استاندار قزوین تاکید کرد:

صادرات مصالح ساختمانی باید تقویت شود

صادرات مصالح ساختمانی باید تقویت شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۰۷ | ۱۳۹۸/۰۷/۲۰

استاندار قزوین گفت: با توجه به سابقه و توانمندی بالای صنعت ساختمان در استان باید زمینه صادرات محصولات واحدهای تولیدی فعال در این حوزه به کشورهای همسایه به ویژه عراق و افغانستان که به مصالح ساختمانی نیاز مبرم دارند را فراهم کرد.
به گزارش اخبار ساختمان، هدایت الله جمالی پور در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان قزوین، افزود: امروز در شرایطی که کشور نیاز به صادرات و اشتغالزایی دارد، می توان با استفاده ظرفیت های صنعت ساختمان بخش عمده این نیازها را برطرف کرد.

وی با بیان اینکه با تقویت صادرات از جمله مصالح ساختمانی می توان تاثیر تحریم ها را کمرنگ کرد؛ اظهار داشت: رونق ساخت و ساز موجب رونق بسیاری از صنایع شده و بیانگر این است که تقویت صنعت ساختمان موجب حل خیلی از مشکلات حوزه اشتغال می شود.

نماینده عالی دولت در استان قزوین گفت: واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی، سیمان و کاشی و سرامیک در استان قزوین ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات به کشورهای همجوار دارند و در این زمینه باید برنامه ریزی کنیم.

جمالی پور همچنین گفت: ایران در صنعت ساختمان طی سالهای اخیر خوشبختانه پیشرفت قابل توجهی داشته و به عنوان پیشرو در این صنعت شناخته شده است.

وی اضافه کرد: شرکت های ایرانی فعال در صنعت ساختمان، از اعتبار منطقه ای و جهانی برخوردارند و قزوین نیز دارای کاشی ، سرامیک ، شیشه و محصولات با کیفیتی است.

جمالی پور تصریح کرد : برگزاری این نمایشگاه توانمندی های استان در صنعت ساختمان را به خوبی به نمایش گذاشته است.

وی یادآور شد: باید با ساخت و ساز در کشور بتوانیم بازار مناسبی را برای تولیدکنندگان این صنعت ساختمان ایجاد کنیم.

جمالی پور گفت: امروز صنعت ساختمان رشد قابل توجهی داشته و در استان قزوین نیز این موضوع را شاهد هستیم و این نمایشگاه بیانگر این است که ما در حوزه صنعت ساختمان در کشور جایگاه مناسبی داریم.

وی افزود: حمایت از صنعتگران و صادرکنندگان را به طور جدی در دستور کار قرار داده ایم و برای صادرات این صنعت باید نیم نگاهی به کشورهای پیرامون مانند عراق ، افغانستان ، پاکستان و ارمنستان و آذربایجان داشته باشد چرا که این کشورها در حال توسعه اند و نیاز جدی به محصولات ساختمانی تولید ایران توجه ویژه ای داشته باشیم.

جمالی پور افزود: در آینده با تجار کشورهای همسایه از جمله افغانستان و عراق حتی ترکمنستان و پاکستان باید دیدار داشته باشیم تا بتوانیم صنعتگران و کارآفرینان را در حوزه مسکن یاری دهیم که بتوانند محصولات استان را به این کشورها صادر کنند.

استاندار قزوین در خصوص اجرای مقررات ملی ساختمان نیز گفت: برای اجرای مقررات ملی ساختمان استانداردها باید رعایت شوند تا کمتر دچار چالش شویم.

جمالی پور گفت: کشور ما متاسفانه روی گسل های زلزله قرار دارد و ضروری است به مقررات ملی ساختمان توجه جدی شود و سازندگان توجه به استاندارد سازی و کیفیت محصولات را مورد توجه قرار دهند.

ایرنا

برچسب ها:

مصالح ،ساختمان ،صنعت ،صادرات ،قیمت 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman