رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان خبر داد:

قیمت مسکن در همدان در حال رشد است

قیمت مسکن در همدان در حال رشد است
Facebook Twitter LinkedIn

۲۰:۴۹ | ۱۳۹۸/۰۹/۲۶

اتحادیه مشاورین املاک همدان با بیان اینکه متأسفانه بازار مسکن رونقی ندارد، اظهار کرد: قیمت مسکن در همدان با وجود اینکه نسبت به سال گذشته دو تا سه برابر شده بود، باز هم در حال افزایش است.
به گزارش اخبار ساختمان، ابراهیم جمالی تصریح کرد: با وجود اینکه بازار مسکن در رکود به سر می‌برد سازمان امور مالیاتی به عنوان راستی آزمایی تمام واحدهای صنفی املاک را مورد بررسی قرار می‌دهد در حالیکه از سال ۹۰ صنف مشاورین املاک در رکود صددرصدی به سر می‌برد و به طور کامل خواب بود.

وی با اشاره به اینکه بازار مسکن در سال های گذشته در رکود بود، ادامه داد: سازمان مالیاتی برای ۹ درصد مالیات ارزش افزوده چندین میلیونی صنف مشاورین املاک را بدهکار اعلام می‌کند. کدام از ما در سال ۸۹ تا ۹۰ در خرید خود ارزش افزوده پرداخت می کردند؟ این درست نیست که وقتی مشاورین املاک ارزش افزوده ای که از مردم نگرفته است به دولت بدهد.

جمالی با بیان اینکه مشتری به کارهای خدماتی ارزش افزوده پرداخت نمی‌کند، گفت: مشاورین املاک کاری خدماتی است و مشتری ارزش افزوده پرداخت نمی‌کند و حتی از حق کمیسیون مشخص شده کمتر هم پرداخت می‌کند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان بیان کرد: امور مالیاتی تمامی فعالان صنف مشاورین املاک را بدهکار مالیاتی اعلام کرده است در حالیکه برخی از واحدهای این صنف فعالیت ندارند.

وی با تأکید بر اینکه سازمان امور مالیاتی در ابلاغ مالیات واحدهای صنفی مشاورین املاک بازنگری داشته باشد، افزود: به علت افزایش قیمت مسکن و سوداگری‌ها در این بخش، بیش از ۲۰۰ واحد صنفی مشاورین املاک در همدان تعطیل شده است و فعالیتی ندارند.

متقاضیان واقعی مسکن نیاز نتوانستند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان با انتقاد از اینکه اطلاع رسانی کافی در زمینه ثبت نام در طرح ملی مسکن انجام نشده است، گفت: متقاضیان مسکن ملی از شرایط و مدارک مورد نیاز برای ثبت نام اطلاعی نداشتند.

جمالی متقاضیان واقعی مسکن نیاز نتوانستند در طرح ملی مسکن ثبت نام کنند، اظهار کرد: با توجه به اینکه متقاضیان اطلاعی از شرایط و مدارک مورد نیاز نداشتند تا اقدام به تهیه مدارک کنند یک باره با پر شدن ظرفیت سایت مواجه شدند.

وی تصریح کرد: تا متقاضی مدارک مورد نیاز برای اثبات سکونت در شهر مورد نظر را تهیه کند وقت تمام شده و ظرفیت سایت تکمیل شده بود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک همدان در پایان یادآور شد: خبری در سطح کشور منتشر شد که ثبت نام استان همدان آغاز شده است اما هیچ گونه اطلاع‌رسانی از مدارک و شرایط مورد نیاز متقاضیان این طرح اعلام نشد.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman