رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان تشریح کرد:

جزئیات ارائه تسهیلات به سیل زدگان

جزئیات ارائه تسهیلات به سیل زدگان
Facebook Twitter LinkedIn

۱۳:۳۲ | ۱۳۹۸/۱۰/۱۷

رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان با اشاره به اینکه به دلیل شرایط آب و هوایی خوزستان، عملیات بازسازی عملا از مهر آغاز شد، افزود: واحدهای تعمیراتی هم اکنون بیش از ۳۸ درصد و واحدهای تعمیراتی ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
به گزارش اخبار ساختمان، نصرالله دهقانی رئیس ستاد هماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده خوزستان روند بازسازی تخریب‌های پس از سیلاب ابتدای سال جاری را در آن استان، اعلام کرد و گفت: در سیل فروردین نزدیک به ۲۵ هزار واحد خسارت دید که بیش از ۱۵ هزار واحد تعمیراتی، ۵۵۰۰ واحد احداثی و مابقی معیشتی بودند.

دهقانی افزود: عملیات پی‌کنی و پی‌ریزی حدود ۵۰۰۰ واحد، اجرای فوندانسیون ۴۶۰۰واحد، دیوارچینی ۳۸۰۰ واحد و سقف ۲۴۰۰ واحد آغاز شده است که متوسط پیشرفت فیزیکی واحدهای احداثی ۶۵ درصد است.

جزئیات ارایه تسهیلات به سیل‌زدگان

وی در خصوص هزینه‌هایی که برای اتمام واحدهای احداثی و همچنین تعمیراتی تاکنون هزینه شده است، اعلام کرد: برای تعمیری‌ها به ازای هر واحد ۵ میلیون بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات کم بهره ۴ درصد، برای احداثی‌ها نیز در روستاها ۴۰ میلیون تومان تسهیلات با شرایط کم بهره ۴ درصد و ۱۰ میلیون تومان بلاعوض پرداخت شده و در حال پرداخت است.

دهقانی ادامه داد: در کنار تسهیلات احداث و تعمیر واحدهای مسکونی به آسیب دیدگان تسهیلات معیشتی نیز تعلق گرفت. بر همین اساس، به هر واحد احداثی علاوه بر سایر تسهیلات، تسهیلات معیشتی ۵ میلیون تومان بلاعوض و ۱۵ میلیون تومان تسهیلات ارایه می شود که همه این‌ها تامین اعتبار شده و در حال پرداخت است.

وی خاطرنشان کرد: انعقاد قرارداد با بانک به معنای پرداخت است و با پیشرفت فیزیکی مبالغ به مالکان ارایه می‌شود.

رئیس ستاد هماهنگی مناطق سیل زده خوزستان همچنین توضیح داد: در خصوص پرداخت تسهیلات معیشتی با ۵۲۰۰ واحد انعقاد قرارداد انجام شده است.

دهقانی گفت: در خصوص حمل و نقل مصالح مشکلاتی وجود دارد اما تمامی تلاش و هدف ما این است که بازسازی واحدهای مسکونی سیل‌زده خوزستان تا پایان امسال به اتمام برسد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه عملیات بازسازی واحدهای احداثی به دلیل شرایط آب و هوایی عملا از مهرماه آغاز شد، پیش‌بینی می‌شود تعداد اندکی از واحدهای احداثی به سال ۹۹ برسد.

برنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman