مدیرکل راه و شهرسازی قم خبر داد:

قم رکورددار ساخت مسکن در کشور است

قم رکورددار ساخت مسکن در کشور است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۳۴ | ۱۴۰۳/۰۶/۱۵

مدیرکل راه و شهرسازی قم از پیشرفت مطلوب طرح نهضت ملی مسکن در این استان خبر داد و گفت: قم هم‌اکنون در صدر استان های کشور از حیث ساخت واحدهای مسکونی قرار دارد.

به گزارش اخبار ساختمان، حسین زنجیرانی فراهانی با اشاره به احداث همزمان بیش از ۷۵ هزار واحد مسکونی در استان، از این دستاورد به عنوان یک جهش مهم در حوزه مسکن یاد کرد.

وی افزود: این پروژه عظیم با تقسیم بندی به سه بخش اصلی، شامل ۴۵ هزار واحد انبوه سازی، ۲۰ هزار واحد واگذاری زمین به مردم و ۱۰ هزار واحد در بافت فرسوده، در حال اجراست.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه ها به صورت چشمگیری قابل مشاهده است، به ویژه سایت ۱۷ هکتاری که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت داشته است، از اهتمام ویژه دولت و مسئولان استان برای تسریع در روند ساخت و ساز خبر داد.

زنجیرانی فراهانی به تشریح بسته های تشویقی و تسهیلاتی برای متقاضیان پرداخت و از تخفیف های ویژه در زمینه طراحی، نظارت و صدور پروانه ساختمانی خبر داد.

وی از افزایش سقف تسهیلات بانکی به ۵۵۰ میلیون تومان و احتمال افزایش مجدد آن تا ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در خصوص سهم آورده متقاضیان نیز توضیحاتی ارائه کرد و تاکید کرد که مبلغ نهایی پس از پایان ساخت واحدها و بر اساس قیمت روز تعیین خواهد شد.

زنجیرانی در پایان به اهمیت تامین زیرساخت ها و خدمات شهری در کنار ساخت واحدهای مسکونی اشاره کرد و از برنامه ریزی های صورت گرفته برای ایجاد فضاهای آموزشی، ورزشی، بهداشتی و مذهبی در سایت های مسکونی خبر داد.

در استان قم ۲۰۳ هزار متقاضی نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از این‌ بین ۸۵ هزار متقاضی واجد شرایط خانه دار شدن هستند که هم اینک عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی برای ۷۱ هزار نفر در ۱۲ سایت نهضت ملی مسکن استان، در حال انجام است.

ایرنا


اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman