معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبر داد:

بافت فرسوده زاهدان نوسازی خواهد شد

بافت فرسوده زاهدان نوسازی خواهد شد
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۵۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۴

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن با اعلام این مطلب که محرومیت‌زدایی در استان سیستان‌و‌بلوچستان در دستور کار بنیاد قرار دارد، از واگذاری پروژه‌های جدید طرح اقدام ملی مسکن به آن بنیاد خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، جواد حق‌شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در خصوص طرح اقدام ملی مسکن و واحدهایی که احداث آن‌ها در این طرح برعهده آن بنیاد قرار دارد، همچنین دیگر برنامه‌های آن نهاد، گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، احداث ۱۰۰ هزار واحد و در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر احداث ۳۸ هزار واحد را در برنامه دارد.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن خاطرنشان کرد: در مرحله اول ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن، ۷۷ هزار متقاضی در مناطق تحت مسئولیت بنیاد ثبت‌نام کرده‌اند که امیدواریم هرچه سریعتر پالایش این ثبت‌نام آغاز و نتایج اعلام شود.

حق‌شناس همچنین در بیان دیگر برنامه‌های بنیاد مسکن در بافت شهری اعلام کرد: بنیاد سالیانه از محل منابع داخلی خود واحدهای مسکونی شهری را نوسازی و احداث می‌کند که ۱۳ هزار واحد هم‌اکنون در دست اجرا قرار دارد. پیش‌بینی می‌شود پنج هزار واحد از این میزان تا پایان سال آماده تحویل شوند.

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین در بیان اقدامات آن بنیاد در استان سیستان‌و‌بلوچستان جهت محرومیت‌زدایی از استان، اعلام کرد: بنیاد با هماهنگی ادارات کل راه و شهرسازی استان مجموعه فعالیت‌هایی را در بافت‌فرسوده و حاشیه‌نشینی‌های سیستان و بلوچستان در دستور کار دارد.

احداث و نوسازی ۱۰ هزار واحد در بافت حاشیه‌ای زاهدان

به گفته حق‌شناس، مقدمات احداث و نوسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در ۳۵۰ هکتار زمین در بافت فرسوده و حاشیه‌های زاهدان در دستور کار بنیاد است که بخشی از این اراضی در مالکیت مردم و بخشی دیگر در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است.

وی ادامه داد: به مالکان آن مناطق تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی یارانه‌دار و همچنین ۲۰ میلیون تومان وام بلاعوض توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پرداخت می‌شود که سود تسهیلات، پنج درصد اعلام شده است.

حق‌شناس گفت: مقرر شده در خارج از شهر چابهار و در حاشیه‌های آن حدود یک هزار هکتار زمین که در مالکیت وزارت راه و شهرسازی است، توسط بنیاد مسکن به واجدان شرایط منتقل و به این طریق بخشی از حاشیه‌نشینی‌های چابهار ساماندهی شود.

به گفته وی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری اداره کل راه و شهرسازی استان توافق کرده است تا نوسازی بافت‌های ناکارآمد شهری را در شهرهای زنجان، قم و کرمان در دستور کار قرار دهد. تسهیلات نوسازی این مناطق از طریق بانک‌ها تامین شده و احداث با همراهی اداره کل راه و شهرسازی و مشارکت مردم دنبال می‌شود.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman