در قالب طرح اقدام ملی مسکن انجام خواهد شد؛

آغاز ساخت 9 هزار مسکن در کرمانشاه

آغاز ساخت 9 هزار مسکن در کرمانشاه
Facebook Twitter LinkedIn

۱۰:۰۷ | ۱۳۹۹/۰۲/۲۸

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: ساخت ۹ هزار واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی امسال در این استان آغاز می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، مسعود شریفی در جلسه هم اندیشی فعالان بخش صنعت ساختمان استان کرمانشاه که در استانداری برگزار شد، به ارائه توضیحاتی در خصوص طرح اقدام ملی پرداخت و اظهار داشت: ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی سهمیه استان است که ساخت ۹ هزار واحد آن امسال آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه افزود: تعداد واحدهای قابل ساخت در اراضی دولتی، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن ۷۲۰۰ واحد است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تعداد واحدهای قابل ساخت توسط تعاونی‌ها، بنیاد شهید و واحدهای نیمه تمام و … در اراضی غیردولتی ۵۰۰۰ واحد است که در مجموع ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد می‌شود.

وی تصریح کرد: تهیه زمین در طرح اقدام ملی مسکن به سه روش ۹۹ ساله، اقساطی و فروش مشارکتی صورت می‌گیرد و همچنین به این منظور تفاهم‌نامه همکاری با وزارت دفاع، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت آموزش و پرورش و وزارت صمت منعقد شده است.

شریفی بیان داشت: ۵۰ درصد تخفیف بابت صدور پروانه شهرداری، ۵۰ درصد تخفیف نظام مهندسی و پرداخت وام از جمله مزایای طرح اقدام‌ملی است.

وی گفت: همچنین ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات برای بافت‌های فرسوده کرمانشاه در نظر گرفته شده است که این مبلغ در شهرستانها ۱۴۰ میلیون تومان است و این می‌تواند شرایط خوبی برای متقاضیان این طرح ایجاد کند.

ایلنا

اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman