مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین:

مجوز هتل‌های نیمه کاره ابطال می‌شود

مجوز هتل‌های نیمه کاره ابطال می‌شود
Facebook Twitter LinkedIn

۱۵:۲۴ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۲

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری قزوین گفت: مجوز هتل‌های نیمه کاره که برای تکمیل و بهره‌برداری از آنها هیچ اقدامی صورت نمی‌گیرد با هماهنگی استاندار ابطال می‌شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مرتضی علیخانی افزود: متاسفانه وضعیت هتل و اقامتگاه گردشگری در استان قزوین ضعیف است و بیش از ۱۰ مجوز هتل در استان بدون تعیین تکلیف به حال خود رها شده اند.

وی با بیان اینکه گردشگران مهمان در قزوین جایی برای اسکان شبانه ندارند، اظهار داشت: بیشتر مسافران نوروزی در تابستان کنار پارک ملت چادر می‌زنند و هنوز یک اقامتگاه مناسب و مجهز برای آنها تعبیه نشده است.

این مسئول تاکید کرد: به جای سرمایه گذاران غیرواقعی که به دنبال ارزش افزوده زمین هستند و قصد ساخت هتل را ندارند، باید سرمایه گذاران واقعی پا به عرصه میدان گذاشته و سریعا برای ساخت هتل و اقامتگاه‌های مناسب اقدام کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری قزوین در ادامه با بیان اینکه هنوز یک هتل پنج ستاره در استان قزوین وجود ندارد، گفت: بسیاری از گردشگران استان قزوین خارجی هستند و لازم است که چند روزی را درون یک مرکز اقامتگاهی مجهز ساکن شوند.

علیخانی خاطرنشان کرد:سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان باید با مطالعه دقیق تعداد هتل‌های گردشگری قزوین را بررسی کرده و اعلام کنند در کدام نقطه هتل پنج ستاره یا سه ستاره نیاز داریم.

وی به موضوع احداث هتل در بوستان فدک اشاره کرد و گفت: نباید با احداث مراکز اقامتگاهی در بوستان فدک، بافت زیست محیطی و منابع طبیعی به هم بخورد، بلکه بهتر است به جای ساخت ساختمان‌های ۱۰ طبقه، از سوییت‌های پلکانی استفاده شود.

استان قزوین با حدود یک هزار و ۳۰۰ اثر ثبت شده ملی به عنوان یکی از قطب‌های گردشگری کشور معرفی می‌شود.

ایرنا

برچسب ها:

هتل ،ساختمان 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman