معاون اداره‌کل راه و شهرسازی فارس خبر داد:

شناسایی زمین برای ساخت مسکن ملی

شناسایی زمین برای ساخت مسکن ملی
Facebook Twitter LinkedIn

۱۴:۱۰ | ۱۳۹۸/۱۱/۲۰

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان فارس از شناسایی زمین ساخت سه هزار و ۶۶۸ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان خبر داد.
به گزارش اخبار ساختمان، محمدحسین حمیدی‌زاده با اشاره به این‌که تعداد سه هزار و ۳۷۳ نفر در مرحله نخست طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان-به استثنای شهرستان لار و شهر جدید صدرا- ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: پس از طی مراحل تایید صلاحیت، حدود ۵۵ درصد از این تعداد ریزش کرد.

او با اشاره به این‌که پیش‌بینی می‌کنیم، بخشی از این ریزش‌ها، مجددا به سامانه بازگردند، افزود: فرم جیم برخی از این افراد به دلایل مختلف در گذشته قرمز شده است و از تسهیلات زمین و مسکن در گذشته نیز استفاده نکرده‌اند. طبق برنامه زمانبندی ما به این افراد فرصت داده‌ایم از یکم تا دهم اسفندماه برای حل مشکل خود به ادارات راه و شهرسازی استان مراجعه کنند.

حمیدی‌زاده با اشاره به این‌که در مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن، سه هزار و ۷۳۷ نفر از طریق اداره‌کل راه و شهرسازی استان در طرح اقدام ملی مسکن، ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: هم‌اینک مرحله تکمیل پرونده را در شهرهای شیراز، جهرم، مرودشت و فسا شروع کرده‌ایم و متقاضیانی که صلاحیتشان در این شهرها تاییدشده است، بر اساس جدول زمان‌بندی و حروف الفبا از ۱۶ تا ۲۸ بهمن، فرصت دارند، اقدامات لازم را برای تکمیل پرونده انجام ‌دهند.

او در خصوص میزان آماده‌سازی زمین برای ساخت واحدهای طرح اقدام ملی مسکن نیز گفت: تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت سه هزار و ۶۶۸ واحد مسکونی شناسایی‌شده است که از این تعداد، هزار و ۱۰ واحد در شیراز، ۴۰ واحد در مرودشت، ۵۷ واحد در جهرم، ۱۲۸ واحد در فسا، ۷۷۰ واحد در کازرون، ۱۶۲ واحد در داراب، ۳۷۶ واحد در آباده، ۳۹۶ واحد در نورآباد، ۱۹۶ واحد در اقلید، ۱۱۵ واحد در نی‌ریز، ۷۴ واحد در صفاشهر، ۷۲ واحد در سپیدان، ۱۰۲ واحد در بوانات و ۱۷۰ واحد در ارسنجان قرار دارد.

معاون مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در خصوص پروژه‌های خودمالک طرح اقدام ملی مسکن در این استان نیز گفت: در خصوص پروژه‌های خودمالک تعهد ما در استان فارس، هزار و ۶۰۰ واحد است که باید آن را جذب کنیم. در این خصوص نیز تاکنون یک متقاضی برای ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی در منطقه شهروزشهر در جنوب‌غرب شهر شیراز اعلام آمادگی کرده است و در صورت افزایش تراکم، برای ساخت ۸۰۰ واحد نیز اعلام آمادگی کرده است.

حمیدی‌زاده همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی هزار و ۸۰۰ واحد این طرح در سراسر استان فارس گفت: پیشرفت فیزیکی اراضی این واحدها متفاوت است و برای مثال در خرم‌بید پیشرفت ۹۰درصدی داریم که به دلیل آماده‌سازی اراضی در قالب مسکن مهر بوده است. یا در شهرستان اقلید آماده‌سازی با سرمایه وزارت راه و شهرسازی انجام شده است. در دیگر شهرستان‌های زیرنظر اداره‌کل راه و شهرسازی فارس، نظیر آباده، نی‌ریز، زرین‌دشت، کازرون و بوانات نیز آماده‌سازی زمین در حال انجام و دارای مراحل مختلف پیشرفت است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

برچسب ها:

طرح اقدام ملی ،مسکن ،فارس 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman