رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران خبر داد:

احداث سالانه ۶ میلیون مترمربع ساختمان

احداث سالانه ۶ میلیون مترمربع ساختمان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۸:۲۱ | ۱۳۹۸/۱۰/۰۴

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران گفت: سالانه شش میلیون مترمربع پروانه ساخت و ساز در حوزه مسکن در استان صادر می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، سیف الله علی نیا در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه ساخت و ساز در کشور با تأسیس این سازمان علمی تر شده است افزود: این سازمان در حوزه طراحی، نظارت و اجرای ساخت و سازها مدیریت می‌کند.

وی با بیان اینکه سالانه شش میلیون مترمربع پروانه ساختمانی در استان صادر می‌شود اظهار داشت: نظارت براین ساخت و سازها کاری سنگین و سخت است و سازمان نظام مهندسی در حوزه فتی توانایی و شاخص‌های مثبت بالایی دارد.

وی با بیان اینکه همچنان نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در حوزه ساخت و سازها هستیم تصریح کرد: اینکه در حوزه ساخت و سازها هرازگاهی شاهد اتفاقات هستیم نشان می‌دهد که باید به خدمات مهندسی توجه بیشتری کرد.

علی نیا با عنوان اینکه هزینه ساخت و ساز کمتر از متری دو میلیون تومان نیست تصریح کرد: این درحالی است که خدمات مهندسی کمتر از دو درصد هزینه‌های ساختمان را تشکیل می‌دهد و استفاده از خدمات مهندسی باید به معنای واقعی انجام شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با اظهار اینکه عمده مهندسان استان فرهیخته و متعهد هستند تصریح کرد: اگر اشتباهی در این بخش نیز وجود دارد باید اصلاح و مدیریت شود.

وی تضییع حقوق شهروندی را یکی از مشکلات کشور و استان بیان کرد و گفت: اینکه سطح اشتغال ۶۰ درصد به ۸۰ تا ۹۰ درصد و فاصله بین ساختمان‌های مجاور به کمتر از دو متر برسد از جمله مسائل در تضییع حقوق شهروندی است.

وی گفت: اگر بتوانیم مسائل را اصلاح کنیم و جلوی تخلفات را بگیریم می‌توان به حوزه ساخت و ساز بیشتر سامان بخشید.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman