برگزاری جشنواره ساختمان های برتر در مهرماه امسال

برگزاری جشنواره ساختمان های برتر در مهرماه امسال
Facebook Twitter LinkedIn

۱۹:۵۶ | ۱۳۹۸/۰۴/۱۲

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین گفت: جشنوره ملی ساختمانهای برتر نیمه دوم مهرماه امسال در قزوین برگزار می شود.
به گزارش اخبار ساختمان، نشست شورای هماهنگی برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان در سازمان نظام مهندسی ساختمان قزوین برگزار شد.

حامد عبدالرزاقی رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان اداره کل راه و شهرسازی قزوین اظهار داشت: نظام مهندسی در راستای وظایف خود در برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان حمایت لازم را خواهد کرد تا این رویداد اقتصادی بخوبی برگزار شود.

وی افزود: نظام مهندسی به عنوان حلقه واسط صنعت و بخش دولت می‌تواند در شناسایی توانمندی‌ها نقش آفرین باشد و از اینکه در برگزاری نمایشگاه فعال حاضر شده اید جای تقدیر دارد.

عبدالرزاقی یادآور شد: استاندارد سازی در ساخت و سازها بسیار مهم است و ما می‌توانیم نقش ملی بازی کرده و به صورت پایلوت زمینه حضور شرکت‌های موفق را در نمایشگاه فراهم کنیم.

وی به دستاوردهای برگزاری جشنواره ساختمان‌های برتر در استان اشاره کرد و گفت: دو دوره جشنواره ساختمان‌های برتر در استان برگزار شده و دستاوردهای علمی و اجرایی خوبی داشته و امسال هم قرار است این جشنواره در نیمه دوم مهرماه برگزار شود.

در ادامه آرین تاجر باشی در این نشست گفت: با شناسایی شرکت های برتر تولید مصالح ساختمانی و صنایع مرتبط باید بتوانیم گروه‌های مختلفی را برای حضور در نمایشگاه تشویق و ترغیب کنیم.

وی اضافه کرد: برای ایجاد جذابیت در کنار نمایشگاه لازم است استارتاپ ها، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های جنبی علمی دیگر هم مورد توجه قرار گیرد.

تاجر باشی تصریح کرد: دعوت از شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه صنعت ساختمان، ارائه فن آوری های نو بویژه در انرژی‌های پاک، معرفی ساختمان سبز، به جذابیت نمایشگاه اضافه می‌کند.

سید عبدالوحید میر معزی دبیر کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان هم گفت: کنترل مصالح و استاندارد بودن آنها، انجام آزمایش بتن، میل گرد، لوله‌های تاسیساتی، سیم و کابل برق، مصالح مرتبط با صنعت ساختمان برای شرکت‌های حاضر شده در نمایشگاه باید مورد توجه قرار گیرد.

ساعد معارفی عضو هیئت مدیره نظام مهندسی ساختمان قزوین هم گفت: آموزش در سازمان جدی گرفته شده تا بتوانیم سطح علمی و تخصصی اعضا را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: نمایشگاه صنعت ساختمان می‌تواند یک الگو سازی برای حفط حقوق بهره بردار باشد و در این راستا استفاده از فناوری‌های نوین مهم است زیرا در عصر کنونی دیگر روش‌های سنتی بازاری ندارد و ساختمان‌های جدید حتماً باید از سیستم‌های به روز و با تکنولوژی مدرن بهره مند باشد تا بازار داشته باشد.

معارفی تصریح کرد: ترویج آموزش‌ها و فرهنگی سازی اهمیت زیادی دارد و رویکرد ما تقویت ارتباط نظام مهندسی با دانشگاه و شرکت‌های دانش بنیان است تا بتوانیم از ایده‌های برتر در اجرای طرح‌ها استفاده کنیم تا جایگاه نظام مهندسی تقویت شود.

رحیم زاده نماینده اتاق بازرگانی قزوین هم در این نشست اظهار داشت: سیاست ما در پارلمان بخش خصوصی حمایت از هر گونه کار حرفه‌ای است به همین دلیل از برگزاری نمایشگاه‌های مختلف تخصصی پشتیبانی می‌کنیم.

وی بیان کرد: برگزاری نمایشگاه‌ها بستر بازاریابی داخلی و خارجی است و در این نمایشگاه هم باید مشخص شود دنبال معرفی شرکت‌ها هستیم و یا برای بازاریابی و صادرات هم فکری خواهیم کرد.

رحیم زاده یادآور شد: با تشکیل کمیته‌های تخصصی مانند بازاریابی، ثبت نام، اطلاع رسانی و رسانه، فروش و عرضه، باید در مدت زمان باقیمانده برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

وی بیان کرد: پیش بینی شده این نمایشگاه از ۱۶ مهرماه به مدت ۴ روز در قزوین برگزار شود و دعوت از تجار خارجی و ایرانی، صنعتگران، ارائه مشاوره‌های کارشناسی و تخصصی، بازاریابی، توجه به صادرات باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه شرکت کنندگان ایده‌ها و دیدگاه‌های خود را در خصوص برگزاری نمایشگاه صنعت ساختمان و توجه به ایمنی ساختمان، پوشش ضد حریق، سیستم اعلام و اطفای حریق، برگزاری نمایشگاهی در سطح ملی و کشوری، ترغیب استفاده از مصالح استاندارد و مرغوب، فرهنگ سازی در رعایت مقررات ملی ساختمان، استفاده از انرژی پاک در ساختمان و کاهش هزینه ساخت بناها، معرفی تولیدکنندگان شاخص و توانمند، توجه به آزمایش مصالح ساختمانی، انتشار ویژه نامه ساختمان، معرفی واحدهای معتبر و جمع آوری اطلاعات آزمایشگاه‌های همکار مطرح کردند.

مهر

برچسب ها:

ساختمان ،صنعت ،ساخت ،مصالح ،تولید 
اخبار ساختمان
@akhbarsakhteman