راهنمای خرید کابینت کلاسیک و مدرن

راهنمای خرید کابینت کلاسیک و مدرن
Facebook Twitter LinkedIn

۱۲:۱۷ | ۱۳۹۸/۱۰/۲۷

چنانچه قصد نو کردن دکوراسیون آشپزخانه‌تان را دارید و هنوز انتخاب نکردید کابینت کلاسیک بخرید یا کابینت مدرن ما در این مطلب به شما آگاهی بیشتری می دهیم تا بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.
به گزارش اخبار ساختمان، اگر قصد نو کردن دکوراسیون آشپزخانه‌تان را دارید و هنوز انتخاب نکردید کابینت کلاسیک بخرید یا کابینت مدرن ما در این مطلب به شما آگاهی بیشتری می‌دهیم تا راحت تر بتوانید بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود برگزینید:

آشپزخانه قلب هر خانه‌ای محسوب می‌شود و محل دور هم جمع شدن خانواده‌ها در کنار هم در اوقات بسیاری از روز می‌باشد. همه ما ابزار و وسایل بسیاری را در آشپزخانه‌هایمان داریم که در کابینت‌ها نگهداری می‌کنیم. کابینت‌ها امروزه نقش بسیار مهمی در دکوراسیون منزل دارند و در چند سبک مختلف تولید می‌شوند که دارای خصوصیات متفاوتی هستند و در ادامه این مطلب بیشتر شما را با آنها آشنا می‌کنیم.

انواع کابینت آشپزخانه

کابینت آشپزخانه امروزه در سبک‌های متفاوتی تولید می‌شود از جمله کابینت آشپزخانه کلاسیک که شامل کابینت چوبی، کابینت ممبران و کابینت روکش چوب می‌شوند همچنین سبک کابینت آشپزخانه مدرن هم شامل کابینت هایگلاس، کابینت فرامید و کابینت ملامینه هستند. غیر از این دو سبک کلاسیک و مدرن به تازگی سبک جدیدی در این صنعت پدید آمده به نام سبک کابینت نئو کلاسیک که شامل کابینت پولیشی و کابینت انزو می‌شوند. سبک نئو کلاسیک تلفیقی از سبک کلاسیک و مدرن است. ما در ادامه این مطلب قصد داریم شما رو با سبک کلاسیک و سبک مدرن آشناتر کنیم تا شما عزیزان انتخاب آگاهانه‌ای برای آشپزخانه خود داشته باشید.

کابینت کلاسیک

کابینت کلاسیک در واقع اسم یک سبک است که شامل: کابینت چوبی، کابینت روکش چوب، کابینت ممبران می‌شود. از خصوصیات بارز این سبک کابینت، وجود ستون و سرستون‌های نقش برجسته زیباست که زیبایی آشپزخانه شما را دوچندان می‌کند. این ستون‌ها در ابعاد و اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. درب کابینت‌های کلاسیک دارای حکاکی‌های زیبا و در مدل هابی متنوع هستند. خصوصیت بارز دیگر این دکوراسیون لوکس و شیک وجود تاج و زیرچراغ ابزار خورده است. تاج در قسمت بالایی کابینت‌های دیواری و زیرچراغ در قسمت پایین کابینتهای دیواری این سبک قرار می‌گیرد.

معمولاً در کابینت کلاسیک جنس صفحه کابینت کورین انتخاب می‌شود. کورین نام صفحه سنگ مصنوعی کابینت است که قابلیت ابزار خوردن دارد. بزرگترین خصوصیت صفحه کورین اجرای بدون درز آن است. این صفحات ضد آب هستند اما در مقابل اشیا تیز و برنده آسیب پذیر می‌باشند. همچنین لازم است بدانید مزایای کابینت آشپزخانه کلاسیک بیشتر از معایب آن است که در این بحث نمی‌گنجد و شما می‌توانید با مراجعه به سایت نوین کابین اطلاعاتی در این خصوص کسب نمائید.

کابینت مدرن

کابینت سبک مدرن به چند دسته تقسیم می‌شوند که شامل: کابینت‌های گلاس، کابینت فرامید (فوق برجسته) و کابینت ملامینه (ام دی اف) می‌شود. این سبک کابینت فاقد تاج و زیرچراغ است تا جلوه و نمای مدرن خود را از دست ندهد. مدل و رنگ در این سبک کابینت بسیار گسترده و در مدل‌های ساده، طرح دار، براق و مات برجسته و … موجود هستند.

امروزه در کابینت مدرن از دستگیره‌های قدیمی استفاده نمی‌شود و دستگیره‌های مخفی با جذابیت و زیبایی بیشتری جایگزین آن شده است. کابینت مدرن قابلیت اجرا در دو رنگ متفاوت را دارد. و اگر این رنگ‌ها درست انتخاب شوند زیبایی آشپزخانه را دو چندان می‌کند. با شناخت معایب و مزایای کابینت آشپزخانه مدرن انتخاب شما برای خرید یک انتخاب آگاهانه است. در واقع مزایای کابینت آشپزخانه مدرن بسیار بیشتر از معایب آن است.

نحوه محاسبه قیمت کابینت آشپزخانه

نحوه محاسبه قیمت کابینت بر مبنای متر طول می‌باشد البته با ابعاد استاندارد. ارتفاع استاندارد کابینت زمینی با صفحه و پایه ۹۰ سانتی‌متر می‌باشد و عمق صفحه آن ۶۰ سانتی‌متر می‌باشد. ارتفاع استاندارد کابینت دیواری (هوایی) ۷۰ سانتی متر و عمق آن ۳۰ سانتی‌متر می‌باشد، ۶۰ درصد از قیمت کل کابینت مربوط به کابینت زمینی و ۴۰ درصد مربوط به کابینت دیواری (ارتفاع ۷۰ سانتی‌متر) است. مبنای محاسبه کابینت کمدی، کابینت ویترینی، کابینت ارتفاع ۹۰ و … از همین استانداردها ضریب می‌گیرد.

گاهی طراحی کابینت و متراژ آشپزخانه به شکلی است که ورق ام دی اف کامل استفاده نمی‌شود و اصطلاحاً پرتی به همراه دارد، معمولاً در چنین شرایطی اگر رنگ ورق عرف و معمول باشد کابینت ساز آن را برداشته و فقط مقدار مصرف شده را برای مشتری محاسبه می‌کند و در غیر این صورت مشتری باید بهای کامل ورق را پرداخت نماید.

مهر

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman