معاون بنیاد مسکن تاکید کرد:

بهسازی 200 هزار خانه روستایی در سال

بهسازی 200 هزار خانه روستایی در سال
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۱۹ | ۱۳۹۸/۰۹/۰۵

معاون بنیاد مسکن گفت: سالیانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و بازسازی شود.
سهرابی مدیر کل دفتر معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن با بیان اینکه سالیانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی بهسازی و بازسازی شود، گفت: در گذشته به دلیل کم بودن میزان تسهیلات مقاوم سازی خیلی از متقاضیان تمایلی برای مقاوم سازی و نوسازی واحد‌های خود نداشتند، اما از سال گذشته با افزایش میزان تسهیلات از ۲۵ میلیون تومان به ۴۰ میلیون تومان استقبال برای مقاوم سازی واحد‌های مسکونی افزایش یافت.

او ادامه داد: هم اکنون برای مقاوم سازی یک واحد مسکونی در روستا‌ها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۵ درصد و طول مدت باز پرداخت ۱۵ ساله پرداخت می‌شود چرا که تا سال ۱۴۰۵ سالیانه باید ۲۰۰ هزار واحد مسکن روستایی را مقاوم سازی کرد و این میزان تسهیلات تاکنون پاسخگوی نیاز‌های متقاضیان برای نوسازی واحد‌های مسکن روستایی خواهد بود.

سهرابی افزود: تاکنون ۱۲۰ هزار واحد روستایی جهت دریافت تسهیلات به بانک‌ها معرفی شده‌اند و ۹۰ هزار واحد مسکن روستایی هم در بانک‌ها پرونده‌های خود را تکمیل کرده‌اند.

مدیر کل دفتر معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن بیان کرد: تاکنون ۵۰ هزار واحد مسکن روستایی تسهیلات مقاوم سازی را دریافت کرده و امیدواریم تا پایان امسال به هدف مقاوم سازی ۲۰۰ هزار واحد مسکونی برسیم.

او ادامه داد: متأسفانه در سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی ۲۵ میلیون تومان تسهیلات پاسخگوی متقاضیان نبود و از سوی دیگر ما با افزایش قیمت‌های نجومی فولاد و آرماتور رو به رو بودیم.

جزئیات اعطای واحد مسکونی به خانوارهای دارای ۲ معلول

سهرابی بیان کرد: هم اکنون برای مقاوم سازی یک واحد ۶۰ متری ۷۰ میلیون تومان هزینه می‌شود به طوری که مالکان با ۳۰ میلیون تومان آورده خود و ۴۰ میلیون تومان تسهیلات، می‌توانند واحد خود را مقاوم سازی کنند.

مدیر کل دفتر معاونت مسکن روستایی بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته میزان تسهیلات برای این واحد‌ها ۱۸ میلیون تومان بود، اظهار کرد: این تسهیلات را به ۴۰ میلیون تومان رساندیم و ۳۶ میلیون تومان بلاعوض هم برای خانواده‌های بی بضاعت و دارای ۲ معلول در نظر گرفته‌ایم.

او یادآور شد: ۷ هزار واحد‌ مسکونی که متقاضیان آن‌ها جزو اقشار بی بضاعت و دارای ۲ معلول هستند شناسایی شده که ۳ هزار و ۵۰۰ واحد از آن‌ها به بهره برداری رسیده است.

سهرابی اظهار کرد: در بلایای طبیعی واحد‌های مسکونی که مقاوم سازی و نوسازی شده‌اند به رشد ۴۳ درصدی رسیده‌اند.

باشگاه خبرنگاران

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman