استاندار کرمانشاه:

رونق صنعت ساختمان در اولویت است

رونق صنعت ساختمان در اولویت است
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۲۸ | ۱۳۹۹/۰۲/۰۳

استاندار کرمانشاه گفت: در پروژه های طرح اقدام ملی و مسکن مهر باید همه دستگاه‌های خدمات رسان پای کار بیایند.
به گزارش اخبار ساختمان، هوشنگ بازوند در جلسه شورای مسکن استان با اشاره به سهم بالای اشتغالزایی حوزه مسکن اظهار داشت: در سالی که با فرمایش مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، همه دستگاه های اجرایی با مشارکت مردم این راهبرد اساسی را در اولویت قرار داده و برای پویایی صنعت ساختمان با نهادهای متولی همکاری لازم را داشته باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: امسال برای رونق این بازار که صنعتی محرک و بستری مهم برای توسعه اشتغالزایی است، تمام توان خود را خواهیم گذاشت و بسیار خوش‌بینم باتوجه به تجربه‌ای که در مناطق زلزله زده داشتیم بتوانیم امسال رونق مطلوبی در بازار مسکن ایجاد کنیم.

بازوند در ادامه با اشاره به اینکه ۹ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه ساخته خواهد شد، گفت: باید تعداد واحدهایی که روند ساخت آنها امسال آغاز می شود، مشخص شود.

وی با تاکید بر اینکه باید مسکن مهرهای نیمه کاره استان هم باید تعیین تکلیف شوند، گفت: مردم خواهان تعیین وضعیت این واحدها هستند.

وی تصریح کرد: برای ایجاد رونق ساخت و ساز در کرمانشاه باید تمام ارگانها پای کار بیایند تا شاهد جهش تولید در این‌ بخش باشیم. بانک‌ها نیز باید با اعطا تسهیلات لازم زمینه رونق ساخت و ساز و بازار مسکن را فراهم کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین به اقدامات صورت گرفته در زلزله 1396 اشاره کرد و افزود: در دو سال بازسازی سالیانه به طور میانگین 40 هزار واحد احداث یا تعمیر شد و نهادهای متولی امر تمام توان اجرایی خود را در این حوزه گذاشتند، امسال هم باید بخش عظیمی از ظرفیت و توان اجرایی خود را در رونق و تولید مسکن بکار گیرند.

بازوند با اشاره به ساخت و ساز و تعمیر بیش از 100 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری در مناطق زلزله زده گفت: این توان اجرایی در کنار هم افزایی دیگر دستگاه های اجرایی با تمرکز روی رونق صنعت ساختمان سبب جهش تولید، افزایش اشتغال و بهبود وضعیت کسب و کار استان نیز می شود.

ایسنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman