بهتر است از انواع فلاشینگ ساختمان ضخیم استفاده شود.

 

برای عملیات نصب از پیچ‌ها یا پرچ‌های مخصوص استفاده می‌شود. همچنین در بخش‌هایی از نمای ساختمان که لازم است چند ورق فلاشینگ در کنار یکدیگر باشند باید با عملیات جوشکاری به یکدیگر متصل شوند. برای اینکه کیفیت اتصال در قسمت لبه فلاشینگ افزایش یابد چسب‌های مخصوصی به این بخش‌ها تزریق می‌شود تا تمام منافذ و فضاهای خالی پوشانده شوند. سپس لبه‌های بیرونی ورق‌های فلاشینگ ساختمان به سمت خارج سازه خم می‌شود تا از نفوذ آب به بخش زیرین ورقه‌ها جلوگیری شود.

 

فلاشینگ نما

 

عوامل مؤثر بر تعیین قیمت فلاشینگ نما

 

به دلایل مختلف نمی‌توان یک قیمت واحد برای فلاشینگ نما عنوان کرد. عوامل مختلفی بر قیمت فلاشینگ نما ساختمان اثر می‌گذارند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:


*  ابعاد، طول و ضخامت: یکی از اولین عوامل تعیین‌کننده قیمت ورق فلاشینگ فلزی میزان مواد به‌کاررفته در این متریال‌های ساختمانی است. با افزایش ابعاد، ضخامت، متراژ و طول قیمت آن نیز افزایش می‌یابد.
*  نوع طراحی ورق فلاشینگ: همان‌طور که گفته‌ شد انواع فلاشینگ ساختمان در طرح‌ها و شکل‌های مختلف وجود دارد که این فاکتور نیز می‌تواند بر قیمت نهایی تأثیر بگذارد.
*  جنس ورق فلاشینگ: ورق‌های فلاشینگ مورداستفاده در نمای ساختمان از جنس مس، روی، آهن گالوانیزه یا آلومینیوم هستند. انواع فلاشینگ ساختمان از جنس آهن گالوانیزه قیمت کمتری دارند و البته ظاهر زیبایی نیز ندارند. این در حالی است که فلاشینگ نما از جنس مس علاوه بر زیبایی به دلیل جنس آن بالاترین قیمت را دارند.


شرکت دالفا با نظارت دقیق بر فرایند تولید انواع پوشش‌های سقفی، فلاشینگ‌ها، نماهای ساختمانی و... توانسته است خود را به‌عنوان یکی از فعالان معتبر این حوزه معرفی کند.


اهمیت استفاده از فلاشینگ ساختمان


فلاشینگ ساختمانی یکی از متریال‌های پرکاربرد در صنعت ساختمان‌سازی است و از آن به‌عنوان یک عایق ساختمانی بسیار مناسب و مستحکم استفاده می‌شود. استفاده از فلاشینگ نما، علاوه بر افزایش استحکام سازه در برابر عوامل جوی و رطوبت نقش مهمی در زیبایی نمای ساختمان دارد.


انواع فلاشینگ ساختمان در طرح، جنس و اندازه‌های مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شوند. به‌عنوان‌مثال انواع ورق فلاشینگ ازنظر طرح شامل نبشی، یو شکل و Z شکل بوده و ازنظر جنس نیز می‌تواند از فلزات مختلف مانند آلومینیوم، مس یا آهن گالوانیزه تولید شود. گروه صنعتی دالفا با تولید انواع فلاشینگ ساختمانی، پوشش‌های سقفی و نمای دوپوسته فعالانه در جهت ارائه محصولات ساختمانی مطابق با استانداردهای روز دنیا حرکت می‌کند.


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman